Melkweg opent café-restaurant MILK aan Marnixstraat Amsterdam

26 oktober 2018 | Thijs Jacobs

Popcultuurpodium de Melkweg heeft vandaag de deuren van haar eigen café/restaurant genaamd MILK geopend aan de Marnixstraat 409 in Amsterdam. Het café/restaurant, waarvan het interieur geïnspireerd is door het American diner concept, is de hele dag geopend voor lunch, borrel en diner. Er worden seizoensgebonden gerechten geserveerd met Aziatische invloeden.

Hele dag open

Doordat MILK de gehele dag geopend is, biedt het niet alleen een plek voor bezoekers of artiesten van de Melkweg, maar ook voor andere gasten. MILK deelt de ingang en openingstijden met de Melkweg Expo. In deze expositieruimte wordt werk van jong talent op een laagdrempelige manier gepresenteerd aan een divers publiek. De directe verbinding met het café/restaurant maakt het mogelijk om een borrel of diner te combineren met een bezoek aan de lopende expositie, welke gratis toegankelijk is.

Keuken

De keuken, onder leiding van chef-kok Jermaine Liesdek (Supperclub, Holland Casino en Daalder), serveert seizoensgebonden gerechten die geïnspireerd zijn op de Aziatische keuken. Deze gerechten worden bereid met moderne kooktechnieken. MILK maakt zoveel mogelijk gebruik van lokale producten als brood, vis, vlees, groente en gedistilleerde dranken en wijnen. Het assortiment op de kaart (te denken aan een Galaxy Burger) is daarnaast veelal biologisch en zal om de drie maanden wisselen waardoor de bezoeker keer op keer verrast wordt.

Interieur

Ontwerpbureau S W E E T, onder leiding van Tanja Soeter (o.a. bekend als creative director van HEMA), heeft als inspiratie voor het interieur het concept van een American diner genomen. De look en feel zijn hierdoor iconisch, simpel en rebels, maar vooral ook toegankelijk. Dankzij het zwart/witte kleurgebruik beweegt de ruimte gemakkelijk mee met de dag (van de ochtend tot aan de nacht) en zorgt daarnaast voor een spannend contrast met het kleurrijke eten.

Uiteraard wordt er ook een link gelegd met de Melkweg. Zo staan er verspreid door de ruimte glazen melkflessen (refererend naar de oude melkfabriek) en is de herkenbare huisstijl doorgevoerd. Bovendien wordt er een ode aan het diverse publiek van de Melkweg gebracht. Atelier Jùnn heeft de bezoekers tijdens shows, expo’s en clubnachten gefotografeerd en hier speciale afdrukken op glasplaat van gemaakt. De portretten prijken in de ruimte aan de muur en zullen steeds verder worden aangevuld met foto’s van nieuwe bezoekers.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: