Opent 30ml Coffee Roasters straks vierde vestiging in Utrecht?

20 februari 2019 | Thijs Jacobs

Vrijdag 22 februari om 14:00 uur start een crowdfunding-actie, waarmee 30ml haar 4e vestiging in Utrecht wil openen. Het is de bedoeling dat de specialty coffee bar medio april haar deuren opent aan de Nachtegaalstraat 61.

Al langere tijd loopt barista Michel Tijdgat rond met het idee om een eigen zaak te beginnen. Hij is gek op koffie en werkt nu 1,5 jaar in de 30ml-vestiging aan het Vredenburg. Samen met de eigenaren/oprichters van de 30ml-formule, Frans en Wendy Kooijman, ging hij op zoek naar de mogelijkheden om voor zichzelf te starten. Tijdgat: “Ik werk al 8 jaar in de horeca. Toen ik de koffie van 30ml voor het eerst proefde wist ik: dit is échte koffie. Het was het lekkerste bakkie dat ik tot op dat moment gedronken had! Met veel plezier schotel ik mijn gasten nu zelf de mooiste kopjes koffie voor, gemaakt van door ons zelf gebrande bonen.”

Op slag verliefd

Toen het pand aan de Nachtegaalstraat vrijkwam, was hij op slag verliefd: “Een lichte zaak met karakteristieke gevel, op een hoekje in de gezellige Nachtegaalstraat. Ik zag het meteen voor me!”.

Daarna ging het snel. Ideeën zijn omgezet in concrete plannen en alle voorbereidingen zijn getroffen. Om het één en ander ook financieel mogelijk te maken, is vanochtend een Crowdfunding-actie gestart via Capital Circle. Er wordt een bedrag van € 125.000,- ingezameld, waarmee de huidige inventaris overgekocht wordt en de zaak verbouwd kan worden tot de ‘huiskamer’ die 30ml graag wil zijn. Iedereen die ten minste € 500,- investeert, ontvangt een aantrekkelijke rente en een strippenkaart voor 10 koppen koffie.

Als alles volgens planning verloopt, worden de eerste ‘specialty koffies’ van 30ml Nachtegaalstraat nog vóór de Pasen geserveerd.

Over 30ml Coffee Roasters

In 2009 opende de eerste 30ml-vestiging aan de Mariastraat in Utrecht. Inmiddels zijn er drie vestigingen in Utrecht en één in Amsterdam. Later dit jaar volgen nog Rotterdam en Hoorn. In de koffiebars/lunchrooms worden alleen ‘specialty coffees’ bereid: gezet van bonen met een ‘cupping score’ van ten minste 80 uit de 100 punten die verdeeld worden. De bonen worden in eigen beheer gebrand. Kenmerkend voor 30ml zijn verder de kaart met een ‘All day breakfast’, zelfgebakken taarten en de huiselijke sfeer. De koffiebonen kunnen ook voor thuisgebruik gekocht worden.

Crowdfunden kan via deze link: https://www.capitalcircle.nl/investeren/360-30ml-nachtegaalstraat-

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns
Column: daarom neem ik mijn kinderen niet mee naar zo'n café

In de maartuitgave van De CaféKrant schreef ik in mijn voorwoord over kinderen in het café. Ik bezocht café De Twee Spieghels in Leiden, waar kinderen pas welkom zijn als ze zelfstandig op een barkruk kunnen klimmen. Dat is niet ingegeven door kinderhaat of iets dergelijks, maar...

trends Bier
Gaan algoritmes het bierassortiment bepalen?

Een team van 160 wetenschappers is bezig met het ontwikkelen van een algoritme wat klanten kan adviseren wat zij moeten bestellen. Brouwerijketen AB InBev kreeg de inspiratie voor dit idee vanuit de streamingwebsite Netflix. Netflix beveelt kijkers nieuwe series en films aan door middel van het verz...

Bier Events
Bijna 450 bieren in 5e Dutch Beer Challenge

Op woensdag 20 maart 2019 is Rotterdam weer een dag de bierhoofdstad van Nederland. Dan wordt in Arminius congres- en debatcentrum voor de vierde keer de ‘Dutch Beer Challenge’ georganiseerd. Alle ruim 650 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders zijn benaderd en velen hebben &eacut...

Economie KHN
Oproep KHN voor Provinciale Staten-verkiezingen: voorkom overaanbod horeca

De afgelopen tien jaar nam het aantal horecazaken in Nederland explosief toe. Het aantal groeide met 13 procent naar ruim 43000 zaken. KHN is blij met deze ontwikkeling en ziet ook voor de toekomst nog ruimte voor extra horeca. Maar in steeds meer binnensteden ontstaat overaanbod van horeca, vooral ...

Tech Interview
''Bij De Beren hebben we nu al twaalf marketingmedewerkers nodig''

Marjolein Mens is communicatieadviseur bij restaurantketen De Beren. De restaurantketen heeft de social media campagnes uitstekend op orde en pakt de marketingactiviteiten professioneel aan. Hoe gaat dat in zijn werk bij zo’n succesvolle keten? Marjolein: “We hebben hier op kantoor een h...

Opening
De Horeca Academie opent een nieuwe vestiging in Houten

De Horeca Academie en het landelijk opererende SVO zijn al jaren partners in het verzorgen van horeca opleidingen en gaan nu een nieuwe vestiging openen in Houten. De Horeca Academie gaat per september 2019 van start met de aanbieding van de volgende opleidingen: kok, Zelfstandig werkend kok, Horeca...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: