McDonald’s opent 10e McCafé in Nederland

2 december 2016 | Jorien Slager

Met de opening van McCafé in het McDonald’s Restaurant in Maasdijk staat de teller van dit nieuwe concept al op 10 in Nederland. Positieve reacties van gasten en goede resultaten van McCafé staan aan de basis van de uitrol in Nederland, die pas in februari van dit jaar begon. In de McCafés kunnen gasten, bij een speciale counter, kiezen uit verschillende koffievariaties, thee en versbereide lekkernijen. McDonald’s speelt met McCafé in op de veranderende wensen van haar gasten in Nederland.
 
De McCafés zijn, samen met Table Service en Salad Bar, het bewijs van de vernieuwingen die McDonald’s eind vorig jaar aankondigde. Hierbij staat het inspelen op persoonlijke wensen van gasten en de verse bereiding van producten centraal. Gasten waarderen het aanbod van McCafé. Samen met de goede resultaten van de McCafés is dit een goede basis voor de verdere uitrol van dit concept op geschikte locaties bij McDonald’s in Nederland. 

Het antwoord op behoeften van gasten

Robert Leene, Director Operations, Restaurant Technology Solutions & Supply Chain van McDonald’s Nederland, is blij met de gerealiseerde groei van McCafé en de reacties van gasten tot nu toe: “We proberen iedere keer weer tegemoet te komen aan de wensen van onze gasten. Met McCafé spelen we in op de trend in Nederland waarbij consumenten buitenshuis – on the go - willen genieten van koffie- en theevariaties en daarbij ook nog iets lekkers willen eten. De positieve resultaten en reacties die wij tot nu krijgen, bevestigen dat we binnen onze geplande strategie de juiste keuzes hebben gemaakt. Onze gasten zijn erg tevreden over de prijs-kwaliteitsverhouding van de koffieproducten en versbereide lekkernijen, zowel voor in onze restaurants als voor onderweg. Wij werken er momenteel hard aan om meer gasten in Nederland te laten genieten van de producten van McCafé.” McDonald’s ziet voornamelijk in de ochtend een stijging van het aantal gasten. Maar ook op andere momenten van de dag is het verschil merkbaar, bijvoorbeeld later op de avond.

Verrassend assortiment

De reacties van gasten op het assortiment aan koffievariaties en lekkernijen van McCafé zijn positief. Gasten die bij McDonald’s voor koffie, thee en lekkers komen, zijn het meest enthousiast over de Cappuccino, gemaakt van versgemalen 100% Arabica bonen. Optioneel met een siroop naar keuze voor de liefhebbers. Ook de ruime keuze aan verschillende lekkernijen vind gretig aftrek. De versbereide macarons en cheesecake zijn erg populair, maar ook appeltaart, croissantjes en Triple Choco Cookie kunnen rekenen op een fanschare. De koffievariaties en de lekkernijen zijn de hele dag verkrijgbaar, ook via de gewone counter, bestelkiosk en de McDrive. 

Over McDonald’s Nederland

McDonald’s bezorgt in Nederland haar wekelijks bijna 3 miljoen gasten op ieder moment van de dag een positief moment. Met gevarieerde keuzes en versbereide, iconische producten die door ruim 17.500 medewerkers met zorg worden bereid. In Nederland heeft McDonald’s 248 restaurants. Het streven naar kwaliteit staat centraal in alle facetten van de bedrijfsvoering.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Economie KHN
Fors deel van de horeca staat op omvallen

Volgens de berichtgeving van de afgelopen dagen – waaronder het laatste OMT advies – en gesprekken die Koninklijke Horeca Nederland (KHN) voert met de overheid en MKB-Nederland lijkt de kans dat er op korte termijn versoepelingen voor (delen van) de horeca komen voor medio januari uiterm ...

KHN Coronacrisis
Gelderse horecaondernemers kunnen voucher met waarde tot 5000 euro aanvragen

De provincie Gelderland stelt 1 miljoen euro beschikbaar aan ondernemers in de horeca-, toerisme- en vrije tijdsector die door de coronacrisis in zwaar weer zijn gekomen. Dit ‘steuntje in de rug’ kunnen ondernemers in deze hard getroffen sectoren inzetten voor adviesdiensten en ondersteu ...

Wet- en regelgeving
Viswinkel of horeca?! Het slotstuk!

Een jaar geleden schreven wij over de handhavingszaak die door de gemeente Amsterdam was gestart tegen The Seafood Shop, een luxe viswinkel in het hart van Amsterdam, waar ook diverse vissnacks en maaltijden worden verkocht. In dit artikel staan wij nogmaals stil bij het verloop van deze zaak en kij ...

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: