Par Hasard breidt uit met zonnige locatie aan het Hoofddorpplein

4 april 2019 | Yonne van Geene

Momenteel wordt er hard gebouwd aan de nieuwe vestiging van Par Hasard in een charmant hoekpand in de Amsterdamse Schinkelbuurt. Par Hasard Hoofddorpplein krijgt een groot zonnig terras, een friterie met een eigen entree en een sfeervol eetcafé. Aan franchise-ondernemer Vincent Weijl de eer om deze zaak nog voor de zomer te openen.

Met de komst van Par Hasard Hoofddorpplein is café-friterie Par Hasard een derde franchisevestiging rijker. Eigenaar Xander Hasaart vond in Vincent Weijl de geschikte ondernemer voor zijn bourgondische concept. Weijl heeft altijd passie voor de horeca gehad en besloot na zijn internationale carrière als profvoetballer de weg van de gastvrijheid in te slaan. “Ik ben erg enthousiast over Par Hasard. Het heeft de Nederlandse frites weer op de kaart gezet. Ik kijk er enorm naar uit om deze nieuwe vestiging aan het Hoofddorpplein te runnen. Het is een locatie met veel potentie. We krijgen een groot terras met circa 50 zitplaatsen waar we de hele dag zon hebben. We zijn straks 7 dagen per week geopend voor lunch, borrel en diner. Of je als gast nu komt voor frites met mayo van de friterie, voor een glas champagne aan de bar of om uitgebreid te dineren met topkwaliteit wijnen: Par Hasard is geschikt voor elke gelegenheid,” aldus de ondernemer.

De zaak krijgt een verfrissend en vernieuwend interieur, maar blijft herkenbaar met de authentieke Par Hasard uitstraling en kunstobjecten van de Maastrichtse kunstenaar Guy Olivier. De twee entrees zorgen voor een mysterieuze en tevens praktische scheiding tussen de friterie en het café. Vincent en zijn vriendin Jane Kelly hebben samen de dagelijkse leiding over de locatie aan het Hoofddorpplein en staan te popelen om hun gasten welkom te heten.

Over Par Hasard

Par Hasard heeft als doel dat iedereen in Nederland kan genieten van de beste, huisgemaakte frites in combinatie met kwalitatief hoogwaardige gerechten, een goed glas wijn en bourgondische gezelligheid. De ambachtelijk bereide Par Hasard frites zijn inmiddels drie keer door de AD Friettest bekroond met de titel ‘beste friet van Amsterdam’.  Par Hasard is de eerste en enige friterie in Nederland die doorloopt in een sfeervol café met bar. Hiermee is het bedrijf sinds 2014 een onderscheidende en kwalitatieve aanvulling op het bestaande ‘take-away‘ en horeca aanbod van Nederland. In tegenstelling tot iedere andere frituur in Nederland ligt de nadruk bij Par Hasard op het restaurant en de ontvangst door de gastheer. 

Inmiddels beschikt Par Hasard over vier vestigingen; Amsterdam De Pijp, Bullewijck by Par Hasard in Amsterdam Zuidoost, Par Hasard Scheveningen en Par Hasard Almere. Binnenkort worden er twee nieuwe vestigingen geopend: Par Hasard Hoofddorpplein en Par Hasard Alkmaar.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Brouwerijen
Bedrijfsresultaat Swinkels stijgt met bijna een kwart

Royal Swinkels Family Brewers heeft voor het vierde jaar op rij een recordomzet geboekt, waarbij wederom werd geïnvesteerd in overnames en strategische samenwerkingen. De netto-omzet kwam uit op 713,1 miljoen euro, een stijging van 8,2 procent ten opzichte van 2017. De 26 merken van het bedrijf...

Events KHN
SVH officieel partner eerste editie Nationale Horecadag

Dinsdag 21 mei vindt voor het eerst de Nationale Horecadag plaats. Stichting Vakbekwaamheid Horeca is officieel partner geworden van dit evenement. Samen met initiatiefnemer Lennart Maas, manager van hotel Park Plaza Victoria Amsterdam, organiseren Koninklijke Horeca Nederland en SVH deze grootste o...

Bezorgen Interview Longread
Interview Jitse Groen, oprichter Takeaway.com: "Wij zijn een goudmijn voor restaurants"

Lunchbezorging groeit. Eigenlijk groeit de hele bezorgsector van food. Takeaway.com liet onlangs dan ook imposante groeicijfers zien: een toename van 51 procent van het aantal bezorgingen. Jitse Groen (41 jaar oud), oprichter en CEO van het bedrijf, nam de tijd om ons bij te praten over het reilen e...

Bier
Alcoholvrij bier steeds populairder

Sinds 2010 is de consumptie van alcoholvrij bier vervijfvoudigd. In 2018 steeg de verkoop met meer dan 30 procent, dat blijkt uit cijfers van de Vereniging Nederlandse Brouwers. Ook de consumptie van speciaalbier is met maar liefst tien procent gestegen, zo lezen we op dutchcowboys.nl. Als gevol...

Financieel
De belastingdienst geeft vier belastingtips voor horecaondernemers

Veel startende ondernemers en ZZP’ers doen hun belastingaangifte zelf. Om dit zo makkelijk mogelijk te maken, heeft de Belastingdienst al privégegevens voor hen ingevuld. Het zakelijke deel van de aangifte moet je als ondernemer zelf invullen. Om ondernemers uit de horeca voor de inkoms...

KHN
KHN maakt zich zorgen over horeca groei Groningen

Volgens de Groningse afdeling van KHN wordt leegstand in Groningen te veel opgevuld met horecazaken, zo lezen we op rtvnoord.nl. "Er moet wat gebeuren, als we zo doorgaan dan hebben we over drie jaar echt een probleem." aldus Irene van der Velde, afdelingsvoorzitter van de stad Groningen, ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: