Ruim 300 feestgangers doen beroep op meldpunt ‘Koninklijke Katers’

30 april 2018 | David Bakker
Ruim 300 feestgangers doen beroep op meldpunt ‘Koninklijke Katers’<

Er werd bemoedigend toegesproken, meegekermd en flink wat gratis katervoer uitgedeeld; zo’n 300 bellers deden afgelopen zaterdag op 28 april tussen 11:00 en 13:00 uur een beroep op Deliveroo’s meldpunt ‘Koninklijke Katers’.  

Desbetreffende feestgangers hadden flinke (emotionele) hangovers te verwerken. Zo werden er tijdens Koningsdag o.a. boten verloren, silent disco’s geïmproviseerd bij gebrek aan speakers en in sommige gevallen de verhouding vodka tot 7UP een tikje door elkaar gehaald. Een enkeling raakt onbedoeld te water door een duw in de gracht. Maar kwam – op wat natte kleren na – ongeschonden Koningsdag door.  

De hotline bracht in al deze gevallen verlichting. Voor sommigen met een mopje poëzie, voor velen met wat gratis katervoer. Meerdere brakke bellers claimden het niet gered te hebben zonder het meldpunt. Of Deliveroo ook gehoor geeft aan het verzoek om op volgende Koningsdag 2019 een ‘Moet ik naar huis als het licht in de kroeg aangaat?’-advieslijn te openen, zal nog worden bepaald. 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Starten in de horeca Ondernemen
Functioneren en disfunctioneren: wat kan en moet een werkgever?

Elke werkgever kampt vroeg of laat met een medewerker die het in het functioneren laat afweten. Van een werkgever wordt verwacht een gedegen verbeterplan op te stellen en met de medewerker te doorlopen. Een verbeterplan kent duidelijke doelen, een reële termijn waarbinnen de doelen moeten zijn ...

Interview Longread
Interview: waarom het woord 'gratis' niet werkt in de horeca

“Marketing wil je als horecaondernemer het liefst binnenboord houden.” Monique van Gevelt is daar duidelijk in en ze heeft een punt. Want je kúnt het ook zelf als je de tools kent en beheerst. “Het is het gemakkelijkst om de reguliere social media-kanalen in te zetten”...

Achtergronden KHN
KHN pleit voor noodfonds horecazaken na gedwongen sluiting

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) luidt de noodklok voor horecabedrijven die op last van de burgemeester gesloten zijn nadat er een geweldsincident bij hun zaak heeft plaatsgevonden. KHN vindt dat deze ondernemers gecompenseerd moeten worden uit een noodfonds van de overheid als na politieonderzoek...

Economie Achtergronden
Onderzoek: horeca laat sterke winstontwikkeling zien

De horeca heeft ook in 2017 sterk geprofiteerd van de verbeterde koopkracht. De omzetgroei kwam uit op 8% en werd breed gedragen: het aandeel van horecaondernemers met een stabiele of hogere omzet steeg naar 71%. De winstontwikkeling was met 20% erg sterk (+18% in 2016) en ruim beter dan het mkb-gem...

Regelgeving
Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID

Staatssecretaris Blokhuis en wethouder Everhardt starten landelijke actie NIXzonderID Staatssecretaris Paul Blokhuis (VWS) ervaart zelf in de horeca hoe lastig het is om de leeftijd van jongeren in te schatten. De landelijke actie NIXzonderID is vandaag gestart door staatssecretaris Paul Blokhuis (V...

Regelgeving
KHN: overheid moet horeca tegemoet komen in tijd of geld bij verbod rookruimten

Op 6 april jl. kondigde staatssecretaris Blokhuis van VWS aan dat hij rookruimten in de horeca over 2 jaar wil verbieden. Uit een enquête die door bijna 2500 leden van Koninklijke Horeca Nederland (KHN) is ingevuld, blijkt dat een verbod grote impact heeft. Horecaondernemers zien bij een verbo...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2018 - Uitgeverij PS

Uitgave door: