Bier&cO wordt onderdeel van Swinkels Family Brewers

9 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Swinkels Family Brewers en handelshuis Bier&cO kondigen vandaag met trots aan hun krachten te bundelen. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, wordt onderdeel van Swinkels Family Brewers. Met de overname versterkt Swinkels Family Brewers de lokale relevantie van haar portfolio en geeft de brouwer verdere invulling aan de groeistrategie.

Ook voor Bier&cO is het een logische stap. Met een grotere afzetmarkt is het handelshuis nog beter in staat de consument uit te dagen nieuwe smaken te ontdekken, zowel met ambachtelijke bieren als frisdranken. Swinkels Family Brewers en Bier&cO gaan vanaf vandaag gezamenlijk de distributie van de merken in Nederland verzorgen voor horeca. Retail volgt later.

Portfoliospeler met worteling in de lokale grond

Met de overname bestendigen beide partijen hun leidende positie in de Nederlandse lokaal-biermarkt en zijn zij nog beter in staat in te spelen op de groeiende populariteit van ambachtelijke, lokale bieren, speciaalbieren en frisdranken. Met deze stap geeft Swinkels Family Brewers invulling aan haar groeistrategie met als doel een portfoliospeler te zijn met lokale verankering en een relevant assortiment voor de consument. De merken die Bier&cO distribueert zijn een waardevolle toevoeging voor het bestaande portfolio. Eerder breidde de brouwer het lokaal- en speciaalbierportfolio uit door onder andere de overname van Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en de samenwerking met Moritz in Spanje.

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: “Het assortiment van Bier&cO bevat prachtige lokale én internationale merken waar we door deze overname nog meer consumenten van kunnen laten genieten. Deze overname is een logische en mooie stap na de aankondiging van de nieuwe bedrijfsidentiteit van Swinkels Family Brewers, waarmee wij naast ons merkenportfolio ook onze lokale en internationale positie verder verstevigen voor de toekomst.”

Lokaal- en speciaalbier

Gaius Voûte, algemeen directeur van Bier&cO: “Bier&cO is uitgegroeid tot een ware ambassadeur van lokaal- en speciaalbier. Om verder te groeien, zochten we een strategisch partner. Swinkels Family Brewers voelde meteen aan als een perfecte match. Ik heb het volste vertrouwen dat we ons gezamenlijke portfolio, met een diversiteit aan merken en smaken, aan een nog breder publiek kunnen aanbieden. Wij blijven doen waar we al jaren goed in zijn: het prikkelen van het smaakpalet van alle liefhebbers van ambachtelijke dranken, maar vanaf nu op grotere schaal. Een mooie erkenning voor Bier&cO en onze partners.”

Swinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met Brouwerij Maallust (Veenhuizen), Vandeoirsprong (Oirschot) Brouwerij Maximus (Utrecht) en Brouwerij Oersoep (Nijmegen).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: