De Leckere is beloond met de Gold Medal in de categorie pils

6 april 2018 | David Bakker

Afgelopen woensdag 4 april werd de 4e Dutch Beer Challenge gehouden en zijn 400 bieren beoordeeld in diverse categorieën door ruim 40 biersommeliers waarbij 
Brouwerij De Leckere de golden medal won.Directeur Eric Odenwald: "Wij vinden het grote een eer dat we deze erkenning krijgen van de Nederlandse en buitenlandse biersommeliers Het geeft veel vertrouwen voor de toekomst van ons merk, zeker nu we aan de vooravond staan van de grote verhuizing naar een nieuwe locatie waar we de capaciteit flink kunnen laten toenemen."


Ook de wedstrijddirecteur Luc de Raedemaeker (tevens directeur van de fameuze Brussels Beer Challenge) vond het pilsener van De Leckere de terechte winnaar en omschreef het bier als volgt: "Zeer zuiver met een mooie pareling carbonatie, prefecte niveau zwavel en heerlijk geïntegreerde hopbitterheid. Een oud Duits gezegde luidt: “brouwerijen worden gemeten aan hun pilsener bieren, wanneer dat goed is, is de rest ook goed."” 


Achtergrond informatie


Brouwerij De Leckere bestaat 21 jaar en brouwt als moderne brouwerij met passie biologische bieren voor de hedendaagse genieter. In 2018 verhuist de brouwerij naar een nieuwe locatie in volledig verbouwd industrieel erfgoed in Utrecht. Hierbij heeft de brouwerij de ambitie de groenste van Nederland te worden. Zo zal er onder andere een dak vol zonnepanelen komen, wordt er geen fossiele brandstof meer gebruikt en worden veel duurzame technieken toegepast voor hergebruik van warmte en koeling.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Check de HorecaMarketingkalender 2019!

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Vijf jaar campagne NIX18: normverandering op gang in de horeca

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, ook in de horeca. Omdat het rookverbod al ruim 10 jaar geleden werd ingevoerd, zien horecaondernemers vooral een normverandering bij alcohol. De...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: