De Knip uit Oudkarspel wint Gouden Fust

2 maart 2018 | David Bakker

Gisteren heeft café de Knip het landelijke Gouden Fust in ontvangst genomen. Daarnaast hebben ze ook nog de Gouden Tapknop gewonnen voor beste café van de regio en met deze prijs, uitgereikt door Heineken Nederland, mogen zij zichzelf een jaar lang de beste horecazaak van Nederland noemen. Verschillende mystery guests van het Goed Getapt kwaliteitsprogramma hebben de horecazaak op meerdere momenten beoordeeld op gastheerschap, beste service en bierbehandeling. De nummer twee, Meesters & Juffen uit Heemskerk en drie, Buddha’s uit Steenbergen, ontvingen het Zilveren- en Bronzen Fust.

Blijk van waardering van onze gasten

Eigenaren van café de Knip Jeroen en Gudy Zegers zijn dolblij dat hun zaak zich een jaar lang de beste horecagelegenheid van heel Nederland mag noemen. “Ongelofelijk trots zijn wij op deze mooie titel. Vier jaar geleden hebben wij een horecazaak overgenomen zonder enige ervaring en dan dit resultaat behalen. Daar kun je eigenlijk alleen maar van dromen. Met onze toppers van medewerkers doen wij altijd enorm ons best en dat is uiteindelijk met landelijk goud bekroond”.

De uitreiking van het Gouden, Zilveren en Bronzen fust is onderdeel van het Goed Getapt kwaliteitsprogramma van Heineken Nederland. Deze prijzen worden toegekend op basis van ervaringen en rapportages van mystery guests die alle 2.300 deelnemende horecazaken minstens vier keer bezoeken. Ondernemers worden beoordeeld op goed gastheerschap, service en bierbehandeling. Goed getapt pils, maar ook het op de juiste manier serveren en behandelen van speciaalbier, cider en alcoholvrij bier resulteert in tevreden gasten die vaker terugkomen.

Mystery guests

“We faciliteren al meer dan twaalf jaar trainingen en workshops voor horecazaken door heel Nederland. Zo kunnen we samen de gasten optimaal bedienen en zorgen we dat goed getapt pils, speciaalbier, cider en alcoholvrij bier op de juiste manier geserveerd wordt. Dit zorgt voor tevreden gasten die vaker terugkomen. Onze mystery guests testen de kwaliteit van de service bij de deelnemende horecazaken. Café de Knip in Oudkarspel is het café in Nederland waar kwaliteit met stip op één staat. Vakmanschap, liefde voor de horeca en het continue nastreven van gastheerschap is terug te vinden in dit Amstel bolwerk. Het is een absolute prestatie dat Café de Knip dit jaar bekroond wordt met de 1e plaats Goed Getapt van Nederland”, aldus Dominique van Deth, accountmanager van de regio Noord-Nederland. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie
Horeca 22.00 uur dicht, maximaal dertig gasten binnen

De horeca is verplicht om vanaf dinsdag 29 september de deuren om 22.00 uur te sluiten. Vanaf 21.00 uur mag er niemand meer naar binnen. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. In de buitenruimte gaat landelijk een maximum van 40 personen gelden voor bijeenkomsten. Daarbij ...

Economie
"Horeca 22.00 uur dicht, maximale groepsgrootte naar 30"

Tijdens de persconferentie van vanavond zal premier Mark Rutte bekendmaken dat de horeca iedere dag verplicht om 22.00 uur de deuren zal moeten sluiten. In publieke ruimtes mogen nog maar maximaal 30 mensen samenkomen. Dat geldt dus ook in restaurants. Daarbij wordt het personeel niet meegerekend. D...

Nice 'n Easy
Convenience: van café tot 'dark kitchen' en sterrenrestaurant

Of je convenience- of gemaksproducten gebruikt in de keuken is vaak afhankelijk van het type restaurant waarin je werkt en welke volumes je draait. We benaderden verschillende chefs die in uiteenlopende restaurants werken en zij vertellen je meer over hoe zij werken. Peter Postma is chef-kok en m...

Food trends
De Dessertclub creëert eerste zoete bitterbal van Nederland

Het eerste dessert only pop-up restaurant van Nederland, de Dessertclub, krijgt wegens het grote succes een vervolg. Op 1 oktober opent het restaurant opnieuw haar deuren in Apeldoorn met een compleet nieuw 7-gangen menu. De Dessertclub heeft daarvoor een bijzondere versie van een typisch Nederlands...

Drinks trends
Consument kiest voor bewustere drinks sinds de lockdown

Met dank aan de crisis waarin we ons nog steeds begeven, maken consumenten steeds bewustere keuzes. Maar hoe uiten de consumententrends van nu zich eigenlijk? Het is niet gek te concluderen dat de afgelopen periode en de situatie waarin we ons bevinden diepe sporen hebben achtergelaten. Niet alleen ...

Columns
Column: Het kanten randje van gastvrijheid

“Ah! Ge zijt nen nieuwe zeker, van hier verderop?” zei de man met een vrolijk gezicht tegen me. Ik stond me te vergapen aan de enorme hoeveelheid soorten bier, dat had ik nog nooit gezien. Allemaal verschillende flesjes, met kleurrijke etiketten. De ene nog mooier dan de andere. Het had ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: