Speciale koffiebonen voor Irish Coffee op de markt

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

Voor ongetraind cafépersoneel kan het maken van cocktails en koffiespecialiteiten lastig zijn. De Irish Coffee is bijvoorbeeld een struikelblok voor veel horecaondernemers. Voor een ervaren personeelslid geen enkel probleem, behalve dat het maken van deze koffiespecialiteit tijdrovend is, maar voor ongetrainde krachten vaak lastig. Koffiefabrikant Mock-a-Coffee komt nu met een geniale vondst: speciale koffiebonen voor Irish Coffee.

Krachtige schuimlaag

De koffiebonen zijn geïnjecteerd met whisky; de slagroom en suiker zijn aan de buitenkant van de koffiebonen toegevoegd. Door een uiterst ingenieus procedé wordt de buitenlaag van gevriesdroogde suiker en slagroom omgezet in een krachtige schuimlaag bovenop de koffie. Het verschil met een honderd procent handgemaakte Irish Coffee is niet waarneembaar, in veel gevallen is het eindresultaat met gebruik van de speciale koffiebonen zelfs beter, aangezien het een compleet gecontroleerd proces betreft.

Leprechaun Brew

De naam van de koffiebonen is even goed gevonden als het product zelf: Leprechaun Brew. Een leprechaun is immers een Iers mythisch figuur, een soort kabouter. Ian O´Reilly, de bedenker van de speciale koffiebonen, vertelt hoe de het product is ontstaan: "Mijn ouders serveerden de Irish Coffee altijd aan hun gasten na de maaltijd. We hadden een speciale brander in huis om de whisky in te verwarmen, in mijn ogen leek dat ding op een kaboutertje. Daar vindt de naam dus zijn oorsprong. Bovendien zijn leprechauns degenen die volgens de overlevering goud aan het einde van de regenboog verbergen. Zo ervaar ik ook de smaak van mijn Irish Coffee bonen; een teugje Leprechaun Brew voelt en smaakt als een slokje regenboog, waarna de smaak van de whiskey aanvoelt als een fluwelen deken van goud."

Vanaf eerste paasdag is Lepechraun Brew verkrijgbaar bij de betere groothandel.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Check de HorecaMarketingkalender 2019!

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2019 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Wet- en regelgeving Achtergronden
Vijf jaar campagne NIX18: normverandering op gang in de horeca

Op 1 januari is het precies vijf jaar geleden dat de leeftijdsgrens voor roken en drinken werd verhoogd naar 18 jaar. In deze periode is er veel veranderd, ook in de horeca. Omdat het rookverbod al ruim 10 jaar geleden werd ingevoerd, zien horecaondernemers vooral een normverandering bij alcohol. De...

Columns Achtergronden
Column: niet zeuren, maar veranderen

We drinken steeds minder alcohol en eten minder vlees. Ook suikerhoudende dranken, zoals frisdranken en vruchtensappen, gaan minder vaak over de toonbank. Dat is geen aanname, maar een harde realiteit: het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) heeft het voedingspatroon tussen 2007 en ...

Achtergronden Culinair
Kerstmenu: Spoom en foie gras uit de gratie 

In bijna de helft van de Nederlandse restaurants wordt deze Kerst hert als hoofdgerecht gereserveerd. Hiermee is hert het populairste hoofdgerecht op de kerstmenu’s in de Nederlandse horeca. In Nederland betaal je in 2018 gemiddeld € 61,- voor een vijfgangen kerstdiner. Goedkoop eten doe ...

F&B Den Haag
Plek voor ruim 60 F&B-concepten in Haagse binnenstad

De binnenstad van Den Haag is uitgegroeid tot één van de meest aantrekkelijke winkelgebieden van Nederland. Toch is er nog ruimte om verder te verbeteren. Op basis van de horecabenchmark tussen de vijf grootste steden, blijkt dat het aanbod Food & Beverage (F&B) beperkt is. Er ...

Onderwijs Ondernemen
Training horeca-concepting: "Ik geef je de ultieme checklist mee!"

Op 21 januari 2019 vindt de eerstvolgende trainingsdag over 'concepting' plaats in Bunnik. Onderscheidend zijn met je zaak is immers lastig, zeker met de hoeveelheid trends die je om de oren vliegen en al die zaken om je heen die ook vernieuwend (denken te) zijn. Hoe val jij dan juist op? De...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: