Sligro Food Group en Heineken sluiten overeenkomst

1 december 2017 | Roy Spijker
Sligro Food Group en Heineken sluiten overeenkomst<

Sligro Good Group n.v. en Heineken Nederland b.v. delen mee dat, na een eerdere intentieovereenkomst en goedkeuring door de acm, finale overeenstemming is bereikt over de op 9 mei 2017 aangekondigde Strategische samenwerking op het gebied van logistiek voor bier en cider in Nederland en de verkoop Van de overige onderdelen van de Heineken drankengroothandel aan Sligro Good Group.

In deze samenwerking zal Sligro de logistieke activiteiten van Heineken voor de Nederlandse horeca gaan uitvoeren. Dit betekent dat Sligro het verwerken, opslaan en leveren van bier- en ciderbestellingen door de horeca voor Heineken gaat uitvoeren. Hiermee ontstaat een ‘one stop shop’ voor alle drank, food en non food bestellingen voor horecaklanten van Heineken en Sligro. De uitzondering hierop is het leveren van kelderbier. Dat zal Heineken volledig zelf blijven doen.

Heineken is in deze samenwerking dé partner van Sligro op het gebied van bier en cider. Daarnaast zijn de groothandelsactiviteiten van het overige food en non food assortiment waaronder frisdranken, waters, gedistilleerd, wijnen, thee en koffie, door Heineken verkocht aan Sligro. De samenwerking heeft een looptijd van 15 jaar. Partijen hebben besloten geen nadere mededeling te doen over de overnamesom en de waarde van de contracten. De Autoriteit Consument & Markt heeft reeds in september haar goedkeuring gegeven.

Koen Slippens, CEO Sligro Food Group: “Wij zijn er trots op dat beide marktleiders deze bijzondere samenwerking gaan realiseren. Er volgt nu een intensieve opstartfase en daarna een integratieperiode die drie tot vier jaar in beslag zal nemen. Om de gecombineerde food- en drankenleveringen mogelijk te maken zullen wij de komende jaren zo'n 80 tot 100 miljoen euro  investeren ten behoeve van één geïntegreerd ‘state of the art’ distributienetwerk. De synergieën verwachten we daarna in de volle omvang te kunnen verwezenlijken.”

Pascal Gilet, Algemeen Directeur Heineken Nederland: “Door deze samenwerking bundelen we de krachten van beide partijen met als doel om onze klanten nog beter te bedienen. 2018 zal vooral een overgangsjaar worden waarin de voordelen voor onze gezamenlijke klanten stap voor stap merkbaar en zichtbaar worden, met behoud van kwaliteit en maximale service. We kijken er naar uit om ons als Heineken Nederland volledig te richten op onze kerncompetenties: het brouwen, verpakken, verkopen en bouwen van prachtige bier- en cidermerken.”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Café Sluiting
Gemeente Amsterdam sluit café na vondst drugs

Op dinsdag 23 januari 2018 is op last van waarnemend burgemeester Van Aartsen, Café Admiraal aan de Admiraal de Ruijterweg gesloten. De sluiting is op grond van de Opiumwet en de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Op 6 december 2017 heeft een integrale controle van politie en gemee...

Horeca Achtergronden
Download de HorecaMarketingKalender 2018 nu gratis!

De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Wanneer zet je nu alweer die asperges op de kaart? Geen paniek; in dit overzicht vind je uiteraard ook de datum van de start van het aspergeseizoen. Je kunt de HorecaMarketingKalende...

Bier Events
Dutch Beer Challenge op 21 maart

Op woensdag 21 maart 2018 wordt Rotterdam voor de vierde keer het hoppige en moutige epicentrum van Nederland. De vierde editie van de ‘Dutch Beer Challenge’ (powered by Mitra) zal dan plaatsvinden in debatcentrum Arminius. Alle ruim 500 Nederlandse brouwerijen en brouwerijhuurders worde...

Snacks
Chef Thor bitterballen wordt partner van Nationale Week Zonder Vlees

Chef Thor – vegetarische en veganistische bitterballen - is partner geworden van de Nationale Week Zonder Vlees. Hierdoor kunnen horecagelegenheden of cateringorganisaties die meedoen aan de Week Zonder Vlees, tijdens deze week gewoon bitterballen blijven serveren. Week Zonder Vlees De W...

Bier Achtergronden
Tekort aan bourbonvaten zorgt voor problemen vatgerijpte whiskeybieren

Door de wereldwijde grote populariteit van Bourbon whiskey is de productie van vaten niet meer te volgen. De prijs per vat is daardoor de laatste jaren meer dan verdubbel naar ruim $200,-. Vanwege de hoge vatprijs en populariteit van bourbon kiezen destilleerders ervoor om Bourbon steeds langer te l...

Drinks Achtergronden
Voor versgeperste sappen moet je naar provincie Utrecht

In de provincie Utrecht wordt in de horeca het vaakst zelfgeperste sap aangeboden, zo blijkt uit een data-analyse van het Rotterdamse bureau Datlinq. In Limburg is het aanbod voor de sapjesliefhebber een stuk minder, in slechts 14 procent van de horecazaken kun je verse sap krijgen. Dit is het laags...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: