Chaudfontaine start samenwerking met chef-kok Freek van Noortwijk

22 maart 2018 | David Bakker

'Perfect op smaak.’ Dat is de pay-off in de nieuwe campagne van het natuurlijk mineraalwatermerk Chaudfontaine. Met een hoofdrol voor chef-kok Freek van Noortwijk, eigenaar van drie hooggewaardeerde restaurants en jurylid in de nieuwe serie van het kookprogramma Masterchef. Van Noortwijk gelooft in de kwaliteit en de smaak van Chaudfontaine; in Nederland het grootste watermerk in de horeca.

Freek van Noortwijk: ”Als chef-kok staat smaak altijd centraal. Smaak vind je ook terug in kwaliteitswater. Daarom ben ik trots dat ik als ambassadeur van Chaudfontaine nu ook dit mineraalwater mag schenken in mijn restaurants. En het mooie aan dit merk is, dat je ook de beleving van een restaurant naar je huis kunt halen. Want bij lekker koken, hoort een goed mineraalwater.”

De nieuwe campagne bouwt voort op de vorige campagne, waarin de oorsprong van Chaudfontaine centraal stond; het natuurlijke proces waaraan het mineraalwater haar unieke smaak en kwaliteit dankt. Ook nu ligt de focus op smaak: met Chaudfontaine zet je iets speciaals op tafel.

Het unieke Belgische mineraalwater Chaudfontaine ontspringt aan de voet van de Ardennen en wordt met veel zorg door de natuur beschermd. Het water reist meer dan 60 jaar via zuiverende rotslagen tot wel 1600 meter diep, voor het ontspringt vanuit zijn thermale bron. Chaudfontaine wordt gebotteld voor de lokale markten België, Nederland en een klein deel van Noord-Frankrijk.

Zomerse Fusion: Watermeloen & Komkommer

Deze lente komt Chaudfontaine bovendien met een nieuwe, frisse smaakvariant: Chaudfontaine Fusion Watermeloen & Komkommer. Een licht bruisend mineraalwater met natuurlijke fruitaroma’s. De nieuwe Chaudfontaine Fusion is een tijdelijke toevoeging op de bestaande Fusion varianten: Citroen, Limoen & Munt en Framboos & Limoen en is vanaf nu verkrijgbaar in de supermarkt.

Leider in duurzaam waterbeheer

Chaudfontaine is leider in duurzaam waterbeheer en werd daarvoor beloond met een gouden medaille van de European Water Stewardship (EWS). Simona Mitrache, sr. brandmanager voor Chaudfontaine in Nederland: “In tien jaar tijd brachten we het energieverbruik in onze bottelarij per liter terug met 70%. Energie wekken we op via zonnepanelen en een waterturbine. Daarmee besparen we 170.000 kilo CO2-uitstoot. Elke dag zijn we bezig met hoe het nog duurzamer kan, van het bottelproces tot onze verpakkingen die 100% recyclebaar zijn. Dit is in lijn met ons West-Europese duurzaamheidsactieplan This is Forward  met scherpe doelstellingen die we voor 2025 willen realiseren.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Grand Café Moeke Enschede flink verbouwd

Grand Café Moeke Enschede heeft de bovenste verdieping van het restaurant geopend, waardoor het aantal plaatsen is verdubbeld. Moeke is een gezellig en laagdrempelig, eigentijds grand café waar je komt voor een heerlijke kop koffie, lunch of diner. Een plek waar iedereen zich thuis voe...

Awards
De winnaars van Gaia Green Awards zijn...

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 18 september voor de derde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het inspiratiepaviljoen rondom duurzaam ondernemen in de horeca, het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft ambassadeur Leon Keekstra (Stadsbemoeial Rotterdam) in de catego...

Wijn
Eerste diploma’s SVH Vinoloog/Sommelier uitgereikt

Op woensdag 19 september 2018 hebben de eerste geslaagden tijdens de vakbeurs Gastvrij Rotterdam het officiële SVH Vinoloog/Sommelier diploma ontvangen. SVH Vinoloog/Sommelier is als examen ontwikkeld voor de horeca, zodat meer mensen met de wijnkennis van een vinoloog gasten kunnen adviseren o...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Bier Achtergronden
Affligem introduceert Patersvat in Nederlandse horecazaken

Affligem introduceert Affligem Patersvat in Nederland. Voor het eerst zal er een gelimiteerde editie beschikbaar zijn tot het einde van het jaar, exclusief voor ongeveer 1000 horecazaken in Nederland. Het eerste glas zal 14 september worden getapt in de Foodhallen in Amsterdam. Smaak ‘Af...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: