5 tips om jouw horecazaak voor te bereiden op Moederdag

3 mei 2019 | Thijs Jacobs

OpenTable, wereldleider in restaurantreservering, heeft 5 tips verzameld om als horecazaak het meeste uit Moederdag te halen. Door de juiste voorbereiding kun je een geweldige ervaring bieden aan je gasten: 

1. Plan vooruit.

Organisatie is essentieel rondom speciale data. Probeer vooruit te plannen in de kalender en je personeel voor te bereiden. Op Moederdag arriveren mogelijk meer groepen en gezinnen. Verbeter je service door het aantal gezinstafels uit te breiden. Deel de reserveringen in in twee shifts om het optimale uit het aantal beschikbare couverts te halen.

2. Maak een speciaal menu.

Of promoot het gebruikelijke menu met een mooie aanbieding of iets extra’s. Maak de aanbieding of het menu dat je voor deze datum hebt opgesteld op verschillende manieren bekend. Plaats bijvoorbeeld dit speciale menu op jouw online reserveringsplatforms, voeg een extra gedeelte toe op de website van je restaurant en publiceer berichten op social media.

3. Als je een terras hebt, geef het een boost.

Wat is er leuker dan Moederdag bij mooi weer buiten te vieren? Restaurants met een terras hebben een voordeel op deze datum. Probeer op Moederdag grote (gezins)tafels buiten te plaatsen (ronde tafels werken goed) en kleed ze speciaal voor de gelegenheid aan met bloemen en planten.

4. Maak een selectie wijnen voor dames.

Laat je inspireren door vinoloog Janna Rijpma die een wijngids heeft uitgebracht speciaal voor vrouwen. Vrouwen zijn gevoeliger voor smaken en geuren. Bied bijvoorbeeld een speciale lijst met wijnen voor moeders op deze dag aan. 

5. Eerbetoon aan moeders.

Leg moeders extra’s in de watten en geef ze een geschenk bij het dessert of maak een speciale 'Moederdag' cocktail. Dit zal bijdragen aan een mooie herinnering en unieke ervaring, zodat gasten zullen terugkeren. 

Nooit meer een feestdag missen? Download hier de HorecaMarketingKalender!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Events
Thérèse Boer en Herman den Blijker openen Gastvrij Rotterdam 2019

Gastvrij Rotterdam opent op 23 september om 11.30 uur met een bijzonder gelegenheidsduo; niemand minder dan Thérèse Boer, driesterren gastvrouw en sommelier van De Librije, en Herman den Blijker, chef-kok en presentator, zullen de presentatie van het openingsprogramma voor hun rekening...

Columns Blog
De jongeren van tegenwoordig

Mijn dochter is begonnen met vioolles. Al direct na de eerste les werd thuis de viool voorzichtig uit het kistje gehaald en begon ze er driftig op te tokkelen. In dit stadium kan ik er nog geen melodie in bespeuren, maar hey, wij hebben een instrument in huis dus het begin is gemaakt. Ze wist mij ze...

Achtergronden
Kinderdag bij strandpaviljoen in Noordwijk

St(r)andplaats Nederzandt (Noordwijk) staat op zondag 15 september weer volledig in het teken van de kids! Kidsday 2019, het kinderfestijn van de Bollenstreek. Dit jaar is Kidsday nog uitgebreider dan anders. Kids mogen lekker springen op de luchtkussens met de beats van DJ Kevin, spelen in de na...

Amsterdam Opening
Tunes Bar (Conservatorium Hotel Amsterdam) wordt Taiko Bar

Op het vijfjarige bestaan van Taiko Amsterdam is onthuld dat de Tunes Bar vanaf heden verdergaat als Taiko Bar. In de afgelopen vijf jaar is Tunes Bar, onder leiding van Schilo van Coevorden, uitgegroeid tot een ongeëvenaarde cohesie van keuken en bar met onmiskenbare Aziatische invloeden, waar...

Economie Personeel
Verloop personeel kost horeca 1,4 miljard euro per jaar

De horecasector kent, mede door het grote aandeel jonge arbeidskrachten, traditioneel een grote arbeidsdynamiek. De branche wordt door het grote personeelsverloop geconfronteerd met torenhoge kosten. Zo kost het vervangen van een fulltime werkende kok bijna 30.000 euro en het vervangen van een fullt...

Bier Achtergronden
Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat. Josefien Olij, Marketing Manager Heineken...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: