Bakkersvak trok ruim 7700 bezoekers en gaat verhuizen

20 maart 2017 | Thijs Jacobs

Een zonnig Autotron in de vroege ochtend. Om zeven uur staan de eerste leveranciers al voor de deur om verse producten te bereiden. De deegmachines beginnen te draaien en rond half acht verspreidt zich een overheerlijke geur van ambachtelijk gebakken brood. Er ontstaat geroezemoes in de hal en in de entree schallen de klinkende noten van Fu?r Elise.

Op 5 & 6 maart om 10uur openden voor de zesde keer de deuren van Bakkersvak. De vakbeurs voor alle bakkers, chocolatiers, patissiers, ijsbereiders en horecaondernemers die essentie?le nieuwe inspiratie in het ambachtelijke bakkersvak kwamen opsnuiven. Bas van Gent, Group Event Director vat samen: “Met 180 exposanten zij we er weer in geslaagd om een compleet aanbod van toeleveranciers voor de bakkerijbranche op e?e?n plek samen te brengen.”

Verrassende ontdekkingen

Al vanaf het gezellige buitenplein, stond de bezoeker voor verrassingen: tosti’s bakken tussen putdeksels, quarkini’s als variatie voor de jaarwisseling en een proefrit maken in de Citroe?n Jumpy. Ook de food market en vijf uitzonderlijke 'Filmcreaties' bij de Dutch Pastry Award smaakten naar meer. “Dat de bakkerijsector weer bloeit, blijkt uit de vele mooie stands en de enthousiaste mensen, waarmee we er gezamenlijk voor gezorgd hebben dat Bakkersvak het jaarlijkse event voor de ambachtelijke bakkerijsector is”, aldus Bas van Gent.

Branche verenigt zich

Bakkersvak oversteeg zichzelf ook dit jaar weer en trok in twee dagen ruim 7.700 bezoekers naar de beurs. Zij gingen in gesprek met het Nederlands Bakkerij Centrum over het verbeteren van de kwaliteit van producten en hielden hun adem in bij de finishing touch van de masterclasses van het Nederlands Patisserie Team. Ook zagen ze het ene na het andere verrassende brood uit de oven komen bij het BoulangerieTeam. Belangenpartijen NBOV, SAB en NBA verenigden zich tot een totaal platform voor de ondernemer.

Productfolders maken plaats voor de Smart Badge

Een beetje onwennig, ging de nieuwsgierige bezoeker aan de slag met het ‘scannen’ van de verschillende stands. De introductie van de Smart Badge, waarbij een chip in de badge informatie van exposanten opslaat, getuigt van een nieuw tijdperk voor events. De tassen vol folders maken plaats voor een overzichtelijke e-mail met een opsomming van alle bezochte stands. Met een gemiddelde van 34 ‘scans’ per exposant kan men spreken van een zeer geslaagde eerste kennismaking met deze nieuwe technologie.

Evenementenhal Gorinchem verwelkomt de bakkerijbranche

Na twee mooie beursdagen verliet de organisatie van Bakkersvak het Autotron. In zes edities is Bakkersvak gegroeid tot he?t moment, waarop de bakker even een stapje buiten de bakkerij zet. Om met een gezonde portie nieuwe ideee?n, op dinsdag de bakkerij te openen en klanten weer te verwennen met verrassende vitrines, producten en technologie.

Na zes edities in Rosmalen verhuist deze succesvolle titel naar Gorinchem. Op 4 & 5 maart a.s. wordt het bekende Bakkersvak in een nieuw jasje in de Evenementenhal Gorinchem gepresenteerd. Beursorganisatie Artexis Easyfairs ziet volop kansen voor zowel bezoeker als exposant. Zo zal de beurs weer plaatsvinden in e?e?n hal. En zelfs met deze vergrote capaciteit is maar liefst 80% van het beursoppervlak voor 2018 reeds besproken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column: licht aan het einde van de tunnel…

Het lijkt het nieuwe mantra te zijn van Mark en Hugo, maar volgens mij hebben we nog heel veel bochten te nemen voordat we het licht aan het verre einde kunnen zien. Tot nu toe ga ik nog op de tast door het leven en duurt het heel lang voordat we ‘we zijn er bijna’ mogen zingen. De du ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Drinks Corona
2020 was ook voor bierbrouwers een rampjaar

De bierverkoop is in Nederland in 2020 met 14% gedaald ten opzichte van 2019. In de horeca en evenementenbranche was de daling zelfs ruim 58%. Dit is uiteraard het gevolg van de COVID-19-maatregelen. Sinds het (opnieuw) sluiten van de horeca in oktober zien we dat de verkoop van bier daar met 89% is ...

Wet- en regelgeving Corona
NOW 3: helft toekenningen naar horeca en detailhandel

UWV heeft in totaal ruim 77.000 aanvragen toegekend voor de derde periode van de Tijdelijke Noodmaatregel Overbrugging Werkgelegenheid (NOW). Deze werkgevers hebben samen zo’n 1,3 miljoen mensen in dienst. Inmiddels heeft UWV 1,7 miljard euro aan voorschotten overgemaakt aan deze werkgevers. D ...

Wet- en regelgeving Corona
Horeca zeker tot 9 februari gesloten, hotels wel open

De horeca blijft nog zeker tot 9 februari gesloten, hotels mogen wel 'gewoon' open blijven. Dat maakte premier Mark Rutte zojuist bekend tijdens de persconferentie. Hotels mogen naast zakelijke gasten, ook recreatieve gasten ontvangen. Eerder meldde De Telegraaf dat hotels de dupe zouden ...

Columns Ondernemen
Column Monique van Gevelt: Bivakkeren in onze eigen bubbel

‘The Future is private’ was een uitspraak van de Facebook-eindbaas Mark Zuckerberg in 2019. Achteraf gezien een waarheid als een koe als je het mij vraagt. Want al bijna een jaar is ons privédomein ons enige leefgebied. En vooral in deze winterse lockdown verkeren wij enkel in hui ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: