HorecaHelden blijven boeien

3 november 2009 |
HorecaHelden blijven boeien<

Antonio van den Hengel, eigenaar van Eetcafé Centraal in Soest, is de winnaar van de eerste voorronde in de verkiezing van de HorecaHeld 2010. Hij kreeg in oktober de meeste stemmen van de bezoekers op de website www.horecahelden.nl. Van den Hengel gaat door naar de finale op de Horecava, waar de HorecaHeld 2010 wordt gehuldigd. Vanaf vandaag kan iedereen op www.horecahelden.nl stemmen op de genomineerden van november.
Ook mensen die al eerder hebben gestemd, kunnen opnieuw hun keuze kenbaar maken. Alle stemmers maken kans op een VIP-diner voor twee. In december volgt de derde en laatste stemronde. De genomineerden van november zijn:

- Kees Teer, general manager van Dorint Hotel Amsterdam Airport
Uit de nominatie: “Kees Teer is betrokken bij zijn medewerkers: hij motiveert ze en is gedreven en geïnteresseerd. Hij is een bron van inspiratie, altijd op de hoogte van de nieuwste trends en nooit verlegen om een praatje.”

- Chantal Frensch, unitleider Shakie's Utrecht Centraal
Uit de nominatie: “Chantal Frensch doet haar werk met passie en liefde, dat voel je aan de manier waarop ze coacht en motiveert. Ze weet mensen te stimuleren en dankzij haar ben ik doorgegroeid tot unitleider.”

- Piet de Jongh, eigenaar van biercafé-restaurant-brouwerij De Beyerd in Breda
Uit de nominatie: “Piet de Jongh heeft met zijn zoons de afgelopen decennia vele leerlingen enthousiast gemaakt voor het vak. Ze zien het als hun natuurlijke taak om hun kennis en passie voor het café over te dragen. Deze grondlegger van de Alliantie van BierTapperijen en mede-initiatiefnemer van de wedstrijd Kastelein van de Toekomst zet zich met passie in voor het vak”

Campagne
De verkiezing van de HorecaHeld 2010 is onderdeel van de campagne HorecaHelden. Die is bedoeld om de branche te helpen vakbekwaam personeel te vinden, te binden en te blijven boeien. Belangrijk is dat ondernemers zich bewust worden van hun invloed op personeelsbeleid. De campagne benadrukt dit door helden te benoemen: mensen die het verschil maken binnen het bedrijf en de branche. De campagne wordt uitgevoerd door SVH in opdracht van de werkgevers- en werknemersorganisaties in de horeca.

De CaféKrant, Natalja Elings

:mailto:?SUBJECT=Lees%20dit%20bericht%20op%20De%20CafeKrant.nl&BODY=De%20afzender%20van%20deze%20e-mail%20wil%20u%20graag%20attenderen%20op%20het%20volgende%20nieuwsitem%20op%20De%20CafeKrant.nl%0A%0Ahttp://www.decafekrant.nl/nieuws/horecahelden-blijven-boeien/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie
"Horeca 22.00 uur dicht, maximale groepsgrootte naar 30"

Tijdens de persconferentie van vanavond zal premier Mark Rutte bekendmaken dat de horeca iedere dag verplicht om 22.00 uur de deuren zal moeten sluiten. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. D...

Nice 'n Easy
Convenience: van café tot 'dark kitchen' en sterrenrestaurant

Of je convenience- of gemaksproducten gebruikt in de keuken is vaak afhankelijk van het type restaurant waarin je werkt en welke volumes je draait. We benaderden verschillende chefs die in uiteenlopende restaurants werken en zij vertellen je meer over hoe zij werken. Peter Postma is chef-kok en m...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Columns
Column: Het kanten randje van gastvrijheid

“Ah! Ge zijt nen nieuwe zeker, van hier verderop?” zei de man met een vrolijk gezicht tegen me. Ik stond me te vergapen aan de enorme hoeveelheid soorten bier, dat had ik nog nooit gezien. Allemaal verschillende flesjes, met kleurrijke etiketten. De ene nog mooier dan de andere. Het had ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: