Ondernemers benedendek Pier van start

12 augustus 2015 |
Ondernemers benedendek Pier van start<

De Pier in Scheveningen heeft vanmiddag zijn deuren van het benedendek weer geopend. In navolging van het bovendek en de toren is nu ook het 300 meter lange benedendek gedeeltelijk weer toegankelijk voor het publiek. In dit overdekte gedeelte van De Pier zijn vernieuwende horeca- en retailconcepten te vinden en is er ruimte voor uiteenlopende events. Met het ingaan van deze nieuwe fase is het maximale aantal bezoekers dat tegelijkertijd op De Pier mag, verhoogd van 800 naar 2.470. Vijf van de negen kiosken op het benedendek konden tevens vanmiddag hun deuren openen. De rest volgt snel zodra deze volledig zijn ingericht. Ook aan de opening van het Zuidereiland wordt nog hard gewerkt.

Food-experience
Jasper Stam, namens De Pier BV: "Er is samen met de ondernemers heel hard gewerkt om ook de deuren van het benedendek te kunnen openen. Het is mooi dat ook zij nu letterlijk en figuurlijk kunnen gaan ‘proef’-draaien voor het publiek. De komende tijd gebruiken we om toe te werken naar de volgende fases: allereerst de opening van het Zuidereiland en vervolgens invulling geven aan nieuwe plannen. We hebben namelijk nog veel meer in petto. De Pier is weer open en dit is nog maar het begin..!" "Wij willen bezoekers op de vernieuwde Pier een geweldige food-experience bieden als aanvulling op de bekende horeca die er nu is op het strand en de boulevard." zegt Marcus Polman, mede-eigenaar van The Rough Kitchen, een van de horeca-partners die een plek op de Pier hebben gekregen. "Lekkere non-nonsens streetfood dat met aandacht en liefde is bereid. Van de perfecte steak sandwich van 100% Aberdeen Angus tot een slow&low gegaarde pulled pork. Zowel op bovendek als benedendek zijn er foodoutlets en bars en royale terrassen, binnen en buiten. Flaneren in en over de Pier was nog nooit zo leuk en vooral lekker!"


Alle ondernemers en het team van De Pier. Fotografie: De Groeten uit Scheveningen

Gefaseerde heropening
De vernieuwde Pier kent een gefaseerde heropening. Op het beneden- en bovendek biedt De Pier nu een eigentijds aanbod op het gebied van streetfood, restaurants, bars en winkels. Met royale terrassen, binnen en buiten. De nieuwe Pier biedt daarnaast een regelmatig wisselend programma met festivals, cultuur en muziek. Voor jong én oud. De komende tijd wordt er hard gewerkt aan de heropening van het Zuidereiland en de verdere invulling van De Pier op basis van vijf pijlers: eten & drinken, winkelen, sport & avontuur, cultuur & muziek en inspiratie & educatie. Zo behoren o.a. een reuzenrad, tocklebaan en Go Ape Adventure tot de realisatieplannen. De Pier is dagelijks toegankelijk vanaf 10.00 uur en de toegang is gratis. Kijk voor meer informatie op "www.pierscheveningen.com.":http://www.pierscheveningen.com/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Café
Nedstede koopt vastgoed en exploitatie café De Vergulde Gaper in de Jordaan

Nedstede heeft het vastgoed en de exploitatie van café De Vergulde Gaper gekocht. Het beroemde café ligt middenin de Jordaan, aan de Prinsenstraat 30, op de hoek van de Prinsengracht. De Vergulde Gaper is geliefd onder zowel Amsterdamse locals als toeristen, niet alleen vanwege zijn...

Tech Coronacrisis
Horecaplatform Nocto biedt oplossing voor de anderhalvemetersamenleving

De horeca behoort tot één van de industrieën die zwaar getroffen is door COVID-19. Na 81 dagen gesloten te zijn geweest, mocht de horeca 1 juni weer open. Verschillende regels moeten dan wel worden nageleefd. Terwijl ongeduldig wordt gewacht op versoepelingen, komt Rotterdamse sta...

KHN Coronacrisis
Clubs & Nightlife bedrijven pleiten voor heropening per 1 augustus

De versoepelingen die vanaf vandaag ingaan, bieden voor veel sectoren weer enige ruimte om te ondernemen, maar voor de Clubs & Nightlife bedrijven is er nog steeds geen perspectief; zij moeten tot tenminste 1 september de deuren gesloten houden. Dit is niet langer uit te leggen. In Den Haag word...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Bezorgen van drankpakketten door horeca mag niet meer

Vanaf woensdag 1 juli mogen horecaondernemers in de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid geen drankpakketten, met daarin licht alcoholische dranken, meer bezorgen, zo lezen we op de website van De Gelderlander. Tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis werd er voor de horeca een uitzondering gemaakt, m...

Drinks Achtergronden
Nederlanders drinken steeds vaker caloriearme frisdranken

Uit de jaarlijkse monitoringscijfers van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) blijkt dat frisdrankproducenten voorlopen op de afspraken uit het Nationaal Preventieakkoord. Staatssecretaris Paul Blokhuis meldde vorige week in een brief aan de Tweede Kamer dat de industrie al in...

Economie Coronacrisis
Horeca positief over omzetverwachting, vooral logiesverstrekkers positief gestemd

In juni waren er voor de tweede maand op rij minder ondernemers in de op consumenten gerichte branches pessimistisch over de verwachte omzet, personeelssterkte en het economisch klimaat dan een maand eerder. Na het afkondigen van ingrijpende maatregelen tegen het coronavirus, werd in april per saldo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: