'Hoppy Hour' om nieuw speciaalbier te promoten

21 augustus 2017 | Thijs Jacobs
'Hoppy Hour' om nieuw speciaalbier te promoten

AB InBev onthult een van zijn best bewaarde geheimen: Goose Island. Na een soft launch in 2016 lanceert AB InBev het Amerikaanse speciaalbiermerk dit jaar groots met een activatiecampagne in Nederland. Vanaf vandaag maken bierliefhebbers kennis met het ambachtelijke craft beer van de brouwerij uit Chicago tijdens ‘Hoppy Hour’.

Hoppy Hour


Deze zomer tourt Goose Island door Nederland om zijn bieren te laten zien, ruiken en proeven. De focus ligt hierbij op Goose IPA, een veelbekroonde IPA met een fruitig aroma en stevige hoppige afdronk.

Tijdens Hoppy Hour wordt verteld over de smaak, het proces en de Amerikaanse brouwerij, begeleid door een proeverij. Barpersoneel en gasten krijgen hierbij een training over Goose Island. Ook is er de mogelijkheid om een speciale VR-tour te krijgen waarin rondleidingen worden gegeven op de Elk Mountain Hop Farm in Idaho, de plek waar de hop van de bieren van Goose Island wordt verbouwd, in het Goose Island Barrel Warehouse en in de brouwerij in Chicago.

Tijdens Hoppy Hour ondergaan bierliefhebbers de volledige Goose Island experience en maken zo op een originele en authentieke manier kennis met de prijswinnende IPA.

Zowel het horecapersoneel als de gasten maken tijdens Hoppy Hour kans op verschillende gave prijzen. De Hoppy Hour tour start in Amsterdam en zal daarna verder in Nederland uitgerold worden.

Grote campagne

“We staan te popelen om de campagne met deze machtig mooie IPA van Goose Island te starten”, zegt Joshua Smith, Goose Island Brand Ambassador. “Na het succes in Amerika en de verschillende prijzen die Goose Island, en in het bijzonder de IPA, heeft gewonnen, is een grote campagne om Nederland kennis te laten maken een logische stap. Door middel van deze interactieve campagne proberen we zowel de horecaondernemer als de consument even enthousiast te maken.”

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Achtergronden
Advies Belastingdienst aan horecaondernemers: verleng bijzonder uitstel van betaling

Is uw bijzonder uitstel van betaling afgelopen en kunt u nog niet aan uw nieuwe betalingsverplichtingen voldoen? Verleng dan uw bijzonder uitstel van betaling. Dat kan nog tot en met 30 juni. Afgelopen zaterdag ontvingen 60.000 ondernemers, waaronder uit de horecabranche, hierover een brief van de B ...

KHN Corona
KHN: uit eten met sneltest onbespreekbaar

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers. Zo wordt er mogelijk gesproken over versoepelingen, waarbij de horeca voor uit eten open mag met de inzet van sneltesten. Vooral het feit dat ...

Economie Achtergronden
CBS: relatief veel horecabedrijven opgeheven

In het eerste kwartaal van 2021 werden zo’n 30,2 duizend bedrijven opgeheven, ruim 9 duizend minder dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Bij 85 procent van de opheffingen ging het om bedrijven met één werkzame persoon. Er werden 4,7 duizend bedrijven met meer dan é&e ...

Achtergronden Corona
Kan de horeca eigenlijk wel open als het weer mag?

Als de horeca op een gegeven moment weer open mag, dan is het nog maar de vraag of elke horecagelegenheid dat ook kan. BNR Nieuwsradio ging op onderzoek uit en deed daarbij ook navraag hij KHN. Bij veel ondernemers ontbreekt het op dit moment aan financiële middelen om personeel te betalen of v ...

Interview Longread
''Het terras openen heeft eigenlijk geen zin voor ons''

Andrea de Lange is eigenaresse van Brasserie Jansen in Zwolle. De terrassen mogen weliswaar weer gedeeltelijk open, maar zij koos ervoor haar terras gesloten te houden. Een weloverwogen keuze, zo blijkt. “Als je kijkt naar alle administratie en de opstartkosten die daarbij komen kijken, dan he ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Ronald Bakker (Bagels & Beans)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: