5 tips om jouw horecazaak voor te bereiden op Moederdag

3 mei 2019 | Thijs Jacobs

OpenTable, wereldleider in restaurantreservering, heeft 5 tips verzameld om als horecazaak het meeste uit Moederdag te halen. Door de juiste voorbereiding kun je een geweldige ervaring bieden aan je gasten: 

1. Plan vooruit.

Organisatie is essentieel rondom speciale data. Probeer vooruit te plannen in de kalender en je personeel voor te bereiden. Op Moederdag arriveren mogelijk meer groepen en gezinnen. Verbeter je service door het aantal gezinstafels uit te breiden. Deel de reserveringen in in twee shifts om het optimale uit het aantal beschikbare couverts te halen.

2. Maak een speciaal menu.

Of promoot het gebruikelijke menu met een mooie aanbieding of iets extra’s. Maak de aanbieding of het menu dat je voor deze datum hebt opgesteld op verschillende manieren bekend. Plaats bijvoorbeeld dit speciale menu op jouw online reserveringsplatforms, voeg een extra gedeelte toe op de website van je restaurant en publiceer berichten op social media.

3. Als je een terras hebt, geef het een boost.

Wat is er leuker dan Moederdag bij mooi weer buiten te vieren? Restaurants met een terras hebben een voordeel op deze datum. Probeer op Moederdag grote (gezins)tafels buiten te plaatsen (ronde tafels werken goed) en kleed ze speciaal voor de gelegenheid aan met bloemen en planten.

4. Maak een selectie wijnen voor dames.

Laat je inspireren door vinoloog Janna Rijpma die een wijngids heeft uitgebracht speciaal voor vrouwen. Vrouwen zijn gevoeliger voor smaken en geuren. Bied bijvoorbeeld een speciale lijst met wijnen voor moeders op deze dag aan. 

5. Eerbetoon aan moeders.

Leg moeders extra’s in de watten en geef ze een geschenk bij het dessert of maak een speciale 'Moederdag' cocktail. Dit zal bijdragen aan een mooie herinnering en unieke ervaring, zodat gasten zullen terugkeren. 

Nooit meer een feestdag missen? Download hier de HorecaMarketingKalender!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Café organiseert 'heliumkaraoke', zodat iedereen Gerard Joling kan imiteren

Het Noordhollands Dagblad komt met een wel heel speciaal nieuwsitem: in eetcafé Van Dam in Sint Maartensvlotbrug gaan ze zaterdag van start met heliumkaraoke. Er is niet meer voor nodig dan een beeldscherm, een flinke teug helium, een geluidsinstallatie en sloten bier. Want iedereen moet natu...

trends Bier
Onderzoek: Dit zijn de huidige biertrends

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Restaurants proppen zich vol

Niet alleen in Amsterdam, maar ook in bijna alle andere drukke toeristensteden zijn ze niet te missen: proppers. Medewerkers van de horecagelegenheid benaderen voorbijgangers en proberen hen te verleiden om hun zaak binnen te gaan. Een gratis drankje of een 3-gangen deal, de proppers halen alles uit...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: