HEINEKEN introduceert Heineken 0.0

3 maart 2017 | Thijs Jacobs

Een wereldwijde primeur in Nederland: Heineken® introduceert vandaag haar eerste alcoholvrije bier Heineken 0.0. Na ruim twee jaar brouwen en proeven zijn de meesterbrouwers tot de meest optimale smaak gekomen voor deze alcoholvrije variant. Heineken 0.0 is verfrissend met de karakteristieke fruitige tonen van de Heineken A-gist en een zacht moutige body. De brouwer biedt hiermee consumenten de mogelijkheid om vaker te variëren in het moment waarop ze genieten van een Heineken; met of zonder alcohol. De lancering in Nederland is het startpunt voor de wereldwijde uitrol van Heineken 0.0. Opvallend is de nieuwe kleur op de verpakking: voor het eerst wijkt Heineken af van het bekende groen en stapt over op blauw, de kleur van de alcoholvrij categorie.

Pascal Gilet, Algemeen Directeur HEINEKEN Nederland: “De wereld verandert; gezondheid, welzijn en balans worden steeds belangrijker in ons leven. Deze trends stimuleren de groei van de alcoholvrije markt. We luisteren altijd goed naar de markt en willen met onze producten en innovaties voortdurend blijven inspelen op wat consumenten willen. Heineken 0.0 speelt uitstekend in op de toenemende vraag naar alcoholvrij en alcoholarm bier. We zien dan ook potentie in de markt voor een goedsmakend alcoholvrij bier en we geloven dat we dat met Heineken 0.0 kunnen bieden.”

Nog altijd de pure bierbeleving

“Na ruim twee jaar onderzoek en gebruik van nieuwe brouwtechnieken hebben we het optimale recept gecreëerd voor het eerste alcoholvrije bier onder ons moedermerk Heineken. Ook deze alcoholvrije variant heeft het verfrissende karakter, de fruitige tonen en een licht moutige body. Dit zorgt voor een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol. Bijzonder aan Heineken 0.0 is dat het dubbel wordt gebrouwen met de beroemde Heineken A-gist en dat de alcohol aan het einde van het brouwproces wordt verwijderd om de beste smaak te krijgen,” legt Willem van Waesberghe, Meesterbrouwer HEINEKEN uit.

Proeven is geloven

Jetske Freeve, Marketing Manager Heineken: “We weten dat de smaak van alcoholvrij bier soms een barrière is voor consumenten om hiervoor te kiezen. We willen consumenten dan ook graag laten proeven zodat ze de goede smaak van Heineken 0.0 zelf kunnen ervaren. Jarenlang lag alcoholvrij bier onder het vergrootglas van de critici. Met Heineken 0.0 laten we zien dat alcoholvrij bier niet alleen goed kan smaken, maar dat je er bovendien prima mee gezien kan worden. Dus voor het moment dat je even geen alcohol wilt drinken, maar wel met je vrienden wilt proosten, is Heineken 0.0 de perfecte keuze.  

Natuurlijk was de overstap naar blauw spannend. Groen zit in ons DNA en het is voor het eerst dat we afwijken van het vertrouwde groen van Heineken. Maar we vinden het tegelijkertijd belangrijk om duidelijk het verschil te laten zien tussen alcoholhoudend en alcoholvrij bier. Daarom hebben we ervoor gekozen om blauw te verwerken in de Heineken 0.0 verpakking.”

Heineken 0.0 is vanaf 7 maart beschikbaar in horeca en retail en is verkrijgbaar als sixpack 25cl fles voor een consumenten adviesprijs van €3,49 en een sixpack 33cl blik voor een consumenten adviesprijs van €4,29. Voor meer informatie over Heineken 0.0, zie www.heineken.nl/heineken-00.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Bier Brouwerijen
Vier brouwerijen sluiten zich aan bij Nederlandse Brouwers

Brouwerij Two Chefs Brewing, Kompaan Dutch Craft Beer Company, Brouwerij Noordt en Brouwerij Duvel Moortgat Nederland zijn per februari 2020 lid bij Nederlandse Brouwers. Hiermee telt de vereniging Nederlandse Brouwers voortaan veertien leden, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederl...

PUZO bar opent haar deuren in Amsterdam

PUZO maakt uitsluitend gebruik van duurzame producten van hoogstaande kwaliteit. Geen junkfood, maar fusion recepten bereid met natuurlijke ingrediënten. Zo puur mogelijk, zonder onnodige extra’s. Goed voor jou en de wereld om je heen. PUZO’s zijn driehoekige rijstpakketjes met daa...

Columns Bier
Column Richard Moerkerk: Vader Jacob ...

Het mooie aan bier is dat het verweven zit in veel van ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld in (straat)namen, kinderliedjes of uitdrukkingen in de Nederlandse taal. Metten zijn ochtendgebeden van monniken. Het woord stamt af van het Latijnse matutinus, dat ‘ochtend’ betekend. De metten z...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Events Brouwerijen
Heineken terug als hoofdsponsor van SAIL

Heineken verbindt zich als hoofdsponsor aan de jubileumeditie van SAIL, van 12 tot en met 16 augustus voor de 10e keer in Amsterdam. De brouwer was in 1975 al betrokken bij de start van SAIL, toen vanwege het 700-jarig bestaan van Amsterdam. Als Nederlands icoon met de wortels in Amsterdam wil Heine...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: