De Leckere is beloond met de Gold Medal in de categorie pils

6 april 2018 | David Bakker

Afgelopen woensdag 4 april werd de 4e Dutch Beer Challenge gehouden en zijn 400 bieren beoordeeld in diverse categorieën door ruim 40 biersommeliers waarbij 
Brouwerij De Leckere de golden medal won.Directeur Eric Odenwald: "Wij vinden het grote een eer dat we deze erkenning krijgen van de Nederlandse en buitenlandse biersommeliers Het geeft veel vertrouwen voor de toekomst van ons merk, zeker nu we aan de vooravond staan van de grote verhuizing naar een nieuwe locatie waar we de capaciteit flink kunnen laten toenemen."


Ook de wedstrijddirecteur Luc de Raedemaeker (tevens directeur van de fameuze Brussels Beer Challenge) vond het pilsener van De Leckere de terechte winnaar en omschreef het bier als volgt: "Zeer zuiver met een mooie pareling carbonatie, prefecte niveau zwavel en heerlijk geïntegreerde hopbitterheid. Een oud Duits gezegde luidt: “brouwerijen worden gemeten aan hun pilsener bieren, wanneer dat goed is, is de rest ook goed."” 


Achtergrond informatie


Brouwerij De Leckere bestaat 21 jaar en brouwt als moderne brouwerij met passie biologische bieren voor de hedendaagse genieter. In 2018 verhuist de brouwerij naar een nieuwe locatie in volledig verbouwd industrieel erfgoed in Utrecht. Hierbij heeft de brouwerij de ambitie de groenste van Nederland te worden. Zo zal er onder andere een dak vol zonnepanelen komen, wordt er geen fossiele brandstof meer gebruikt en worden veel duurzame technieken toegepast voor hergebruik van warmte en koeling.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: