Beursvloer van snel groeiende horecavakbeurs volledig uitverkocht

15 september 2016 | Thijs Jacobs

Van maandag 19 september t/m woensdag 21 september opent dé horecavakbeurs voor ambitieuze horecaprofessionals haar deuren in Rotterdam Ahoy. En dit jaar groter dan ooit, alle vierkante meters beursoppervlakte zijn optimaal benut door onder meer een diversiteit aan exposanten en ruim 10 themapleinen. Een unicum in de wereld van horecavakbeurzen waar Gastvrij Rotterdam uiteraard ontzettend trots op is. Met maar liefst 350 exposanten, waarvan 90 nieuwe, en 140 programma onderdelen komt de bezoeker ook dit jaar ogen en oren te kort.

Drie dagen lang kunnen de verwachte 10.000 bezoekers genieten van een hoogstaand gastronomisch platform met een compleet aanbod food en non-food producten en diensten voor de eigen bedrijfsvoering. De horecavakbeurs biedt demonstraties, masterclasses, workshops, inspirerende lezingen en wedstrijden. Nieuw dit jaar is de uitreiking van de Gouden Pollepel van het AD. Ook zal het Rotterdams Kooktalent zich presenteren tijdens de beurs. Het volledige programma is terug te vinden op de website. 

AD Gouden Pollepel
Nieuw dit jaar is de uitreiking van de Gouden Pollepel van het AD op woensdag 21 september in de Netwerk Lounge. Nieuwschef AD Rotterdams Dagblad Ronald van Geenen en Nieuwschef AD De Dordtenaar Bram Verbrugge nemen plaats in de daaropvolgende informele forum discussie waarin zij uitleg geven over de totstandkoming van de wel bekende oliebollen-, haring- en friettest van het AD. Bezoekers mogen hen het vuur aan de schenen leggen en al hun prangende vragen stellen over de spraakmakende testen die bij menig horecaondernemer de tongen losmaakt.

Een koninklijk tintje
Het 100 jaar oude Schmidt Zeevis Rotterdam, dat voortaan het predicaat ‘Koninklijk’ mag voeren is groots aanwezig op Gastvrij Rotterdam. Schmidt Zeevis opent op de beursvloer een pop-up visrestaurant waar top- en sterrenchefs gastronomische visgerechten bereiden.

Gedurende drie dagen kunnen gasten een plaats reserveren en worden zij culinair verwend door chefkoks Mario Ridder, Erik van Loo, Rolph Hensens, Remco Kuijpers of Herman den Blijker. Het pop-up visrestaurant, waar gekookt wordt met de beste kwaliteitsingrediënten van Schmidt Zeevis, bevindt zich in Hal 4. Wie deze tongstrelende gerechten wil komen proeven, kan nu nog een plek reserveren via www.gastvrij-rotterdam.nl/szr-reservering.

Echt Rotterdams
Het Dit Smaakt Naar Meer!’ Paviljoen is al vanaf het begin onderdeel van Gastvrij Rotterdam. De nieuwe Rotterdamse Keuken maakt dit jaar haar debuut op het DSNM! Paviljoen. Dit is een nieuwe generatie chefs uit Rotterdam die met hun restaurants voor een ware voedselrevolutie zorgen in de stad. In een gezamenlijke stand met de toepasselijke naam Echt Rotterdams presenteren, Hotspot Hutspot, Heilige Rotterdamse Boontjes, Wild Vleesch, RotterZwam, Rotterdamse Munt en een drietal ondernemers uit de Fenix Food Factory, te weten Booij Kaasmakers, Rechtstreex en Kaapse Brouwers zich. Ook nieuw talent uit de Havenstad zal zich hier ten tonele begeven. Zo zal maandag de winnaar van het Rotterdams Kooktalent van de Buik van Rotterdam zijn talenten vertonen onder meer op de Zegro-stand.

Nieuw is ook het door Gastvrij Rotterdam en Verwiel & Wijngaard georganiseerde VIP-Sterrendiner. Op dinsdagavond 20 september gaat een select gezelschap horecaondernemers aan tafel bij achtereenvolgens de Rotterdamse sterrenrestaurants Parkheuvel, Wereldmuseum en Joelia. Op elke locatie worden twee gangen genuttigd.

HSMAI als nieuwe branchepartner
Net als vorig jaar komt de Hospitality Sales & Marketing Association International (HSMAI) naar Rotterdam Ahoy. Dit jaar zullen zij voor het eerst een zogeheten Educational organiseren voor haar leden en de bezoekers van Gastvrij Rotterdam. Ditmaal verzorgd door topspreker Jan van Setten die op dinsdagmiddag een sessie houdt over het fenomeen ‘klant’. Overigens heeft ook HSMAI een primeur, want zij hebben zich dit jaar als branchepartner verbonden aan Gastvrij Rotterdam. 'We merken ieder jaar weer dat het samenbrengen van verschillende netwerkorganisaties op ons gastronomische platform voor alle betrokken partijen de juiste synergie oplevert. Deze samenwerking zien we als een belangrijke kwalitatieve uitbreiding van het netwerk van branchepartners rondom de beurs', aldus een enthousiaste Robert Melaard, Exhibition Manager van Gastvrij Rotterdam.

Over Gastvrij Rotterdam
De horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam is een coproductie van Rotterdam Ahoy en Match+, een organisatiebureau uit Den Haag dat wereldwijd internationale evenementen organiseert. Gastvrij Rotterdam is gratis toegankelijk voor professionals werkzaam in de horecabranche die in het bezit zijn van een uitnodigingskaart of uitnodigingscode. Zonder uitnodiging kost een toegangskaart € 40,00. De beurs is alleen toegankelijk voor personen boven de 18 jaar.

Tegelijkertijd met Gastvrij Rotterdam vindt in Hal 2 van Rotterdam Ahoy het prestigieuze event The World Championship of Chinese Cuisine (WCCC2016) plaats. Bezoekers van Gastvrij met een bijzonder interesse voor de Aziatische keuken kunnen tijdens Gastvrij twee vliegen in één klap slaan en ook het WCCC 2016 bezoeken. N.B: Een toegangsbewijs voor Gastvrij geeft geen toegang tot het wereldkampioenschap en vice versa.

Overige informatie over Gastvrij Rotterdam
Datum       : 19 t/m 21 september 2016
Tijd           : 11:00 – 18:00 uur
Locatie      : Rotterdam Ahoy
Website     : www.gastvrij-rotterdam.nl
Facebook  : https://www.facebook.com/gastvrijrotterdam
Twitter       : https://twitter.com/Gastvrij_Rdam
LinkedIn    : https://www.linkedin.com/groups/5013699

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: