Bier&cO wordt onderdeel van Swinkels Family Brewers

9 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Swinkels Family Brewers en handelshuis Bier&cO kondigen vandaag met trots aan hun krachten te bundelen. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, wordt onderdeel van Swinkels Family Brewers. Met de overname versterkt Swinkels Family Brewers de lokale relevantie van haar portfolio en geeft de brouwer verdere invulling aan de groeistrategie.

Ook voor Bier&cO is het een logische stap. Met een grotere afzetmarkt is het handelshuis nog beter in staat de consument uit te dagen nieuwe smaken te ontdekken, zowel met ambachtelijke bieren als frisdranken. Swinkels Family Brewers en Bier&cO gaan vanaf vandaag gezamenlijk de distributie van de merken in Nederland verzorgen voor horeca. Retail volgt later.

Portfoliospeler met worteling in de lokale grond

Met de overname bestendigen beide partijen hun leidende positie in de Nederlandse lokaal-biermarkt en zijn zij nog beter in staat in te spelen op de groeiende populariteit van ambachtelijke, lokale bieren, speciaalbieren en frisdranken. Met deze stap geeft Swinkels Family Brewers invulling aan haar groeistrategie met als doel een portfoliospeler te zijn met lokale verankering en een relevant assortiment voor de consument. De merken die Bier&cO distribueert zijn een waardevolle toevoeging voor het bestaande portfolio. Eerder breidde de brouwer het lokaal- en speciaalbierportfolio uit door onder andere de overname van Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en de samenwerking met Moritz in Spanje.

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: “Het assortiment van Bier&cO bevat prachtige lokale én internationale merken waar we door deze overname nog meer consumenten van kunnen laten genieten. Deze overname is een logische en mooie stap na de aankondiging van de nieuwe bedrijfsidentiteit van Swinkels Family Brewers, waarmee wij naast ons merkenportfolio ook onze lokale en internationale positie verder verstevigen voor de toekomst.”

Lokaal- en speciaalbier

Gaius Voûte, algemeen directeur van Bier&cO: “Bier&cO is uitgegroeid tot een ware ambassadeur van lokaal- en speciaalbier. Om verder te groeien, zochten we een strategisch partner. Swinkels Family Brewers voelde meteen aan als een perfecte match. Ik heb het volste vertrouwen dat we ons gezamenlijke portfolio, met een diversiteit aan merken en smaken, aan een nog breder publiek kunnen aanbieden. Wij blijven doen waar we al jaren goed in zijn: het prikkelen van het smaakpalet van alle liefhebbers van ambachtelijke dranken, maar vanaf nu op grotere schaal. Een mooie erkenning voor Bier&cO en onze partners.”

Swinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met Brouwerij Maallust (Veenhuizen), Vandeoirsprong (Oirschot) Brouwerij Maximus (Utrecht) en Brouwerij Oersoep (Nijmegen).

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Consumentenbond: hygiënescore horeca moet toegankelijk blijven

De Consumentenbond roept de Tweede Kamer op de openbaarmaking van de inspectiegegevens van de horeca gemakkelijk toegankelijk te houden. Het kabinet wil alleen nog maar samenvattingen van de inspectierapporten publiceren, zonder overzichtelijke kleurcodering. De Consumentenbond vindt dit onacceptabe...

Economie Achtergronden
Wordt Albert Heijn een horeca- en bezorgketen?

Albert Heijn zal 'een plek worden om iets te eten'. Dat zei Wouter Kolk, sinds 1 november de baas van Ahold Delhaize Europa en Indonesië, woensdag in Het Financieele Dagblad (FD). De winkels worden omgebouwd, zodat klassieke kruidenierswaren minder ruimte zullen krijgen. Het FD beroe...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: