Bakkersvak trok ruim 7700 bezoekers en gaat verhuizen

20 maart 2017 | Thijs Jacobs

Een zonnig Autotron in de vroege ochtend. Om zeven uur staan de eerste leveranciers al voor de deur om verse producten te bereiden. De deegmachines beginnen te draaien en rond half acht verspreidt zich een overheerlijke geur van ambachtelijk gebakken brood. Er ontstaat geroezemoes in de hal en in de entree schallen de klinkende noten van Fu?r Elise.

Op 5 & 6 maart om 10uur openden voor de zesde keer de deuren van Bakkersvak. De vakbeurs voor alle bakkers, chocolatiers, patissiers, ijsbereiders en horecaondernemers die essentie?le nieuwe inspiratie in het ambachtelijke bakkersvak kwamen opsnuiven. Bas van Gent, Group Event Director vat samen: “Met 180 exposanten zij we er weer in geslaagd om een compleet aanbod van toeleveranciers voor de bakkerijbranche op e?e?n plek samen te brengen.”

Verrassende ontdekkingen

Al vanaf het gezellige buitenplein, stond de bezoeker voor verrassingen: tosti’s bakken tussen putdeksels, quarkini’s als variatie voor de jaarwisseling en een proefrit maken in de Citroe?n Jumpy. Ook de food market en vijf uitzonderlijke 'Filmcreaties' bij de Dutch Pastry Award smaakten naar meer. “Dat de bakkerijsector weer bloeit, blijkt uit de vele mooie stands en de enthousiaste mensen, waarmee we er gezamenlijk voor gezorgd hebben dat Bakkersvak het jaarlijkse event voor de ambachtelijke bakkerijsector is”, aldus Bas van Gent.

Branche verenigt zich

Bakkersvak oversteeg zichzelf ook dit jaar weer en trok in twee dagen ruim 7.700 bezoekers naar de beurs. Zij gingen in gesprek met het Nederlands Bakkerij Centrum over het verbeteren van de kwaliteit van producten en hielden hun adem in bij de finishing touch van de masterclasses van het Nederlands Patisserie Team. Ook zagen ze het ene na het andere verrassende brood uit de oven komen bij het BoulangerieTeam. Belangenpartijen NBOV, SAB en NBA verenigden zich tot een totaal platform voor de ondernemer.

Productfolders maken plaats voor de Smart Badge

Een beetje onwennig, ging de nieuwsgierige bezoeker aan de slag met het ‘scannen’ van de verschillende stands. De introductie van de Smart Badge, waarbij een chip in de badge informatie van exposanten opslaat, getuigt van een nieuw tijdperk voor events. De tassen vol folders maken plaats voor een overzichtelijke e-mail met een opsomming van alle bezochte stands. Met een gemiddelde van 34 ‘scans’ per exposant kan men spreken van een zeer geslaagde eerste kennismaking met deze nieuwe technologie.

Evenementenhal Gorinchem verwelkomt de bakkerijbranche

Na twee mooie beursdagen verliet de organisatie van Bakkersvak het Autotron. In zes edities is Bakkersvak gegroeid tot he?t moment, waarop de bakker even een stapje buiten de bakkerij zet. Om met een gezonde portie nieuwe ideee?n, op dinsdag de bakkerij te openen en klanten weer te verwennen met verrassende vitrines, producten en technologie.

Na zes edities in Rosmalen verhuist deze succesvolle titel naar Gorinchem. Op 4 & 5 maart a.s. wordt het bekende Bakkersvak in een nieuw jasje in de Evenementenhal Gorinchem gepresenteerd. Beursorganisatie Artexis Easyfairs ziet volop kansen voor zowel bezoeker als exposant. Zo zal de beurs weer plaatsvinden in e?e?n hal. En zelfs met deze vergrote capaciteit is maar liefst 80% van het beursoppervlak voor 2018 reeds besproken.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
11 jaar geleden in De CaféKrant: Jazzcafé Wakker in Eemnes

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een interview of achtergrondverhaal uit de rijke historie van De CaféKrant. Dit keer reizen we terug naar 2010. We bezochten Jazzcafé Wakker ...

Interview Corona
Fieldlab Cafés: ''We kunnen weer doen waar we goed in zijn''

Stefan Elvers (links op de foto) is een van de gelukkige caféondernemers die deel mogen nemen aan Fieldlab Cafés in Utrecht. "Nou ja, het is helaas maar voor vier dagen, dus van korte duur." De eigenaar van Ubica is wel blij om weer wat te kunnen doen: "Het is gewoon pra ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: