Sligro Food Group en Heineken sluiten overeenkomst

1 december 2017 | Roy Spijker
Sligro Food Group en Heineken sluiten overeenkomst<

Sligro Good Group n.v. en Heineken Nederland b.v. delen mee dat, na een eerdere intentieovereenkomst en goedkeuring door de acm, finale overeenstemming is bereikt over de op 9 mei 2017 aangekondigde Strategische samenwerking op het gebied van logistiek voor bier en cider in Nederland en de verkoop Van de overige onderdelen van de Heineken drankengroothandel aan Sligro Good Group.

In deze samenwerking zal Sligro de logistieke activiteiten van Heineken voor de Nederlandse horeca gaan uitvoeren. Dit betekent dat Sligro het verwerken, opslaan en leveren van bier- en ciderbestellingen door de horeca voor Heineken gaat uitvoeren. Hiermee ontstaat een ‘one stop shop’ voor alle drank, food en non food bestellingen voor horecaklanten van Heineken en Sligro. De uitzondering hierop is het leveren van kelderbier. Dat zal Heineken volledig zelf blijven doen.

Heineken is in deze samenwerking dé partner van Sligro op het gebied van bier en cider. Daarnaast zijn de groothandelsactiviteiten van het overige food en non food assortiment waaronder frisdranken, waters, gedistilleerd, wijnen, thee en koffie, door Heineken verkocht aan Sligro. De samenwerking heeft een looptijd van 15 jaar. Partijen hebben besloten geen nadere mededeling te doen over de overnamesom en de waarde van de contracten. De Autoriteit Consument & Markt heeft reeds in september haar goedkeuring gegeven.

Koen Slippens, CEO Sligro Food Group: “Wij zijn er trots op dat beide marktleiders deze bijzondere samenwerking gaan realiseren. Er volgt nu een intensieve opstartfase en daarna een integratieperiode die drie tot vier jaar in beslag zal nemen. Om de gecombineerde food- en drankenleveringen mogelijk te maken zullen wij de komende jaren zo'n 80 tot 100 miljoen euro  investeren ten behoeve van één geïntegreerd ‘state of the art’ distributienetwerk. De synergieën verwachten we daarna in de volle omvang te kunnen verwezenlijken.”

Pascal Gilet, Algemeen Directeur Heineken Nederland: “Door deze samenwerking bundelen we de krachten van beide partijen met als doel om onze klanten nog beter te bedienen. 2018 zal vooral een overgangsjaar worden waarin de voordelen voor onze gezamenlijke klanten stap voor stap merkbaar en zichtbaar worden, met behoud van kwaliteit en maximale service. We kijken er naar uit om ons als Heineken Nederland volledig te richten op onze kerncompetenties: het brouwen, verpakken, verkopen en bouwen van prachtige bier- en cidermerken.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Achtergronden
Efteling onthult nieuw speciaalbier: ’t Verdiende Loon

Sinds gisteren is de Efteling een eigen speciaalbier rijker. Na het blonde bier Bosrijkse Brouw, dat exclusief verkrijgbaar is bij Vakantiepark Efteling Bosrijk, heeft nu ook Vakantiepark Efteling Loonsche Land een eigen speciaalbiertje. Fons Jurgens, voorzitter Raad van Bestuur van de Efteling, ont...

Economie Bier
Bavaria N.V. boekt recordomzet

Swinkels Family Breweries N.V., holding van Bavaria N.V. heeft voor het derde jaar op rij een recordomzet geboekt, ondanks uitdagende marktomstandigheden. De netto-omzet kwam uit op € 659 miljoen, een stijging van 6,5 procent ten opzichte van 2016. Het bedrijfsresultaat daalde van € 45,8 m...

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Rijden onder invloed met bedrijfsauto. Ontslag?

Niet alleen gasten gaan na het nuttigen van alcohol achter het stuur zitten, ook medewerkers uit de horeca maken zich daar weleens schuldig aan. De gevaren zijn bekend, alcohol en verkeer horen niet samen. Een ongeluk zit in een klein hoekje, of in dit geval, op een parkeerterrein. Een chef-kok u...

Amsterdam KHN
Pim Evers nieuwe voorzitter van KHN Amsterdam

Maandag 16 april jl. is Pim Evers tijdens de Algemene Ledenvergadering van KHN Amsterdam gekozen als nieuwe voorzitter. Pim Evers begon zijn carrière in de IT- en communicatiesector en is sinds 2011 mede-eigenaar van 10 horecazaken in Amsterdam. Pim Evers was al twee jaar bestuurslid van KHN ...

Drinks
Hoe ziet de toekomst van Whisky er uit?

De whisky-industrie bereidt zich voor op het World Whiskey Forum 2018. Het thema voor het 2018-forum is Whisky 2020 met sprekers uit alle sectoren, rekening houdend met de vorm van toekomstige whiskyproductie en -consumptie. Het forum zal worden gepresenteerd door Dave Broom. Sprekers zijn Ian ...

Achtergronden Rotterdam
Kleinste café van Rotterdam kopen?

Het kleinste café van Rotterdam staat te koop. Café Voorheen Voigt meet slechts 36 vierkante meter en wordt na vijf jaar binnenkort overgedragen aan een nieuwe eigenaar, zo staat te lezen in Metro Rotterdam. Leuk cafeetje... De prijs? Dat is ons niet bekend. Wie interesse heeft, ...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: