Bezoek gratis BBB Maastricht

3 oktober 2016 | Thijs Jacobs

De werelden van BBB Maastricht, de grootste horecavakbeurs van Zuid-Nederland, brengen de bezoekers in bourgondische sferen. BBB Maastricht richt zich op professionals uit alle horecasectoren en vindt dit jaar van 10 t/m 12 oktober plaats in MECC Maastricht. Sinds jaar en dag is dit het belangrijkste Euregionale vakevent voor horecaprofessionals. En u kunt zich hiervoor gratis registreren!

Met 300 exposanten, demonstraties, proeverijen, wedstrijden en workshops voor alle horecasectoren, vertaald naar vier aansprekende werelden,  heeft BBB Maastricht een nieuwe presentatievorm gevonden. BBB Maastricht is in alle opzichten al jaren in een opgaande lijn. Om klaar te zijn voor de toekomst wordt dit jaar een nieuw, onderscheidend concept gepresenteerd.

Op Beverage Beach kunnen bezoekers de meest uiteenlopende dranken proeven en kennismaken met aanverwante producten. Op Specialty Beer Bay kunnen bezoekers kennismaken met unieke speciaalbieren van zo’n 30 kleine en bijzondere brouwerijen. De Stichting Bieropleidingen Nederland (Stibon) verzorgt bierproeverijen. Een uitgebreid aanbod van sterke dranken is te vinden op Spirits Square en in het Wijntheater zijn doorlopend proeverijen op het gebied van wijn & spijs.

In Food Forest maakt de bezoeker kennis met nieuwe gerechten, authentieke smaken, keukenapparatuur en meer. Ambachtelijke, streekgebonden en biologische producten zijn te vinden in Food Village. Tijdens de uiteenlopende kookwedstrijden van BBB ChefContest kunnen bezoekers chefs aan het werk zien en inspiratie opdoen.

Variety Valley is de wereld waar diverse producten en diensten te vinden zijn. Zo biedt Starters Park verfrissende ideeën en innovatieve oplossingen op het gebied van horeca, service en gastvrijheid. Place des Amis is een netwerkplein pur sang en op Columbus Square zijn de finalisten van de prestigieuze Columbus Trophy te vinden. In de BBB Academy kan de bezoeker workshops over diverse onderwerpen bijwonen, variërend van social media tot wet- en regelgeving.

Folie Culinaire is het internationale gastronomisch evenement voor beslissingsbevoegde professionals uit het hogere en topsegment. Drie dagen lang kook- en productpresentaties voor en door gerenommeerde chefs uit binnen- en buitenland. Een bezoek aan Folie Culinaire biedt een compleet overzicht aan nieuwe ingrediënten, exclusieve wijnen en champagnes. Op Farmers Market presenteren kleinschalige producenten hun exclusieve producten. Gault&Millau biedt een educatief wijnprogramma en kookdemonstraties.

Op maandag 10 oktober vinden de BBB Startersdag en BBB Cafetariadag plaats. De BBB Startersdag wordt georganiseerd i.s.m. PS Uitgeverij en bestaat uit o.a. uit gratis workshops over ondernemerschap, social media en lichaamstaal. Inschirjven kan via de BBB-site of terplekke (vol=vol).

BBB heeft de ambitie om internationaal een toonaangevende rol te spelen in de ontwikkeling van een succesvolle horecasector. Daarom worden naast BBB Maastricht, gedurende het jaar ook andere activiteiten georganiseerd, zoals netwerkbijeenkomsten, trendtours, bedrijfsbezoeken en wedstrijden.

BBB Maastricht vindt van 10 t/m 12 oktober 2016 plaats in MECC Maastricht. Kijk voor meer informatie op bbbmaastricht.nl. Registreer u gratis via deze link.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

PUZO bar opent haar deuren in Amsterdam

PUZO maakt uitsluitend gebruik van duurzame producten van hoogstaande kwaliteit. Geen junkfood, maar fusion recepten bereid met natuurlijke ingrediënten. Zo puur mogelijk, zonder onnodige extra’s. Goed voor jou en de wereld om je heen. PUZO’s zijn driehoekige rijstpakketjes met daa...

Columns Bier
Column Richard Moerkerk: Vader Jacob ...

Het mooie aan bier is dat het verweven zit in veel van ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld in (straat)namen, kinderliedjes of uitdrukkingen in de Nederlandse taal. Metten zijn ochtendgebeden van monniken. Het woord stamt af van het Latijnse matutinus, dat ‘ochtend’ betekend. De metten z...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Events Brouwerijen
Heineken terug als hoofdsponsor van SAIL

Heineken verbindt zich als hoofdsponsor aan de jubileumeditie van SAIL, van 12 tot en met 16 augustus voor de 10e keer in Amsterdam. De brouwer was in 1975 al betrokken bij de start van SAIL, toen vanwege het 700-jarig bestaan van Amsterdam. Als Nederlands icoon met de wortels in Amsterdam wil Heine...

Columns Blog
Kan het uit?

Vandaag werd ik benaderd door een landelijke nieuwswebsite. De dame in kwestie had een vraag gerelateerd aan horeca-advies. Of ik in een video mijn mening wilde geven over ‘All you can eat’ restaurants. Hoe ze financieel uitkomen met zo’n concept waar mensen ongelimiteerd eten en d...

Opening Internationaal
Foodhall Scheveningen opent haar deuren [Foto's]

Op de Noordboulevard vind je vanaf dit voorjaar de gloednieuwe Foodhall Scheveningen: een prachtige hal met de look en feel van een levendig en werelds marktplein, waar je kunt genieten van gerechten uit zestien verschillende wereldkeukens. Foodhall Scheveningen is dé locatie voor een hapje e...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: