Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

14 februari 2019 | Yonne van Geene

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij flink geholpen, zo lezen we op NU.nl

In alle regio's waar het bedrijf actief is werd meer bier verkocht, wat resulteerde in een volumegroei van 4,2 procent wereldwijd. In zijn volledigheid zorgde dat voor een netto-omzet van 22,5 miljard euro.

Operationele winst

De operationele winst (beia) steeg met 6 procent tot 3,9 miljard euro. De kostenstijging die werd veroorzaakt kon gecompenseerd worden door middel van hogere prijzen en besparingen.

De operationele winstmarges waren wat minder, benadrukte Van Boxmeer. Dit werd onder andere veroorzaakt door wisselkoerseffecten, stijgende grondstofprijzen en moeite die Heineken doet om de recent overgenomen activiteiten in Brazilië op orde te houden.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column: Het kanten randje van gastvrijheid

“Ah! Ge zijt nen nieuwe zeker, van hier verderop?” zei de man met een vrolijk gezicht tegen me. Ik stond me te vergapen aan de enorme hoeveelheid soorten bier, dat had ik nog nooit gezien. Allemaal verschillende flesjes, met kleurrijke etiketten. De ene nog mooier dan de andere. Het had ...

Nice 'n Easy
Convenience: is het wel gezond?

Convenienceproducten zijn een uitkomst voor de professionele keuken, maar ook in het café. Vooral vanwege de tijdwinst die het gebruik ervan oplevert. Maar er zijn, bij overmatig gebruik van bepaalde soorten convenienceproducten, ook nadelen. Wieke van der Vossen, expert voedselveiligheid en ...

Awards Cocktails
Botanero verkozen tot beste cocktailbar van Nederland

Botanero Rotterdam is door mannenblad Esquire uitgeroepen tot Beste Nieuwe Cocktailbar van 2020. De vakjury van de jaarlijkse cocktailbarverkiezing prijst de Mexicaans-geïnspireerde cocktailbar ‘die laat zien waar de nieuwe Rotterdamse cocktailscene voor staat: cocktails van hoge kwalitei...

Branded Content Nice 'n Easy
Horeca-hotspot op het Eindhovense Strijp-S

Bram van Uden: “Parkeren doe je voor de deur of dichtbij op P De Hoek. Blok 63-S vind je op 5 minuten loopafstand van station Strijp-S, het Klokgebouw of het PSV-stadion. Hier beleef je de energie en open sfeer van het culturele en creatieve hart van Eindhoven. Gewoon lekker eten, gezelligheid...

Food Amsterdam
De nieuwe high tea ervaring op een bijzondere plek

Hoewel het heerlijke nazomerzonnetje zich nog even van zijn beste kant laat zien, is de herfst alweer in aantocht. Dat heeft natuurlijk ook zijn voordelen. Wie herfst zegt, zegt high tea! Lekker naar binnen, de kachel een standje hoger, een dampende kop thee voor je neus en urenlang tafelen en klets...

Rotterdam
Sfeerhoreca gaat over in The Party Group

In januari dit jaar werd de droom van Olivier van Hoey Smith werkelijkheid: na een jarenlange samenwerking met zakenpartner Chiel Jongejan ging Van Hoey Smith zijn eigen weg onder de naam The Party Group. De ondernemer nam de helft van Sfeerhoreca over en werd zo de trotse eigenaar van De Vrienden L...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: