De Week van het Nederlandse Bier is weer in aantocht

9 april 2019 | Yonne van Geene

Tijdens de Week van het Nederlandse Bier van 16 t/m 26 mei zorgen cafés, restaurants, brouwerijen, slijterijen en andere organisaties iedere dag voor diverse bieractiviteiten in het hele land. Van speciale bierdiners en – proeverijen tot quizzen, workshops, bierwandelingen en -rondvaarten. Zo wordt onder andere op dinsdag 21 mei een grote Bier Pubquiz georganiseerd. Tientallen cafés bieden deze speciale Bier Pubquiz aan tijdens de Week van het Nederlands Bier. 

Dyann van Alderen, voorzitter Week NL Bier: “De Week is de uitgelezen kans voor (horeca)ondernemers om iets unieks te organiseren voor hun gasten. Door het hele land worden bieractiviteiten georganiseerd, zoals bijvoorbeeld een ‘Week NL Bier-menu’ in een restaurant of een bierproeverij met bijpassende hapjes. Alle activiteiten zijn in één oogopslag te zien op onze website, zodat bierliefhebbers een activiteit in de buurt gemakkelijk kunnen vinden en zich hier voor kunnen aanmelden.”

Globaal programma

- 16 mei t/m 26 mei: Tientallen bieractiviteiten door het hele land

- 16 mei: officiële opening van de Week van het Nederlands bier + bekendmaking Beste Bier van Nederland 2019

- 16 mei t/m 18 mei: Nederlands Bierproeffestival Den Haag

- 17 mei: Lancering Mega COLLAB

- 21 mei: Pubquiz WeekNLBier

- 24 mei t/m 26 mei: Nederlandse Brouwerijdagen

Over Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zich verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! Magazine en Bier Consumenten vereniging PINT.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Café
Nedstede koopt vastgoed en exploitatie café De Vergulde Gaper in de Jordaan

Nedstede heeft het vastgoed en de exploitatie van café De Vergulde Gaper gekocht. Het beroemde café ligt middenin de Jordaan, aan de Prinsenstraat 30, op de hoek van de Prinsengracht. De Vergulde Gaper is geliefd onder zowel Amsterdamse locals als toeristen, niet alleen vanwege zijn...

Tech Coronacrisis
Horecaplatform Nocto biedt oplossing voor de anderhalvemetersamenleving

De horeca behoort tot één van de industrieën die zwaar getroffen is door COVID-19. Na 81 dagen gesloten te zijn geweest, mocht de horeca 1 juni weer open. Verschillende regels moeten dan wel worden nageleefd. Terwijl ongeduldig wordt gewacht op versoepelingen, komt Rotterdamse sta...

KHN Coronacrisis
Clubs & Nightlife bedrijven pleiten voor heropening per 1 augustus

De versoepelingen die vanaf vandaag ingaan, bieden voor veel sectoren weer enige ruimte om te ondernemen, maar voor de Clubs & Nightlife bedrijven is er nog steeds geen perspectief; zij moeten tot tenminste 1 september de deuren gesloten houden. Dit is niet langer uit te leggen. In Den Haag word...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Bezorgen van drankpakketten door horeca mag niet meer

Vanaf woensdag 1 juli mogen horecaondernemers in de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid geen drankpakketten, met daarin licht alcoholische dranken, meer bezorgen, zo lezen we op de website van De Gelderlander. Tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis werd er voor de horeca een uitzondering gemaakt, m...

Drinks Achtergronden
Nederlanders drinken steeds vaker caloriearme frisdranken

Uit de jaarlijkse monitoringscijfers van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) blijkt dat frisdrankproducenten voorlopen op de afspraken uit het Nationaal Preventieakkoord. Staatssecretaris Paul Blokhuis meldde vorige week in een brief aan de Tweede Kamer dat de industrie al in...

Economie Coronacrisis
Horeca positief over omzetverwachting, vooral logiesverstrekkers positief gestemd

In juni waren er voor de tweede maand op rij minder ondernemers in de op consumenten gerichte branches pessimistisch over de verwachte omzet, personeelssterkte en het economisch klimaat dan een maand eerder. Na het afkondigen van ingrijpende maatregelen tegen het coronavirus, werd in april per saldo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: