Bekende horecaketen De Beren opent restaurant in Roermond

24 juni 2019 | Thijs Jacobs

Vanaf dinsdag 25 juni heeft De Beren er een primeur bij: de keten opent haar eerste vestiging in de provincie Limburg. De 40e vestiging van de succesvolle horecaformule is te vinden aan het bekende horecaplein Markt middenin de stad. Limburgers uit de wijde omgeving zijn iedere dag vanaf 10.30 uur (op zaterdag vanaf 10.00 uur) welkom om te genieten van de lekkerste lunchgerechten, een gezellige borrel of de beroemde grillspecialiteiten van de houtskoolgrill, zoals de streetfood saté, perfect gegaarde tournedos en verse zeebaars & gamba’s.

Op warmere dagen kan je er ook plaatsnemen op het zonnige terras op het plein. De kersverse franchisenemers zijn geen vreemden in Limburg. Vader en dochter, Wim en Sanne Cox, hebben meerdere horecagelegenheden in Roermond en omgeving, zoals Schnitzelparadies, Piet Friet en Markt10. Ze zijn ontzettend verheugd dat ze restaurant De Beren Roermond hieraan mogen toevoegen: ”De Beren is een ontzettend mooie formule, waarvan wij zeker zijn dat de inwoners en bezoekers van Roermond erg blij zullen worden!” Om de opening te vieren eet de gehele maand juli de vierde persoon gratis!

Bekende ondernemers

Voor ondernemer Wim Cox en zijn dochter Sanne Cox is Roermond bekend terrein: “Met zo’n 11 horecaexploitaties, waarvan vijf in Roermond kennen wij de markt als geen ander. Toen wij hoorden dat De Beren een locatie aan de Markt gingen openen en nog zochten naar ondernemers, zagen wij meteen kansen. Het is een ontzettend mooie plek en De Beren is een formule die hier perfect past. Wij zijn ontzettend trots op het eindresultaat en kunnen niet wachten om onze eerste gasten te verwelkomen!”.

Goedgevulde kaart

De menukaart van De Beren is heel gevarieerd. Zo staat de lunchkaart vol rijkelijk belegde broodjes, verrassende clubsandwiches en goedgevulde salades. Ook een high tea behoort tot de mogelijkheden, welke gereserveerd kan worden vanaf twee personen. Tussen de middag- en avondmaaltijd door is het terras of de sfeervolle bar een gezellige plek om met vrienden, familie of collega’s te borrelen. Zo heb je keuze uit verschillende borrelplanken en wordt het sharing dinner arrangement aangeboden. Ook kan je kiezen voor een high beer of high wine en zijn er verschillende cocktails en mocktails te verkrijgen.

De Beren ‘Speciality’ van de houtskoolgrill

De restaurantketen staat vooral bekend om de Beren ‘Speciality’: specialiteiten van de houtskoolgrill zoals de befaamde saté en spareribs. Echte vleesliefhebbers kiezen voor een goedgegrilde entrecote of tournedos van Zuid-Amerikaanse runderen of voor de wisselende seizoens-specialiteit, wat dit seizoen een T-Bone steak is: kwalitatief hoogwaardig vlees van entrecote én ossenhaas van maar liefst 800 gram met het bekende T-vormige bot. Bijna alle gerechten worden bereid op de houtskoolgrill, waardoor ze een unieke smaak krijgen. Daarnaast zijn er ieder seizoen wisselende gerechten in het driegangenkeuzemenu, welke ook los te verkrijgen zijn. Ook de kids komen niet tekort! Zij hebben keus uit zes kindermenu’s met vrolijke Beren-ijsbeker die je mee naar huis mag nemen. Een diner bij De Beren kan gecombineerd worden met een bioscoopbezoek aan Foroxity Filmarena. Dit Diner & Film arrangement kost 31 euro per persoon en bevat het driegangenkeuzemenu en een filmkaartje.

Een horecamerk met een sterke persoonlijkheid

De typisch Rotterdamse horecaformule De Beren staat bekend om haar kwalitatieve vlees- en visgerechten van de houtskoolgrill. De Beren startte in 1984 met de opening van een restaurant op de Noordsingel in Rotterdam. Inmiddels is het concept uitgegroeid tot een succesvolle horecaformule met restaurants en bezorgrestaurants in heel Nederland. De komende jaren gaat de restaurantketen groeien, waardoor nog meer mensen kennis kunnen maken met de smaakvolle gerechten.

Het team van De Beren Roermond is nog op zoek naar versterking in de bediening en de keuken. Ben jij op zoek naar een bijbaan? Solliciteren kan via de website.  

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: