McDonald’s opent 10e McCafé in Nederland

2 december 2016 | Jorien Slager

Met de opening van McCafé in het McDonald’s Restaurant in Maasdijk staat de teller van dit nieuwe concept al op 10 in Nederland. Positieve reacties van gasten en goede resultaten van McCafé staan aan de basis van de uitrol in Nederland, die pas in februari van dit jaar begon. In de McCafés kunnen gasten, bij een speciale counter, kiezen uit verschillende koffievariaties, thee en versbereide lekkernijen. McDonald’s speelt met McCafé in op de veranderende wensen van haar gasten in Nederland.
 
De McCafés zijn, samen met Table Service en Salad Bar, het bewijs van de vernieuwingen die McDonald’s eind vorig jaar aankondigde. Hierbij staat het inspelen op persoonlijke wensen van gasten en de verse bereiding van producten centraal. Gasten waarderen het aanbod van McCafé. Samen met de goede resultaten van de McCafés is dit een goede basis voor de verdere uitrol van dit concept op geschikte locaties bij McDonald’s in Nederland. 

Het antwoord op behoeften van gasten

Robert Leene, Director Operations, Restaurant Technology Solutions & Supply Chain van McDonald’s Nederland, is blij met de gerealiseerde groei van McCafé en de reacties van gasten tot nu toe: “We proberen iedere keer weer tegemoet te komen aan de wensen van onze gasten. Met McCafé spelen we in op de trend in Nederland waarbij consumenten buitenshuis – on the go - willen genieten van koffie- en theevariaties en daarbij ook nog iets lekkers willen eten. De positieve resultaten en reacties die wij tot nu krijgen, bevestigen dat we binnen onze geplande strategie de juiste keuzes hebben gemaakt. Onze gasten zijn erg tevreden over de prijs-kwaliteitsverhouding van de koffieproducten en versbereide lekkernijen, zowel voor in onze restaurants als voor onderweg. Wij werken er momenteel hard aan om meer gasten in Nederland te laten genieten van de producten van McCafé.” McDonald’s ziet voornamelijk in de ochtend een stijging van het aantal gasten. Maar ook op andere momenten van de dag is het verschil merkbaar, bijvoorbeeld later op de avond.

Verrassend assortiment

De reacties van gasten op het assortiment aan koffievariaties en lekkernijen van McCafé zijn positief. Gasten die bij McDonald’s voor koffie, thee en lekkers komen, zijn het meest enthousiast over de Cappuccino, gemaakt van versgemalen 100% Arabica bonen. Optioneel met een siroop naar keuze voor de liefhebbers. Ook de ruime keuze aan verschillende lekkernijen vind gretig aftrek. De versbereide macarons en cheesecake zijn erg populair, maar ook appeltaart, croissantjes en Triple Choco Cookie kunnen rekenen op een fanschare. De koffievariaties en de lekkernijen zijn de hele dag verkrijgbaar, ook via de gewone counter, bestelkiosk en de McDrive. 

Over McDonald’s Nederland

McDonald’s bezorgt in Nederland haar wekelijks bijna 3 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 17.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 248 restaurants. Het streven naar kwaliteit staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Rotterdam
Luxor Theater Rotterdam kiest voor nieuwe partner Bierbrouwerij AB InBev

Luxor Theater Rotterdam kiest voor Bierbrouwerij AB InBev als nieuwe bierpartner. De brouwer gaat tenminste de komende vijf jaar zowel het oude als het nieuwe Luxor Theater van bier voorzien. Bud komt op alle locaties als hoofdmerk op tap. Daarnaast zetten de partners in op een breed aanbod alcoholv...

Bier Achtergronden
Bavaria pleit voor Nobelprijs voor de Vrede voor carnaval

Ook dit jaar maakt Bavaria een duidelijk statement rond carnaval; namelijk dat carnaval de Nobelprijs voor de Vrede verdient. Het feest brengt mensen dichter bij elkaar, ongeacht leeftijd, opleiding, religie, geaardheid, huidskleur of politieke voorkeur. Zelfs de grootste vijanden zijn de vrolijkste...

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: