Chaudfontaine start samenwerking met chef-kok Freek van Noortwijk

22 maart 2018 | David Bakker

'Perfect op smaak.’ Dat is de pay-off in de nieuwe campagne van het natuurlijk mineraalwatermerk Chaudfontaine. Met een hoofdrol voor chef-kok Freek van Noortwijk, eigenaar van drie hooggewaardeerde restaurants en jurylid in de nieuwe serie van het kookprogramma Masterchef. Van Noortwijk gelooft in de kwaliteit en de smaak van Chaudfontaine; in Nederland het grootste watermerk in de horeca.

Freek van Noortwijk: ”Als chef-kok staat smaak altijd centraal. Smaak vind je ook terug in kwaliteitswater. Daarom ben ik trots dat ik als ambassadeur van Chaudfontaine nu ook dit mineraalwater mag schenken in mijn restaurants. En het mooie aan dit merk is, dat je ook de beleving van een restaurant naar je huis kunt halen. Want bij lekker koken, hoort een goed mineraalwater.”

De nieuwe campagne bouwt voort op de vorige campagne, waarin de oorsprong van Chaudfontaine centraal stond; het natuurlijke proces waaraan het mineraalwater haar unieke smaak en kwaliteit dankt. Ook nu ligt de focus op smaak: met Chaudfontaine zet je iets speciaals op tafel.

Het unieke Belgische mineraalwater Chaudfontaine ontspringt aan de voet van de Ardennen en wordt met veel zorg door de natuur beschermd. Het water reist meer dan 60 jaar via zuiverende rotslagen tot wel 1600 meter diep, voor het ontspringt vanuit zijn thermale bron. Chaudfontaine wordt gebotteld voor de lokale markten België, Nederland en een klein deel van Noord-Frankrijk.

Zomerse Fusion: Watermeloen & Komkommer

Deze lente komt Chaudfontaine bovendien met een nieuwe, frisse smaakvariant: Chaudfontaine Fusion Watermeloen & Komkommer. Een licht bruisend mineraalwater met natuurlijke fruitaroma’s. De nieuwe Chaudfontaine Fusion is een tijdelijke toevoeging op de bestaande Fusion varianten: Citroen, Limoen & Munt en Framboos & Limoen en is vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt.

Leider in duurzaam waterbeheer

Chaudfontaine is leider in duurzaam waterbeheer en werd daarvoor beloond met een gouden medaille van de European Water Stewardship (EWS). Simona Mitrache, sr. brandmanager voor Chaudfontaine in Nederland: “In tien jaar tijd brachten we het energieverbruik in onze bottelarij per liter terug met 70%. Energie wekken we op via zonnepanelen en een waterturbine. Daarmee besparen we 170.000 kilo CO2-uitstoot. Elke dag zijn we bezig met hoe het nog duurzamer kan, van het bottelproces tot onze verpakkingen die 100% recyclebaar zijn. Dit is in lijn met ons West-Europese duurzaamheidsactieplan This is Forward  met scherpe doelstellingen die we voor 2025 willen realiseren.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Check de HorecaMarketingkalender 2019!

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Vijf jaar campagne NIX18: normverandering op gang in de horeca

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, ook in de horeca. Omdat het rookverbod al ruim 10 jaar geleden werd ingevoerd, zien horecaondernemers vooral een normverandering bij alcohol. De...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: