Nieuwe eigenaren voor Heeren Dubbel

24 juli 2014 |
Nieuwe eigenaren voor Heeren Dubbel

Per 1 augustus 2014 kent horecagelegenheid Heeren Dubbel in ‘s-Heerenberg een nieuw eigenaarskoppel. Mark Bergevoet gaat samen met Jos Geerdink de nieuwe koers van
Kasteel Café Heeren Dubbel bepalen. Een frisse wind door het assortiment en een creatieve kijk op evenementen moeten Heeren Dubbel op de kaart gaan zetten. ''Het is een droom van een plek om een horecazaak te hebben'', laat kersverse eigenaar Mark Bergevoet weten. ''We willen iedereen van een mooi glas wijn laten genieten op een unieke locatie. Het is met recht vorstelijk genieten.'' De dagzaak is gevestigd in het oude Koetshuis van Kasteel Huis Bergh. Het terras kijkt uit op het imposante kasteel.

Wijnproeverijen
Wijn gaat een belangrijke rol spelen bij het Kasteel Café. Naast het geven van wijncursussen en -proeverijen worden zo’n twaalf verschillende wijnen geschonken. Ook gaan de nieuwe eigenaren met maandthema’s werken.

Unieke plek
De sfeervolle horecalocatie is een unieke plek voor een bruiloft, feest of diner, maar zeker ook voor zakelijke bijeenkomsten is het een uitgelezen plek. De Ruiterzaal wordt in de winter verbouwd wat voor een nieuwe uitstraling gaat zorgen. In het voorjaar van 2015 staat de ‘heropening’ van Heeren Dubbel gepland.

Ondernemers
Jos Geerdink is eigenaar van Hotel Restaurant Ruimzicht in Zeddam dat in 2013 door de consument is uitgeroepen tot ‘Leukste Hotel van 2013’. De succesvolle ondernemer bezit naast het hotel een café (als mede-eigenaar) en een cateringbedrijf. Jos wil zijn visie op gastvrijheid meenemen in de bedrijfsvoering van Heeren Dubbel.

Mark Bergevoet is zeker geen onbekende in de horeca. De voormalig eigenaar van het gerenommeerde restaurant Villa Copera is al meer dan 10 jaar actief als zelfstandig ondernemer. De afgestudeerde vinoloog wil zijn liefde voor wijn graag delen in ’s-Heerenberg. Mark neemt de dagelijkse leiding op zich.

Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Drinks
Column Richard Moerkerk: Daten met een bier

Bij ons, in Proeflokaal De Boom, wordt veel gedate. Normaal gesproken dan, uiteraard. Maar dat we nu gesloten zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat er op het moment helemaal niet gedate wordt natuurlijk. Wandelen is helemaal hot en ik denk dat aankomende stelletjes sneller thuis afspreken, waar ze an ...

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Columns
Column: licht aan het einde van de tunnel…

Het lijkt het nieuwe mantra te zijn van Mark en Hugo, maar volgens mij hebben we nog heel veel bochten te nemen voordat we het licht aan het verre einde kunnen zien. Tot nu toe ga ik nog op de tast door het leven en duurt het heel lang voordat we ‘we zijn er bijna’ mogen zingen. De du ...

15 jaar De CaféKrant
13 jaar geleden in De CaféKrant: Café de Beyerd

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een interview of achtergrondverhaal uit de rijke historie van De CaféKrant. Dit keer reizen we terug naar 2008, het jaar waarin Spanje het EK Voetb ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: