5 tips om online meer succes te hebben

21 maart 2018 | Thijs Jacobs

Een website bouwen kan iedereen tegenwoordig. gevonden worden is fors moeilijker, mede omdat Google de parameters steeds bijstelt en die niet prijsgeeft. Eén ding is zeker: SEO, en daarmee ook goede content, is van belang!

1. Content 

Google geeft websites met goede content, met waardevolle en unieke content dus, een hogere ranking. Houd er ook rekening mee dat invloeden uit social media en een hoge mate van interactie meewegen!

2. Bouw een community

Eenrichtingsverkeer behoort tot het verleden, zeker online. Tegenwoordig is drierichtingsverkeer eigenlijk het beste: jij plaatst content, een gebruiker reageert en vervolgens reageert een andere gebruiker daar weer op. Bedrijven als Facebook en Zoover zijn er groot mee geworden binnen hun eigen markt, maar ook als horecaondernemer kun je deze interactie een positief effect laten hebben op je bedrijfsvoering. Nothing beats communication!

3. Leg een mooie mailinglijst aan

Makkelijker gezegd dan gedaan, maar er zijn trucjes om een mooie mailinglijst aan te leggen. Facebook is hier uitermate voor geschikt; zeker als je een 'opt-in'-actie opzet. Zorg voor een goede landingspagina met een strakke visuele lay-out en een goede actie. Heb je iets weg te geven? dan haal je gegarandeerd veel adressen binnen. 

4. Focus op ondernemer, niet op onderneming

We hebben vaak de neiging om enkel ons bedrijf sterk neer te zetten. Goed idee, maar een onderneming spreekt niet zo aan als een ondernemer en de mensen binnen je bedrijf. Niet voor niets doen mensen het goed op de cover van een blad. Een band opbouwen met je achterban is cruciaal, en dat doe je als ondernemer, niet als onderneming... 

5. Entertain je online gasten!

Entertainment is belangrijk. Ook online. Denk aan een mooie video, een give-away, een kijkje achter de schermen... Daar hebben we weer die achterban, die community. Zonder hen red je het niet. 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Inkomsten restaurants en cafés in juli nog ruim 10% lager dan vorig jaar

Restauranthouders kregen in juli gemiddeld 11% minder inkomsten bijgeschreven dan in dezelfde maand een jaar eerder. Bij café-eigenaren was dit 13%. Dit blijkt uit onderzoek van Knab. De online bank analyseerde geanonimiseerde transactiedata van 167.000 zakelijke klanten. Ondanks de vers...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Contactgegevens van horecagasten moeten na 14 dagen verwijderd worden

De contactgegevens van gasten, waar horecabedrijven sinds maandag verplicht om moeten vragen, moeten na veertien dagen vernietigd worden. Dat stelt brancheverenging Koninklijke Horeca Nederland (KHN). Dit lazen we in een artikel op NU.nl. Het telefoonnummer en e-mailadres van alle gasten moet op...

Wet- en regelgeving
Lachgasverbod: mag je het straks nog wel kopen voor in je keuken?

Het gebruik van lachgaspatronen als drugs in plaats van gastronomisch of technisch hulpmiddel is de laatste jaren flink toegenomen. Zoveel zelfs dat (door staatssecretaris Blokhuis en minister Grapperhaus) een voorstel is gedaan om lachgas in het hele land te gaan verbieden. Met het landelijk verbod...

Columns
Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annuleringenstroom niet bij te houden en deze zomer staat de telefoon roodgloeiend om een felbegeerd plekje onder onze eigen zon te bemachtigen. Tenminste als j...

KHN
KHN reageert op maatregelen: "Te veel nadruk op horeca"

De Koninklijke Horeca Nederland begrijpt dat, als het aantal besmettingen toeneemt, de overheid maatregelen moet nemen om die groei een halt toe te roepen. Echter verbaast het de brancheorganisatie dat de horeca telkens het boetekleed aan moet trekken. Op de website reageert KHN op de genomen maatre...

Coronacrisis
Download de corona checklist

Horecagasten worden vanaf 10 augustus dringend verzocht hun contactgegevens achter te laten om bron- en contactonderzoek makkelijker te maken bij een eventuele uitbraak. Download hier de checklist om uit te printen. Horecaondernemers zijn verplicht contactgegevens aan hun gasten te vragen, gasten zi...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: