Bacardi introduceert Añejo Cuatro

4 april 2018 | David Bakker

Bacardi rum, ‘s werelds meest geprezen rum, introduceert vandaag Bacardi Añejo Cuatro (“vier” in het Spaans, een eerbetoon aan de Cubaanse roots van het merk). De nieuwe premium rum is minimaal 4 jaar ongestoord gerijpt in een vat onder de Caribische zon en bevat smaken van vanille, geroosterde eik, kruidnagel en honing.

Naarmate de luxetrend binnen de spirits-industrie blijft groeien, gaan spirit-enthousiastelingen op zoek naar een hoger niveau qua spirits en verwachten meer premium en uitzonderlijke ervaringen. “De toekomst van rum ziet er rooskleurig uit en we hebben zin om met Bacardi Cuatro een toegankelijk startpunt naar premium rums te introduceren”, zegt Sarah Doyle, Vice President van Bacardi rum Europa.“

Terwijl rum vaak werd gezien als een spirit die je enkel gebruikte om tropische dranken mee te mixen, gaat Bacardi Cuatro dat imago doorbreken en consumenten kennis laten maken met een meer verfijnde, complexe kant van rum. Sarah Doyle: “Nu mensen avontuurlijker worden en zich meer bewust zijn van wat ze drinken, denken wij dat dit het perfecte moment is om de dialoog over de veelzijdigheid en het genot van het Bacardi rum portfolio aan te gaan met een nieuwe generatie 18+ drinkers.”

Bacardi is een van de oudste en meest gerespecteerde rummerken ter wereld, met meer dan 156 jaar aan geschiedenis en erfgoed. Voor het familiebedrijf is rum meer dan alleen business; het is persoonlijk, gezien de familienaam trots prijkt op elke fles. Met generaties van deskundig vakmanschap en authenticiteit heeft Bacardi alle ingrediënten, diepe geschiedenis en erfgoed om de leider te zijn in de premium rum categorie.

Bacardi Cuatro is ontwikkeld in samenwerking met Bacardi rums zeer kennisrijke Maestros de Ron (master blenders), die alle producten in het Bacardi portfolio maken en bewerken. De master blenders van het merk worden zorgvuldig gekozen en getraind onder de begeleiding van zeven ervaren generaties van rum-makers.

In vaten onder een tropisch klimaat, heeft Bacardi premium rum ongestoord gerijpt en dit voor de minimale duur van het aantal jaren dat op het label vermeld staat. Rijpen gaat sneller in warmere regio’s, wat betekent dat Bacardi rum sneller rijpt dan de meeste whisky’s, die meestal in koudere klimaten worden gerijpt. Bacardi rum bevat vaak hetzelfde niveau van diepte en karakter als een whisky die twee of drie keer zo lang gerijpt heeft.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Check de HorecaMarketingkalender 2019!

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Vijf jaar campagne NIX18: normverandering op gang in de horeca

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, ook in de horeca. Omdat het rookverbod al ruim 10 jaar geleden werd ingevoerd, zien horecaondernemers vooral een normverandering bij alcohol. De...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: