Je hebt gezocht op: loyaliteit

Van verspilling naar waarde in de horeca
10 december 2025Nieuws

Van verspilling naar waarde in de horeca

In elke keuken gebeurt het dagelijks: er blijven ingrediënten over, porties worden net iets te ruim berekend of gasten laten eten liggen. Voedsel...

Samen koken: optimale workflow in de keuken
26 november 2025Nieuws

Samen koken: optimale workflow in de keuken

In een professionele horecakeuken is efficiëntie een vorm van kunst. Terwijl de gasten ontspannen genieten van hun wijn, is het achter de scherme...

Vapiano Nederland sluit definitief de deuren
27 oktober 2025Nieuws

Vapiano Nederland sluit definitief de deuren

De Italiaanse restaurantketen Vapiano heeft aangekondigd dat haar activiteiten in Nederland per 26 oktober 2025 zijn beëindigd. Daarmee komt een...

Investeren in... kerstdecoratie
13 oktober 2025Nieuws

Investeren in... kerstdecoratie

Horecaondernemers staan voor de uitdaging om de juiste keuzes te maken in hun investeringen. In de reeks ‘Investeren in…’ helpen we...

Betalingsopties in 2025: maak het makkelijk voor je gasten
7 oktober 2025Nieuws

Betalingsopties in 2025: maak het makkelijk voor je gasten

Waar je voorheen een kassalade vol munten en briefjes nodig had, is de betaalervaring in 2025 vooral digitaal, snel en mobiel. Als horecaondernemers b...

Gastvrij Rotterdam 2025: laatste standupdates en must-sees
12 september 2025Nieuws

Gastvrij Rotterdam 2025: laatste standupdates en must-sees

Van 22 tot en met 24 september 2025 vindt de 12e editie van Gastvrij Rotterdam plaats in Rotterdam Ahoy. Het is dé horecavakbeurs voor ambitieu...

Met bierpairing de smaakbeleving versterken en de omzet verhogen
8 juli 2025Nieuws

Met bierpairing de smaakbeleving versterken en de omzet verhogen

Bierpairing is een trend die steeds populairder wordt in horecagelegenheden over de hele wereld. Het combineren van bier met de gerechten die op het m...

Waarom zou ik mijn verbale identiteit vastleggen?
16 januari 2025Nieuws

Waarom zou ik mijn verbale identiteit vastleggen?

De manier hoe je met je doelgroep communiceert, zegt heel veel over je merk. Het is een belangrijke eerste indruk waarmee je niet alleen een boodschap...

KHN en FNV Horeca delen onderhandelingsresultaat nieuwe horeca-cao
11 november 2024Nieuws

KHN en FNV Horeca delen onderhandelingsresultaat nieuwe horeca-cao

KHN is samen met FNV Horeca een nieuwe cao voor de horeca overeengekomen. Vandaag werd bekend dat de achterban van FNV Horeca akkoord is met het eerde...

Vier op de tien horecamedewerkers ervaren werkstress
11 november 2024Nieuws

Vier op de tien horecamedewerkers ervaren werkstress

40 procent van de horecamedewerkers ervaart momenteel werkgerelateerde stress. Dit blijkt uit onderzoek van Quinyx, aanbieder van AI-gestuurde workfor...

Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao: “Flinke vooruitgang voor de sector”
25 oktober 2024Nieuws

Onderhandelingsresultaat over nieuwe Horeca-cao: “Flinke vooruitgang voor de sector”

Vrijdag maakten vakbonden FNV Horecabond en CNV en werkgeversorganisatie Koninklijke Horeca Nederland (KHN) bekend dat zij een onderhandelingsresultaa...

Horecapersoneel in loondienst jaloers op zzp-collega
22 juli 2024Nieuws

Horecapersoneel in loondienst jaloers op zzp-collega

Drie op de vijf horecamedewerkers zijn wel eens jaloers op zzp’ers. Dit blijkt uit onderzoek van Quinyx, aanbieder van AI-gedreven softwareoplos...

Het belang van vertrouwenspersonen in de horeca
20 juni 2024Nieuws

Het belang van vertrouwenspersonen in de horeca

In een branche met veel intensief contact tussen personeel en gasten, en tussen personeel onderling, is een respectvolle en veilige werkomgeving van g...

Horecaondernemers worden bedankt met eigen 'Thankswagen'
20 december 2023Nieuws

Horecaondernemers worden bedankt met eigen 'Thankswagen'

Heineken reed maandag en dinsdag het hele land door om horecaondernemers te verrassen met een opvallend eerbetoon. Speciaal voor deze gelegenheid is e...

Themamaand Rendement: Verhoog het rendement van thuisbezorgen
14 december 2023Nieuws

Themamaand Rendement: Verhoog het rendement van thuisbezorgen

Horecaondernemers ervaren de marges die zij moeten afstaan aan de bezorgplatforms als een uitdaging. Daarom zocht de redactie van deze vaksite uit hoe...

Themamaand Rendement: Hoe verhoog ik het rendement van mijn café in de winter?
5 december 2023Nieuws

Themamaand Rendement: Hoe verhoog ik het rendement van mijn café in de winter?

Met lagere temperaturen en de vroeg invallende duisternis brengt de winter voor horecaondernemers meer uitdagingen met zich mee dan warme zomeravonden...

Starten en groeien in de horeca: De crúciale rol van cafépersoneel
22 juni 2023Nieuws

Starten en groeien in de horeca: De crúciale rol van cafépersoneel

Het avontuur van het starten en laten groeien van een horecaonderneming is spannend en zit vol uitdagingen. Eén van de belangrijkste sleutels t...

Themamaand Betalen: Wat voor kassasystemen zijn er voor cafés?
21 maart 2023Nieuws

Themamaand Betalen: Wat voor kassasystemen zijn er voor cafés?

Kassasystemen voor de horeca bieden tegenwoordig veel meer dan alleen het bijhouden van bestellingen. Softwaretoepassingen kunnen het de uitbater en h...

Exclusief interview Marijke Vuik, nieuwe voorzitter KHN: "Zichtbaar zijn en verbinding maken"
17 maart 2023Nieuws

Exclusief interview Marijke Vuik, nieuwe voorzitter KHN: "Zichtbaar zijn en verbinding maken"

De Delfste horecaondernemer Marijke Vuik volgde afgelopen 7 maart Robèr Willemsen officieel op als voorzitter van Koninklijke Horeca Nederland....

Dynamic pricing in het café
16 juni 2022Nieuws

Dynamic pricing in het café

Omarmen doet de horeca het nog niet. Maar ‘dynamic pricing’ kan een oplossing zijn om een hoger rendement te behalen. De prijzen laten afh...

Download hier nu de nieuwste uitgave van De CaféKrant
6 april 2022Nieuws

Download hier nu de nieuwste uitgave van De CaféKrant

Vers van de pers, maar dan digitaal: de nieuwste editie van vakblad De CaféKrant is nu kosteloos te downloaden of online te lezen. Een editie b...

Loyaliteitsprogramma's in het café. Wat loont?
14 maart 2022Nieuws

Loyaliteitsprogramma's in het café. Wat loont?

Loyaliteitsprogramma’s lonen. Een frequente bezoeker wordt gast en een frequente gast wordt ambassadeur. In dit artikel zetten we succesvolle lo...

In maart lees je alles over innovatie in de horeca
1 maart 2022Nieuws

In maart lees je alles over innovatie in de horeca

De horeca is weer volledig open. Volle terrassen, lachende gasten, stomende koffiemachines en stromenden tapkranen vormen weer het beeld van de branch...

'Meer digitale flexibiliteit is gewenst in de horeca, ook na corona'
31 januari 2022Nieuws

'Meer digitale flexibiliteit is gewenst in de horeca, ook na corona'

Het laten thuisbezorgen en zelf afhalen van eten bij de horeca heeft een enorme vlucht genomen sinds de coronapandemie en de daarmee gepaarde lockdown...

Horecaondernemers sturen open brief aan Utrechtse burgemeester
14 januari 2022Nieuws

Horecaondernemers sturen open brief aan Utrechtse burgemeester

Beste Sharon, Vandaag is opnieuw een dag dat er, vooruitlopend op de persconferentie van het Kabinet, allerhande ideetjes in de media worden &lsquo...

6 jaar geleden in De CaféKrant: interview COBRA Café, Amsterdam
24 september 2021Nieuws

6 jaar geleden in De CaféKrant: interview COBRA Café, Amsterdam

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een int...

''In een kroeg komt alles bij elkaar''
9 juli 2021Nieuws

''In een kroeg komt alles bij elkaar''

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. D...

Sligro breidt Slim Ondernemen nog verder uit
28 juni 2021Nieuws

Sligro breidt Slim Ondernemen nog verder uit

Sinds medio 2020 helpt Sligro met ‘Slim Ondernemen’ klanten om meer uit hun zaak te halen. Hierbij gaat het om oplossingen op een breder v...

De voordelen van loyaliteitsprogramma's in het café
29 december 2020Nieuws

De voordelen van loyaliteitsprogramma's in het café

Loyaliteitsprogramma's zijn van alle tijden. Van het plakje worst bij de slager tot de zegeltjes bij de supermarkt en het sparen via de Starbucks-...

Horeca en digitale loyaliteit
21 december 2020Nieuws

Horeca en digitale loyaliteit

Meer dan 95 procent van je beslissingen worden in het onderbewustzijn genomen. De klant is dus al betrokken bij hetgeen je biedt, alleen je moet wel c...

Digitaal ondernemen in het café
24 november 2020Nieuws

Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organise...

Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?
11 augustus 2020Nieuws

Knibbel, knabbel, knuisje, wie knabbelt er aan jouw huisje?

Vol is vol, kopte de krant laatst. Het gaat over hoe vol de campings, bungalowparken en hotels wel niet zijn in eigen land. In maart was de annulering...

Betaalinnovaties voor de horeca
19 december 2017Nieuws

Betaalinnovaties voor de horeca

Gasten grijpen nieuwe betaalmogelijkheden grif aan, zo blijkt uit de laatste cijfers over contactloos betalen: meer dan de helft van alle pintransacti...

Robèr Willemsen is nieuwe voorzitter KHN
31 mei 2016Nieuws

Robèr Willemsen is nieuwe voorzitter KHN

De Ledenraad van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft per vandaag horecaondernemer Robèr Willemsen gekozen tot nieuwe landelijk voorzitter van d...

Starbucks boekt meer omzet en winst
28 april 2016Nieuws

Starbucks boekt meer omzet en winst

Starbucks heeft zijn omzet in het tweede kwartaal van zijn gebroken boekjaar zien toenemen tot bijna vijf miljard dollar. Dat is een groei van negen...

Rabobank: horeca verliest grip op consument
29 februari 2016Nieuws

Rabobank: horeca verliest grip op consument

Of het nu Albert Heijn is via de Restaurantactie of Jumbo die La Place inlijft, foodretailers kloppen steeds nadrukkelijker op de deur van de foodse...

Starbucks vernieuwt loyaliteitsprogramma
25 februari 2016Nieuws

Starbucks vernieuwt loyaliteitsprogramma

Starbucks gaat in april van start met een nieuwe opzet van zijn loyaliteitsprogramma. Een aantal aanpassingen moeten er voor zorgen dat het programma...

Interview: Brouwers moeten loyaliteit belonen!
6 oktober 2015Nieuws

Interview: Brouwers moeten loyaliteit belonen!

Het COBRA Café op het Museumplein in Amsterdam kun je met geen enkel ander café in Nederland vergelijken. Het café ligt op een toplocatie pal naast d...

550.000 leden voor La Place Extra's
29 juli 2015Nieuws

550.000 leden voor La Place Extra's

Foodketen La Place is erg populair. Dit blijkt uit de maar liefst 550.000 mensen die zich hebben aangemeld voor het loyaltyprogramma van deze keten. D...

Bagels & Beans heeft beste formule
26 juni 2015Nieuws

Bagels & Beans heeft beste formule

Keten Bagels & Beans ontving gisteren opnieuw de GfK Out of Home Award in de categorie shopperhoreca. Ruim 8.000 consumentenbeoordelingen wezen Bagel...