BBB Maastricht presenteert een dag vol winnaars

9 oktober 2018 | Thijs Jacobs

De openingsdag van BBB Maastricht was een dag vol winnaars. Zo werd door Koninklijke Horeca Nederland (KHN) de Meest Markante Horecaondernemer van Limburg bekend gemaakt, werd de 15e Columbus Trophy uitgereikt, waren er twee winnaars van de VanDrie kalfsvlees kookwedstrijden en sleepte InterAlter de prijs Meest Gastvrije Standhouder in de wacht. Maar liefst 6.200 horecaprofessionals bezochten vandaag de beurs en met een druk interactief programma vol met kennissessies en netwerkmomenten was het voor zowel de bezoekers als de ruim 400 exposanten een succesvolle eerste beursdag.

Meest Markante Horecaondernemer

Gedeputeerde Ger Koopmans reikte maandagmiddag namens KHN regio Limburg de prijs Meest Markante Horecaondernemer van Limburg uit aan Igor Stel, eigenaar van All-in Echt, Valdeludo Echt en kasteel Limbricht. De Limburgse winnaar vertegenwoordigt onze provincie in 2019 bij de landelijke verkiezing. Om innovatie onder horecaondernemers te stimuleren onderscheidt KHN elke twee jaar de Meest Markante Horecaondernemer met een award. Deze award wordt toegekend aan innovatieve horecaondernemers die andere ondernemers inspireren.

Kaplock winnaar Columbus Trophy

Om 17:30 uur werd de winnaar van de 15e Columbus Trophy bekend gemaakt. Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan een succesvolle startende ondernemer die actief is als leverancier aan de gastvrijheidsindustrie. Dit jaar ontving Kaplock de prijs uit handen van de juryleden van de Columbus Trophy.

VanDrie kookwedstrijden

Ook vonden de VanDrie kalfsvlees kookwedstrijden plaats, als eersten van de in totaal zes kookwedstrijden die tijdens BBB Maastricht georganiseerd worden. Deelnemers werden uitgedaagd te koken uit de black box gevuld met kalfs- en orgaanvlees en technische delen. Een professionele jury heeft Yenna van Leeuwen (wedstrijd orgaanvlees) en Simon Vanbuel en Sven Herber van restaurant Rantrée (wedstrijd kalfsvlees) als winnaars gekozen. Onder de noemer ‘Cooking Mania’ koken gevestigde en aanstormende chefs in een intiem kooktheater met apparatuur van Electrolux. De koks hebben de taak om ter plaatse een voor- en hoofdgerecht te bereiden voor 4 juryleden en 3 gastentafels.

Meest gastvrije standhouder

Op de exposantenborrel werd tot slot InterAlter – Roger Haan uitgeroepen tot meest gastvrije standhouder van BBB Maastricht 2018. BBB Maastricht vindt plaats van maandag 8 t/m woensdag 10 oktober in MECC Maastricht. Openingstijden 11:00 uur – 18:00 uur

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

De oplossingen voor lastige medewerkers

Met regelmaat krijg ik een vraag van een werkgever wat hij kan doen met een medewerker als er iets niet meer lekker loopt in de arbeidsrelatie. Dat kan van alles zijn: de werknemer gaat zijn eigen gang, trekt zich weinig van werkafspraken of collega’s aan, maakt fouten, meldt zich te pas en te...

Bier Longread
Achtergrond: de kracht van de wisseltap

Voor veel gasten gaat er niets boven een vers getapt biertje. Hoewel pils nog altijd favoriet is, zijn seizoensbieren niet meer weg te denken. Maar waarom zou je daarin altijd het aanbod van de brouwerij volgen? Ook lokaal zijn er leuke biertjes te krijgen, waarmee je een onderscheidend aanbod neer ...

Awards Achtergronden
Directeur Horeca Stichting Nederland in de race voor succesvolste vrouwelijke ondernemer

Gabriëlla Café, directeur van Horeca Stichting Nederland (HSN), is doorgedrongen tot de finale van de Aithra-Award* 2018. Deze Award wordt toegekend aan een vrouwelijk rolmodel dat bekend staat voor succesvol ondernemerschap. Als oprichter van het grootste horeca opleidingsinstituut van...

Awards
Het best getapte bier in Nijmegen komt van Giulio Severijnen

De best getapte biertjes van regio Nijmegen zijn vanaf dit moment te vinden in Café Biessels. Barman Giulio Severijnen won afgelopen maandag 15 oktober de regionale tapwedstrijd van Nijmegen in het NEC-Goffertstadion. Van de 72 deelnemers wist Giulio Severijnen met een score van 171 punten...

Drinks Longread
Achtergrond: alcoholarm bier in opkomst, alcoholvrije wijn nog niet populair

Overdag een ijskoud glas bier of een goed glas wijn. Hoewel in Nederland die cultuur niet heerst, verandert de behoefte van de consument. De mogelijkheid om een glas wijn of een biertje bij de lunch te bestellen groeit. Alcoholvrije wijnen zijn (nog) niet populair in de horeca, maar bieren die weini...

Personeel Achtergronden
Onderzoek personeel & horeca: 'De horecaondernemer heeft geen plan'

‘’Het moet een familie zijn’’, ‘’ludieke wervingsfilmpjes helpen’’ en ‘’duidelijke communicatie is alles’’. Bovenstaande uitspraken komen van horecamanagers en -ondernemers. Kortom: elke ondernemer of manager die ik spreek heeft...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: