Bijna 100 brouwerijen openen deuren tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen

1 juni 2018 | David Bakker

Op vrijdag 1, zaterdag 2 en zondag 3 juni openen bijna 100 brouwerijen in Nederland hun deuren voor publiek. Tijdens de Nederlandse Brouwerijdagen nemen bezoekers drie dagen lang een uniek kijkje achter de schermen om alle geheimen van de Nederlandse Biercultuur te ontdekken. Zo krijgt heel Nederland de kans om kennis te maken met de grote diversiteit aan brouwerijen in Nederland. Van net geopende craftbeer brouwerijen tot internationaal opererende brouwerijen: alle brouwers praten met passie over het brouwproces. Naast rondleidingen organiseren brouwerijen tevens brouwdemonstraties en presentaties. De Nederlandse Brouwerijdagen van 1 t/m 3 juni zijn traditiegetrouw de afsluiting van de Week van het Nederlandse Bier, die op 24 mei tijdens het Nederlands Bierproeffestival in Den Haag begon.

Nederlandse Brouwerijdagen

Het aantal Nederlandse brouwerijen neemt jaarlijks toe. Tijdens de brouwerijdagen leert men alle facetten van het brouwproces. Michel Ordeman, voorzitter CRAFT benadrukt het vakmanschap van bierbrouwen: “Ook dit jaar nodigen bierbrouwers vol bierpassie in Nederland bezoekers uit om kennis te maken met het brouwproces. Het brouwen van bier is gebaseerd op een oud en eenvoudig principe, maar met de huidige technieken en ontwikkelingen is goed bierbrouwen een echt vakmanschap. De creativiteit van de brouwers en de veelvoud van de bierstijlen die verkrijgbaar zijn maakt Nederland een écht bierland.  Drie dagen lang ontdekken bezoekers de grote variëteit aan Nederlandse bieren én leren zij over het brouwproces. Dichterbij de bierbron komen ze niet!”

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra drankenspeciaalzaken, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Horecava 2021 gaat hybride

Horecava verrijkt haar 65e editie, die plaatsvindt van 11 – 14 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een online programma. Het evenement zal in aangepaste vorm face-2-face, volgens de COVID-19 richtlijnen, én virtueel live zijn. De vakbeurs, die foodservice professionals al jaren met elkaa...

Awards
Beachclub Lekker uit Vrouwenpolder Beste Paviljoen van 2020

Donderdag 30 juli werden de jaarlijkse prijzen voor het Beste Paviljoen en het Schoonste Strand van Nederland uitgereikt. De prijs voor het Schoonste Strand van Nederland ging naar Ameland. En voor het eerst mocht de jury zelfs een tien toekennen voor de schoonheid van dit strand. Friesland had met ...

Bier
Opmerkelijk: aantal bierbrouwerijen in Nederland gestegen

Het aantal bierbrouwerijen in Nederland is opnieuw gestegen. Dit jaar kwamen er tot nu toe netto 13 brouwerijen bij. Opmerkelijke statistieken in deze tijd van corona. Volgens Bierista.nl is het hoogtepunt van de bierrevolutie bereikt. Vanaf nu zal het aantal bierbrouwerijen dalen, zo voorziet Alain...

Economie
UWV: vooral jongeren in de horeca doen beroep op TOFA

De afgelopen 5 weken konden flexwerkers, oproep- en uitzendkrachten met inkomstenverlies door corona een beroep doen op de Tijdelijke Overbruggingsregeling voor Flexibele Arbeidskrachten (TOFA). Ruim zeventig procent van de goedgekeurde aanvragen gaat naar werknemers tussen de 18 en 27 jaar. Veel va...

Economie Longread
Horecarapport ABN AMRO: relatief weinig faillissementen, ondernemersvertrouwen historisch laag

Restaurants, hotels, vakantieparken, bioscopen en reisondernemers zijn hard geraakt door de coronacrisis. In deze Stand van de Leisure duidt ABN AMRO de impact van het virus en de bedreigingen en de kansen die eruit voortvloeien. Onderaan dit bericht vindt u grafieken en tabellen van het rapport ...

Economie
Loetje en Debuut samen verder als Restaurant Company Europe

Restaurantgroepen Loetje en Debuut gaan verder onder de naam Restaurant Company Europe. Daarmee bereiken zij de status van één van de grootste horecagroepen van Nederland met meer dan 50 veelzijdige restaurant- en cafélocaties. Restaurant Company Europe (RCE) is het overkoep...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: