HEINEKEN introduceert Heineken 0.0

3 maart 2017 | Thijs Jacobs

Een wereldwijde primeur in Nederland: Heineken® introduceert vandaag haar eerste alcoholvrije bier Heineken 0.0. Na ruim twee jaar brouwen en proeven zijn de meesterbrouwers tot de meest optimale smaak gekomen voor deze alcoholvrije variant. Heineken 0.0 is verfrissend met de karakteristieke fruitige tonen van de Heineken A-gist en een zacht moutige body. De brouwer biedt hiermee consumenten de mogelijkheid om vaker te variëren in het moment waarop ze genieten van een Heineken; met of zonder alcohol. De lancering in Nederland is het startpunt voor de wereldwijde uitrol van Heineken 0.0. Opvallend is de nieuwe kleur op de verpakking: voor het eerst wijkt Heineken af van het bekende groen en stapt over op blauw, de kleur van de alcoholvrij categorie.

Pascal Gilet, Algemeen Directeur HEINEKEN Nederland: “De wereld verandert; gezondheid, welzijn en balans worden steeds belangrijker in ons leven. Deze trends stimuleren de groei van de alcoholvrije markt. We luisteren altijd goed naar de markt en willen met onze producten en innovaties voortdurend blijven inspelen op wat consumenten willen. Heineken 0.0 speelt uitstekend in op de toenemende vraag naar alcoholvrij en alcoholarm bier. We zien dan ook potentie in de markt voor een goedsmakend alcoholvrij bier en we geloven dat we dat met Heineken 0.0 kunnen bieden.”

Nog altijd de pure bierbeleving

“Na ruim twee jaar onderzoek en gebruik van nieuwe brouwtechnieken hebben we het optimale recept gecreëerd voor het eerste alcoholvrije bier onder ons moedermerk Heineken. Ook deze alcoholvrije variant heeft het verfrissende karakter, de fruitige tonen en een licht moutige body. Dit zorgt voor een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol. Bijzonder aan Heineken 0.0 is dat het dubbel wordt gebrouwen met de beroemde Heineken A-gist en dat de alcohol aan het einde van het brouwproces wordt verwijderd om de beste smaak te krijgen,” legt Willem van Waesberghe, Meesterbrouwer HEINEKEN uit.

Proeven is geloven

Jetske Freeve, Marketing Manager Heineken: “We weten dat de smaak van alcoholvrij bier soms een barrière is voor consumenten om hiervoor te kiezen. We willen consumenten dan ook graag laten proeven zodat ze de goede smaak van Heineken 0.0 zelf kunnen ervaren. Jarenlang lag alcoholvrij bier onder het vergrootglas van de critici. Met Heineken 0.0 laten we zien dat alcoholvrij bier niet alleen goed kan smaken, maar dat je er bovendien prima mee gezien kan worden. Dus voor het moment dat je even geen alcohol wilt drinken, maar wel met je vrienden wilt proosten, is Heineken 0.0 de perfecte keuze.  

Natuurlijk was de overstap naar blauw spannend. Groen zit in ons DNA en het is voor het eerst dat we afwijken van het vertrouwde groen van Heineken. Maar we vinden het tegelijkertijd belangrijk om duidelijk het verschil te laten zien tussen alcoholhoudend en alcoholvrij bier. Daarom hebben we ervoor gekozen om blauw te verwerken in de Heineken 0.0 verpakking.”

Heineken 0.0 is vanaf 7 maart beschikbaar in horeca en retail en is verkrijgbaar als sixpack 25cl fles voor een consumenten adviesprijs van €3,49 en een sixpack 33cl blik voor een consumenten adviesprijs van €4,29. Voor meer informatie over Heineken 0.0, zie www.heineken.nl/heineken-00.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie Coronacrisis
Vooral horecaondernemers maken zich zorgen over voortbestaan onderneming

Het vertrouwen in het voortbestaan bij de huidige economische situatie is in juni in nagenoeg alle sectoren van het niet-financiële bedrijfsleven toegenomen. In de meeste sectoren dacht meer dan de helft van de bedrijven in juni minstens nog een jaar te bestaan. In mei was dit nog alleen in de ...

Koffie & thee Longread
Koffiekennis: alles over koffievarianten

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. In de horeca is koffie essentieel, net als in B&B en dan zeker bij het ontbijt. Omdat specialty coffees steeds gangbaarder zijn, is het verstandig om eens in deze donkerbruine materie te duiken. Want wat is speci...

Amsterdam Café
Nedstede koopt vastgoed en exploitatie café De Vergulde Gaper in de Jordaan

Nedstede heeft het vastgoed en de exploitatie van café De Vergulde Gaper gekocht. Het beroemde café ligt middenin de Jordaan, aan de Prinsenstraat 30, op de hoek van de Prinsengracht. De Vergulde Gaper is geliefd onder zowel Amsterdamse locals als toeristen, niet alleen vanwege zijn...

Tech Coronacrisis
Horecaplatform Nocto biedt oplossing voor de anderhalvemetersamenleving

De horeca behoort tot één van de industrieën die zwaar getroffen is door COVID-19. Na 81 dagen gesloten te zijn geweest, mocht de horeca 1 juni weer open. Verschillende regels moeten dan wel worden nageleefd. Terwijl ongeduldig wordt gewacht op versoepelingen, komt Rotterdamse sta...

KHN Coronacrisis
Clubs & Nightlife bedrijven pleiten voor heropening per 1 augustus

De versoepelingen die vanaf vandaag ingaan, bieden voor veel sectoren weer enige ruimte om te ondernemen, maar voor de Clubs & Nightlife bedrijven is er nog steeds geen perspectief; zij moeten tot tenminste 1 september de deuren gesloten houden. Dit is niet langer uit te leggen. In Den Haag word...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Bezorgen van drankpakketten door horeca mag niet meer

Vanaf woensdag 1 juli mogen horecaondernemers in de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid geen drankpakketten, met daarin licht alcoholische dranken, meer bezorgen, zo lezen we op de website van De Gelderlander. Tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis werd er voor de horeca een uitzondering gemaakt, m...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: