Speciale koffiebonen voor Irish Coffee op de markt

20 maart 2018 | Thijs Jacobs

Voor ongetraind cafépersoneel kan het maken van cocktails en koffiespecialiteiten lastig zijn. De Irish Coffee is bijvoorbeeld een struikelblok voor veel horecaondernemers. Voor een ervaren personeelslid geen enkel probleem, behalve dat het maken van deze koffiespecialiteit tijdrovend is, maar voor ongetrainde krachten vaak lastig. Koffiefabrikant Mock-a-Coffee komt nu met een geniale vondst: speciale koffiebonen voor Irish Coffee.

Krachtige schuimlaag

De koffiebonen zijn geïnjecteerd met whisky; de slagroom en suiker zijn aan de buitenkant van de koffiebonen toegevoegd. Door een uiterst ingenieus procedé wordt de buitenlaag van gevriesdroogde suiker en slagroom omgezet in een krachtige schuimlaag bovenop de koffie. Het verschil met een honderd procent handgemaakte Irish Coffee is niet waarneembaar, in veel gevallen is het eindresultaat met gebruik van de speciale koffiebonen zelfs beter, aangezien het een compleet gecontroleerd proces betreft.

Leprechaun Brew

De naam van de koffiebonen is even goed gevonden als het product zelf: Leprechaun Brew. Een leprechaun is immers een Iers mythisch figuur, een soort kabouter. Ian O´Reilly, de bedenker van de speciale koffiebonen, vertelt hoe de het product is ontstaan: "Mijn ouders serveerden de Irish Coffee altijd aan hun gasten na de maaltijd. We hadden een speciale brander in huis om de whisky in te verwarmen, in mijn ogen leek dat ding op een kaboutertje. Daar vindt de naam dus zijn oorsprong. Bovendien zijn leprechauns degenen die volgens de overlevering goud aan het einde van de regenboog verbergen. Zo ervaar ik ook de smaak van mijn Irish Coffee bonen; een teugje Leprechaun Brew voelt en smaakt als een slokje regenboog, waarna de smaak van de whiskey aanvoelt als een fluwelen deken van goud."

Vanaf eerste paasdag is Lepechraun Brew verkrijgbaar bij de betere groothandel.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: