Landgoedcafé in pop-up store Leiden

31 oktober 2016 | Thijs Jacobs

Vanaf vrijdag 4 november aanstaande vind je het eeuwenoude familielandgoed Heerlijkheid Mariënwaerdt uit de Betuwe in Leiden. In de pop-up store in het voormalige pand van de V&D aan de Aalmarkt, opent dan de Landgoedwinkel met landgoedcafé voor 2 maanden haar deuren in de stad.

Heerlijkheid Mariënwaerdt is een groot landgoed in de Betuwe, met prachtig natuurschoon en een rijke historie. Het werd in 1129 als Norbertijner abdij gesticht en is sinds 1734 een familielandgoed. Het landgoed is volledig biologisch. Van eigen melk worden op het landgoed biologische kazen bereid en van het fruit uit de boomgaarden jams, chutneys, curds, marmelades, sappen en sauzen, zonder toegevoegde geur-, kleur- en smaakstoffen. Al deze delicatessen en kazen zijn vanaf volgende week te vinden in de pop-up Landgoedwinkel Leiden. Bovendien kun je er gezellig koffie drinken, of genieten van een ontbijtje of lunch, bereid met landgoedproducten.

De pop-up Landgoedwinkel met café is dagelijkse open tot en met 31 december.

Over Heerlijkheid Mariënwaerdt
Heerlijkheid Mariënwaerdt bevindt zich in het Gelderse Beesd. Het is een groot landgoed van ruim 900 hectare, met biologische akkerbouw, fruitteelt en veeteelt. Ieder jaar organiseert het landgoed een gezellige Landgoedfair in augustus en Kerstfair in december (dit jaar van 8 - 11 december). Velen kennen het landgoed van de bijzondere vergader-, feest- en overnachtingsmogelijkheden. De brasserie, het pannenkoekenhuis en de Landgoedwinkel vormen ten slotte een geliefd rustpunt voor de vele fietsers en wandelaars die het landgoed doorkruisen.

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: