Bier&cO wordt onderdeel van Swinkels Family Brewers

9 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Swinkels Family Brewers en handelshuis Bier&cO kondigen vandaag met trots aan hun krachten te bundelen. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, wordt onderdeel van Swinkels Family Brewers. Met de overname versterkt Swinkels Family Brewers de lokale relevantie van haar portfolio en geeft de brouwer verdere invulling aan de groeistrategie.

Ook voor Bier&cO is het een logische stap. Met een grotere afzetmarkt is het handelshuis nog beter in staat de consument uit te dagen nieuwe smaken te ontdekken, zowel met ambachtelijke bieren als frisdranken. Swinkels Family Brewers en Bier&cO gaan vanaf vandaag gezamenlijk de distributie van de merken in Nederland verzorgen voor horeca. Retail volgt later.

Portfoliospeler met worteling in de lokale grond

Met de overname bestendigen beide partijen hun leidende positie in de Nederlandse lokaal-biermarkt en zijn zij nog beter in staat in te spelen op de groeiende populariteit van ambachtelijke, lokale bieren, speciaalbieren en frisdranken. Met deze stap geeft Swinkels Family Brewers invulling aan haar groeistrategie met als doel een portfoliospeler te zijn met lokale verankering en een relevant assortiment voor de consument. De merken die Bier&cO distribueert zijn een waardevolle toevoeging voor het bestaande portfolio. Eerder breidde de brouwer het lokaal- en speciaalbierportfolio uit door onder andere de overname van Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en de samenwerking met Moritz in Spanje.

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: “Het assortiment van Bier&cO bevat prachtige lokale én internationale merken waar we door deze overname nog meer consumenten van kunnen laten genieten. Deze overname is een logische en mooie stap na de aankondiging van de nieuwe bedrijfsidentiteit van Swinkels Family Brewers, waarmee wij naast ons merkenportfolio ook onze lokale en internationale positie verder verstevigen voor de toekomst.”

Lokaal- en speciaalbier

Gaius Voûte, algemeen directeur van Bier&cO: “Bier&cO is uitgegroeid tot een ware ambassadeur van lokaal- en speciaalbier. Om verder te groeien, zochten we een strategisch partner. Swinkels Family Brewers voelde meteen aan als een perfecte match. Ik heb het volste vertrouwen dat we ons gezamenlijke portfolio, met een diversiteit aan merken en smaken, aan een nog breder publiek kunnen aanbieden. Wij blijven doen waar we al jaren goed in zijn: het prikkelen van het smaakpalet van alle liefhebbers van ambachtelijke dranken, maar vanaf nu op grotere schaal. Een mooie erkenning voor Bier&cO en onze partners.”

Swinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met Brouwerij Maallust (Veenhuizen), Vandeoirsprong (Oirschot) Brouwerij Maximus (Utrecht) en Brouwerij Oersoep (Nijmegen).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: