De Leckere opent zijn eerste café met cook-off

27 oktober 2017 | Roy Spijker

Op zondag 5 november organiseert ‘De Leckere’ bij de Werkspoorkathedraal in Utrecht een cook-off die moet bepalen wat er op de menukaart komt te staan bij het eerste ‘De Leckere Café’. Hobby-koks bereiden ter plekke hun meest bijzondere recepten waarin op een ingenieuze manier bier is verwerkt. Een jury, onder leiding van Ronald Giphart bepaalt de winnaar.

Uit 75 inzendingen zijn vijf finalisten voor de Meesterchef Cook-Off gekozen. Het evenement, dat op 5 november van 14:00 tot 16:00 zal plaatsvinden in het Werkspoorcafé in Utrecht, zal bepalen welke van de vijf finalisten de titel De Leckere Meesterchef 2017 zullen bemachtigen, én hun gerecht zien verschijnen op de menukaart van het nieuwe De Leckere Werkspoorcafé.

Jury van topchefs
Tijdens het evenement zullen deze vijf koks hun gerechten live bereiden, onder toeziend oog van een jury van topchefs. Leon Mazairac is al bijna vier jaar eigenaar en chef-kok van Podium onder de Dom. De 39-jarige chef werd in 2015 verkozen tot meest getalenteerde kok van Nederland door restaurant- en hotelgids GaultMillau. Vito Reekers is al sinds 2013 het hoofd van de keuken van Grand Restaurant Karel V. Daarvoor werkte hij 4 jaar als sous chef bij Restaurant Ciel Bleu in Amsterdam.

Onder leiding van Ronald Giphart
De dag zal onder leiding staan van Ronald Giphart. Naast een voorliefde voor literatuur, heeft Giphart een culinair hart. Hij schreef romans, kookboeken en vele columns over zijn favoriete onderwerp en is zo thuis in de wereld van gastronomie dat hij in 2016 op nummer 35 stond in de top-100 food influencers.

Gratis toegang
De toegang is gratis na inschrijving. Het Café zal gevuld zijn met bierliefhebbers, vrienden en gezelligheid. Een leuke middag met bijzonder bier, lekkere hapjes, fijn gezelschap en een cook-off zoals je die nog nooit hebt meegemaakt.

Schrijf je in via www.deleckere-meesterchef.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: