Bier&cO wordt onderdeel van Swinkels Family Brewers

9 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Swinkels Family Brewers en handelshuis Bier&cO kondigen vandaag met trots aan hun krachten te bundelen. Bier&cO, een van de grootste importeurs van speciaalbier van Europa, wordt onderdeel van Swinkels Family Brewers. Met de overname versterkt Swinkels Family Brewers de lokale relevantie van haar portfolio en geeft de brouwer verdere invulling aan de groeistrategie.

Ook voor Bier&cO is het een logische stap. Met een grotere afzetmarkt is het handelshuis nog beter in staat de consument uit te dagen nieuwe smaken te ontdekken, zowel met ambachtelijke bieren als frisdranken. Swinkels Family Brewers en Bier&cO gaan vanaf vandaag gezamenlijk de distributie van de merken in Nederland verzorgen voor horeca. Retail volgt later.

Portfoliospeler met worteling in de lokale grond

Met de overname bestendigen beide partijen hun leidende positie in de Nederlandse lokaal-biermarkt en zijn zij nog beter in staat in te spelen op de groeiende populariteit van ambachtelijke, lokale bieren, speciaalbieren en frisdranken. Met deze stap geeft Swinkels Family Brewers invulling aan haar groeistrategie met als doel een portfoliospeler te zijn met lokale verankering en een relevant assortiment voor de consument. De merken die Bier&cO distribueert zijn een waardevolle toevoeging voor het bestaande portfolio. Eerder breidde de brouwer het lokaal- en speciaalbierportfolio uit door onder andere de overname van Palm Belgian Craft Brewers in 2016 en de samenwerking met Moritz in Spanje.

Peer Swinkels, Chief Commercial Officer van Swinkels Family Brewers: “Het assortiment van Bier&cO bevat prachtige lokale én internationale merken waar we door deze overname nog meer consumenten van kunnen laten genieten. Deze overname is een logische en mooie stap na de aankondiging van de nieuwe bedrijfsidentiteit van Swinkels Family Brewers, waarmee wij naast ons merkenportfolio ook onze lokale en internationale positie verder verstevigen voor de toekomst.”

Lokaal- en speciaalbier

Gaius Voûte, algemeen directeur van Bier&cO: “Bier&cO is uitgegroeid tot een ware ambassadeur van lokaal- en speciaalbier. Om verder te groeien, zochten we een strategisch partner. Swinkels Family Brewers voelde meteen aan als een perfecte match. Ik heb het volste vertrouwen dat we ons gezamenlijke portfolio, met een diversiteit aan merken en smaken, aan een nog breder publiek kunnen aanbieden. Wij blijven doen waar we al jaren goed in zijn: het prikkelen van het smaakpalet van alle liefhebbers van ambachtelijke dranken, maar vanaf nu op grotere schaal. Een mooie erkenning voor Bier&cO en onze partners.”

Swinkels Family Brewers werkt op lokale basis al samen met Brouwerij Maallust (Veenhuizen), Vandeoirsprong (Oirschot) Brouwerij Maximus (Utrecht) en Brouwerij Oersoep (Nijmegen).

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Drinks
Column Richard Moerkerk: Daten met een bier

Bij ons, in Proeflokaal De Boom, wordt veel gedate. Normaal gesproken dan, uiteraard. Maar dat we nu gesloten zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat er op het moment helemaal niet gedate wordt natuurlijk. Wandelen is helemaal hot en ik denk dat aankomende stelletjes sneller thuis afspreken, waar ze an ...

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Columns
Column: licht aan het einde van de tunnel…

Het lijkt het nieuwe mantra te zijn van Mark en Hugo, maar volgens mij hebben we nog heel veel bochten te nemen voordat we het licht aan het verre einde kunnen zien. Tot nu toe ga ik nog op de tast door het leven en duurt het heel lang voordat we ‘we zijn er bijna’ mogen zingen. De du ...

15 jaar De CaféKrant
13 jaar geleden in De CaféKrant: Café de Beyerd

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een interview of achtergrondverhaal uit de rijke historie van De CaféKrant. Dit keer reizen we terug naar 2008, het jaar waarin Spanje het EK Voetb ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: