SVH biedt meer slagkracht in onderwijsvernieuwing

30 april 2019 | Redactie
SVH biedt meer slagkracht in onderwijsvernieuwing<

Door het sluiten van een samenwerkingsovereenkomst met de Stichting Vakbekwaamheid Horeca heeft House of Hospitality een stap gezet in haar ambitie om de kwaliteit van toekomstig en huidig hospitality-personeel te vergroten en haar innovatieve slagkracht te versterken.

SVH zet zich in om de vakbekwaamheid in de horecabranche te vergroten. Samen met partners uit het horecaonderwijs en bedrijfsleven ontwikkelt de organisatie (digitale) leermiddelen en lesmethodes voor het (mbo-)onderwijs, opleiders en ondernemers. SVH waarborgt kennis door het afnemen van examens en geeft inzicht in het opleidingsaanbod voor de horeca.

Erkende diploma’s

Afgelopen week tekenden House of Hospitality en SVH een overeenkomst voor twee jaar. Hierbij is afgesproken dat SVH private kort cursorische opleidingen en trainingen gaat aanjagen. Specifiek voor volwassenen die met branche erkende diploma’s verder kunnen ontwikkelen.

Ricardo Eshuis

Ook brengt SVH kennis en expertise in op het gebied van branchevraagstukken rond onderwijs, leren en ontwikkelen. SVH werkt al samen met andere Amsterdamse partners. ‘De samenwerking met House of Hospitality is een logisch vervolg. Op deze manier kunnen wij alle vormen van leren en werken onder één paraplu samenbrengen,’ aldus Ricardo Eshuis, directeur SVH.

Imago

Op het gebied van innovaties en onderzoek zal SVH vraagstukken uit de metropoolregio Amsterdam opnemen in het landelijke arbeidsmarktonderzoek. Verder gaat ze met een nieuwe opzet van het voorlichtingsprogramma ‘de SVH-roadshow’ vmbo’ers enthousiasmeren voor een (leer)loopbaan in de hospitality en de horecasector. De roadshow levert een bijdrage aan het versterken van de identiteit en het imago van de hospitality-arbeidsmarkt.

Op de foto v.l.n.r. Ricardo Eshuis directeur SVH, Elvire Biegel, voorzitter directie mbo college Centrum , ROC van Amsterdam, John Flierman programmamanager bij ROC van Amsterdam  

 

 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
Café organiseert 'heliumkaraoke', zodat iedereen Gerard Joling kan imiteren

Het Noordhollands Dagblad komt met een wel heel speciaal nieuwsitem: in eetcafé Van Dam in Sint Maartensvlotbrug gaan ze zaterdag van start met heliumkaraoke. Er is niet meer voor nodig dan een beeldscherm, een flinke teug helium, een geluidsinstallatie en sloten bier. Want iedereen moet natu...

trends Bier
Onderzoek: Dit zijn de huidige biertrends

De Nederlandse consument staat open voor het groeiende aantal nieuwe biersoorten dat verkrijgbaar is in de horeca en supermarkt. Maar als men dan kiest, zijn een bekende smaak en een al eerder gedronken merk doorslaggevend. De bierdrinker zoekt vanuit die zekerheid naar nieuwe ervaringen. Dit en ...

Opening
Opening Franklin: Zeeuwse charme in Middelburg [foto's]

In een monumentaal pand uit 1752 in de oude binnenstad van Middelburg heeft Brasserie Franklin recentelijk haar deuren geopend. De brasserie is onderdeel van Boutique Hotel Franklin die samen met de eerste cocktailbar van Zeeland, Sir Franklin, op 10 augustus 2019 wordt geopend. In dit nieuwe bou...

Columns Blog
Horecaondernemer, kijk uit voor stress!

Het is hollen of stilstaan. Het ene moment is het loei druk en kun je het niet bijbenen en het volgende moment kun je een kanon afschieten. De horeca in een bedrijfstak waar de vraag naar diensten fluctueert. Mensen gaan rond dezelfde periode op vakantie, eten op vaste tijden en gaan het liefst uit ...

Interview Longread
Interview: de mooiste strandtent van Nederland

Strandpaviljoen De Staat viert deze zomer haar tienjarig bestaan. Jeroen Kuiper is de trotse eigenaar van deze ultieme ‘strandhotspot’ op Scheveningen, die vooral door locals wordt bezocht. Toeristen bezoeken de boulevard, wie de drukte wil vermijden en wil genieten van één...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Restaurants proppen zich vol

Niet alleen in Amsterdam, maar ook in bijna alle andere drukke toeristensteden zijn ze niet te missen: proppers. Medewerkers van de horecagelegenheid benaderen voorbijgangers en proberen hen te verleiden om hun zaak binnen te gaan. Een gratis drankje of een 3-gangen deal, de proppers halen alles uit...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: