Barrel uit Groningen bekroond tot Wine Bar of the Year 2018

9 januari 2019 | Thijs Jacobs

Na meer dan 12.000 publieksstemmen en 15 onaangekondigde jurybezoeken werd vanmiddag op de Horecava de ‘Wine Bar of the Year 2018’ bekend gemaakt. De  genomineerde wijnbars verzamelden zich rondom het 'Alles Over Wijnplein' waar zij te horen kregen dat Barrel uit Groningen zich Wine Bar of the Year 2018 mag noemen! Barrel was in 2017 al een kanshebber en maakte ook dit jaar de meeste indruk bij de jury. Nummer twee is geworden Het Eigendom in Rotterdam en drie is wijnbar Shiraz in Amsterdam.

Over de winnaar Barrel

Na vorig jaar al kanshebber te zijn geweest kan Barrel wijnlokaal zich dit jaar de terechte winnaar van de Wine bar of the Year verkiezing noemen. Uit het juryrapport blijkt: ”Het moment dat je deze wijnbar binnenstapt is het direct duidelijk dat gasten hier komen om van wijn te genieten. Met verschillende wijnboeken en tijdschriften en achterin een extra proeflokaal is dit een zaak die wijnsfeer ademt. Wijnkennis en wijnbehandeling niet alleen van eigenaar maar ook van andere medewerkers is voorbeeldig.”

Top 3

Ook twee andere wijnbars gooiden hoge ogen bij de vakjury en krijgen daarom een speciale benoeming. Nummer 2 werd Het Eigendom in Rotterdam en nummer 3 wijnbar Shiraz in Amsterdam. Beide wijnbars worden gekenmerkt door passie, kennis en zeer passende wijnspijs combinaties.


Naast eeuwige roem, gaat Barrel naar huis met een prachtig prijzenpakket: zij ontvangen een Coravin Wine System en een reis naar de kelders van Moët & Chandon. De jury bestaat uit Sharon van Lokhorst (wijnjournalist Entree Magazine, winerebel.nl en JFK), Robert van Dijk (hoofdsponsor Coravin), Hans van de Meeberg (Misset Horeca en specialbite.nl), Ron Vermeulen (hospitality expert en food-market.nl), Romy Kooij (wijndocent, wijnjournalist en miss-winelane) en Robert Verhoeven (mede-eigenaar van Pitch PR en oprichter van wine-bars.nl).

Op de foto: van links naar rechts: Robert Verhoeven (Pitch PR), Martijn Fernhout (Barrel wijnlokaal), Sharon van Lokhorst (Winerebel.nl)

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Duurzaamheid
Heineken wil 15 procent minder water verbruiken

Heineken ambieert om zijn watergebruik in waterarme regio's zoals spanje en Ethiopië met 15 procent omlaag te brengen, voor minder waterschaarse regio's streven zij naar tien procent. Niet alleen dat maar ze willen ook duurzamer handelen door middel van het hergebruik van afvalwater, he...

Columns
Column: daarom neem ik mijn kinderen niet mee naar zo'n café

In de maartuitgave van De CaféKrant schreef ik in mijn voorwoord over kinderen in het café. Ik bezocht café De Twee Spieghels in Leiden, waar kinderen pas welkom zijn als ze zelfstandig op een barkruk kunnen klimmen. Dat is niet ingegeven door kinderhaat of iets dergelijks, maar...

trends Bier
Gaan algoritmes het bierassortiment bepalen?

Een team van 160 wetenschappers is bezig met het ontwikkelen van een algoritme wat klanten kan adviseren wat zij moeten bestellen. Brouwerijketen AB InBev kreeg de inspiratie voor dit idee vanuit de streamingwebsite Netflix. Netflix beveelt kijkers nieuwe series en films aan door middel van het verz...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: