Bacardi introduceert Añejo Cuatro

4 april 2018 | David Bakker

Bacardi rum, ‘s werelds meest geprezen rum, introduceert vandaag Bacardi Añejo Cuatro (“vier” in het Spaans, een eerbetoon aan de Cubaanse roots van het merk). De nieuwe premium rum is minimaal 4 jaar ongestoord gerijpt in een vat onder de Caribische zon en bevat smaken van vanille, geroosterde eik, kruidnagel en honing.

Naarmate de luxetrend binnen de spirits-industrie blijft groeien, gaan spirit-enthousiastelingen op zoek naar een hoger niveau qua spirits en verwachten meer premium en uitzonderlijke ervaringen. “De toekomst van rum ziet er rooskleurig uit en we hebben zin om met Bacardi Cuatro een toegankelijk startpunt naar premium rums te introduceren”, zegt Sarah Doyle, Vice President van Bacardi rum Europa.“

Terwijl rum vaak werd gezien als een spirit die je enkel gebruikte om tropische dranken mee te mixen, gaat Bacardi Cuatro dat imago doorbreken en consumenten kennis laten maken met een meer verfijnde, complexe kant van rum. Sarah Doyle: “Nu mensen avontuurlijker worden en zich meer bewust zijn van wat ze drinken, denken wij dat dit het perfecte moment is om de dialoog over de veelzijdigheid en het genot van het Bacardi rum portfolio aan te gaan met een nieuwe generatie 18+ drinkers.”

Bacardi is een van de oudste en meest gerespecteerde rummerken ter wereld, met meer dan 156 jaar aan geschiedenis en erfgoed. Voor het familiebedrijf is rum meer dan alleen business; het is persoonlijk, gezien de familienaam trots prijkt op elke fles. Met generaties van deskundig vakmanschap en authenticiteit heeft Bacardi alle ingrediënten, diepe geschiedenis en erfgoed om de leider te zijn in de premium rum categorie.

Bacardi Cuatro is ontwikkeld in samenwerking met Bacardi rums zeer kennisrijke Maestros de Ron (master blenders), die alle producten in het Bacardi portfolio maken en bewerken. De master blenders van het merk worden zorgvuldig gekozen en getraind onder de begeleiding van zeven ervaren generaties van rum-makers.

In vaten onder een tropisch klimaat, heeft Bacardi premium rum ongestoord gerijpt en dit voor de minimale duur van het aantal jaren dat op het label vermeld staat. Rijpen gaat sneller in warmere regio’s, wat betekent dat Bacardi rum sneller rijpt dan de meeste whisky’s, die meestal in koudere klimaten worden gerijpt. Bacardi rum bevat vaak hetzelfde niveau van diepte en karakter als een whisky die twee of drie keer zo lang gerijpt heeft.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Grand Café Moeke Enschede flink verbouwd

Grand Café Moeke Enschede heeft de bovenste verdieping van het restaurant geopend, waardoor het aantal plaatsen is verdubbeld. Moeke is een gezellig en laagdrempelig, eigentijds grand café waar je komt voor een heerlijke kop koffie, lunch of diner. Een plek waar iedereen zich thuis voe...

Awards
De winnaars van Gaia Green Awards zijn...

Tijdens de horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam zijn op dinsdag 18 september voor de derde keer de Gaia Green Awards uitgereikt. Op het inspiratiepaviljoen rondom duurzaam ondernemen in de horeca, het Dit Smaakt Naar Meer! Paviljoen heeft ambassadeur Leon Keekstra (Stadsbemoeial Rotterdam) in de catego...

Wijn
Eerste diploma’s SVH Vinoloog/Sommelier uitgereikt

Op woensdag 19 september 2018 hebben de eerste geslaagden tijdens de vakbeurs Gastvrij Rotterdam het officiële SVH Vinoloog/Sommelier diploma ontvangen. SVH Vinoloog/Sommelier is als examen ontwikkeld voor de horeca, zodat meer mensen met de wijnkennis van een vinoloog gasten kunnen adviseren o...

Events Marketing
Tip: Formule 1 kijken in jouw horecazaak

De Formule 1 is in Nederland ongekend populair, mede door de geweldige prestaties van Max Verstappen. Ook in jouw horecazaak kun je profiteren van dit succes door de races uit te zenden. Maak er een Formule 1-ochtend of -avond van en verzin een speciale actie, zoals het serveren van oranje bitterbal...

Achtergronden
Training: hoe maak je jouw horecazaak onderscheidend?

Wat maakt een horecaconcept succesvol? En hoe voorkom je dat je concept blijft steken in de middenmoot? In deze training (15 oktober, in Bunnik) gaan wij het hebben over de, voor velen ontastbare, aspecten die een concept tot een succes maken. Wij leggen uit hoe je het DNA en de werkelijke kernwaard...

Bier Achtergronden
Affligem introduceert Patersvat in Nederlandse horecazaken

Affligem introduceert Affligem Patersvat in Nederland. Voor het eerst zal er een gelimiteerde editie beschikbaar zijn tot het einde van het jaar, exclusief voor ongeveer 1000 horecazaken in Nederland. Het eerste glas zal 14 september worden getapt in de Foodhallen in Amsterdam. Smaak ‘Af...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: