Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

20 februari 2019 | Thijs Jacobs

Vrijdag 22 februari om 14:00 uur start een crowdfunding-actie, waarmee 30ml haar 4e vestiging in Utrecht wil openen. Het is de bedoeling dat de specialty coffee bar medio april haar deuren opent aan de Nachtegaalstraat 61.

Al langere tijd loopt barista Michel Tijdgat rond met het idee om een eigen zaak te beginnen. Hij is gek op koffie en werkt nu 1,5 jaar in de 30ml-vestiging aan het Vredenburg. Samen met de eigenaren/oprichters van de 30ml-formule, Frans en Wendy Kooijman, ging hij op zoek naar de mogelijkheden om voor zichzelf te starten. Tijdgat: “Ik werk al 8 jaar in de horeca. Toen ik de koffie van 30ml voor het eerst proefde wist ik: dit is échte koffie. Het was het lekkerste bakkie dat ik tot op dat moment gedronken had! Met veel plezier schotel ik mijn gasten nu zelf de mooiste kopjes koffie voor, gemaakt van door ons zelf gebrande bonen.”

Op slag verliefd

Toen het pand aan de Nachtegaalstraat vrijkwam, was hij op slag verliefd: “Een lichte zaak met karakteristieke gevel, op een hoekje in de gezellige Nachtegaalstraat. Ik zag het meteen voor me!”.

Daarna ging het snel. Ideeën zijn omgezet in concrete plannen en alle voorbereidingen zijn getroffen. Om het één en ander ook financieel mogelijk te maken, is vanochtend een Crowdfunding-actie gestart via Capital Circle. Er wordt een bedrag van € 125.000,- ingezameld, waarmee de huidige inventaris overgekocht wordt en de zaak verbouwd kan worden tot de ‘huiskamer’ die 30ml graag wil zijn. Iedereen die ten minste € 500,- investeert, ontvangt een aantrekkelijke rente en een strippenkaart voor 10 koppen koffie.

Als alles volgens planning verloopt, worden de eerste ‘specialty koffies’ van 30ml Nachtegaalstraat nog vóór de Pasen geserveerd.

Over 30ml Coffee Roasters

In 2009 opende de eerste 30ml-vestiging aan de Mariastraat in Utrecht. Inmiddels zijn er drie vestigingen in Utrecht en één in Amsterdam. Later dit jaar volgen nog Rotterdam en Hoorn. In de koffiebars/lunchrooms worden alleen ‘specialty coffees’ bereid: gezet van bonen met een ‘cupping score’ van ten minste 80 uit de 100 punten die verdeeld worden. De bonen worden in eigen beheer gebrand. Kenmerkend voor 30ml zijn verder de kaart met een ‘All day breakfast’, zelfgebakken taarten en de huiselijke sfeer. De koffiebonen kunnen ook voor thuisgebruik gekocht worden.

Crowdfunden kan via deze link: https://www.capitalcircle.nl/investeren/360-30ml-nachtegaalstraat-

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: