Week van het Nederlandse Bier in mei van start

1 maart 2016 |
Week van het Nederlandse Bier in mei van start

Van 19 mei tot en met 29 mei pakt de Week van het Nederlandse Bier groots uit en kunnen bierliefhebbers weer hun hart ophalen. Deze
jaarlijks terugkerende week waarin het bier van eigen bodem centraal staat, viert namelijk zijn vijfjarig jubileum.

Programma
Tijdens de Week kunnen bierliefhebbers onder andere genieten van proeverijen, bier- & gastronomieactiviteiten en bierwandeltochten. De week vangt traditiegetrouw aan met het Nederlands Bierproeffestival in de Haagse Grote Kerk (19 tot en met 21 mei) waar bezoekers kunnen genieten van 150 soorten Nederlandse bieren gepresenteerd door 40 brouwerijen. In het laatste weekend (28 & 29 mei) openen de Nederlandse brouwerijen hun deuren voor publiek. De week is een initiatief van de Stichting Week van het Nederlandse Bier.

Meer dan 300 brouwerijen
Henri Reuchlin, voorzitter Stichting Week van het Nederlandse Bier: "Het aantal brouwerijen blijft stijgen en inmiddels telt ons land er al meer dan 300. Bovendien zien we het aantal Nederlandse biersoorten ook nog steeds groeien en heeft de bierliefhebber tegenwoordig een zeer ruime keuze. Kortom, de Nederlandse biersector is volop in beweging en toont zijn innovatieve karakter. Daar zijn we als Stichting erg trots op en de jubileumeditie van de Week van het Nederlandse Bier is een mooie gelegenheid om dat eens goed met elkaar te vieren!"

Aanmelden activiteiten
Horecagelegenheden die iets willen doen tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2016 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via de website en kunnen hiermee tevens rekenen op extra promotie.
Stichting Week van het Nederlandse bier
De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zicht verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, Klein Brouwerij Collectief (KBC), Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Ga voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier naar www.weekvanhetnederlandsebier.nl.
Christel Tuin

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
11 jaar geleden in De CaféKrant: Wijnbar Viqh, Haarlem

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een interview of achtergrondverhaal uit de rijke historie van De CaféKrant. Dit keer reizen we terug naar 2010. We bezochten wijnbar Viqh in Haarle ...

Economie Achtergronden
Advies Belastingdienst aan horecaondernemers: verleng bijzonder uitstel van betaling

Is uw bijzonder uitstel van betaling afgelopen en kunt u nog niet aan uw nieuwe betalingsverplichtingen voldoen? Verleng dan uw bijzonder uitstel van betaling. Dat kan nog tot en met 30 juni. Afgelopen zaterdag ontvingen 60.000 ondernemers, waaronder uit de horecabranche, hierover een brief van de B ...

KHN Corona
KHN: uit eten met sneltest onbespreekbaar

De uitspraken van minister De Jonge over de rol van sneltesten in het openingsplan van het kabinet kunnen rekenen op stevige kritiek vanuit horecaondernemers. Zo wordt er mogelijk gesproken over versoepelingen, waarbij de horeca voor uit eten open mag met de inzet van sneltesten. Vooral het feit dat ...

Economie Achtergronden
CBS: relatief veel horecabedrijven opgeheven

In het eerste kwartaal van 2021 werden zo’n 30,2 duizend bedrijven opgeheven, ruim 9 duizend minder dan in hetzelfde kwartaal het jaar ervoor. Bij 85 procent van de opheffingen ging het om bedrijven met één werkzame persoon. Er werden 4,7 duizend bedrijven met meer dan é&e ...

Achtergronden Corona
Kan de horeca eigenlijk wel open als het weer mag?

Als de horeca op een gegeven moment weer open mag, dan is het nog maar de vraag of elke horecagelegenheid dat ook kan. BNR Nieuwsradio ging op onderzoek uit en deed daarbij ook navraag hij KHN. Bij veel ondernemers ontbreekt het op dit moment aan financiële middelen om personeel te betalen of v ...

Interview Longread
''Het terras openen heeft eigenlijk geen zin voor ons''

Andrea de Lange is eigenaresse van Brasserie Jansen in Zwolle. De terrassen mogen weliswaar weer gedeeltelijk open, maar zij koos ervoor haar terras gesloten te houden. Een weloverwogen keuze, zo blijkt. “Als je kijkt naar alle administratie en de opstartkosten die daarbij komen kijken, dan he ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: