La Place wil internationaal uitbreiden

16 november 2015
La Place wil internationaal uitbreiden

La Place heeft expansieplannen, maar moet vanwege de situatie van V&D erg voorzichtig zijn. Dat vertelt ceo Bart van den Nieuwenhof van
de foodformule in het novembernummer van RetailTrends.

*Duitsland*
Van den Nieuwenhof ziet onder meer groeikansen in Duitsland. De keten telt daar nu drie "vestigingen":http://www.derestaurantkrant.nl/nieuws/derde-la-place-in-duitsland-16263/ en dat aantal moet langzaam toenemen.

*VS*
La Place breidt verder zijn samenwerking met Ahold USA bij het Bfresh-concept uit. La Place verzorgt in beide locaties onder meer de bakkerij en smoothies, terwijl Ahold het supermarktconcept verzorgt. Volgend jaar wordt het winkelbestand uitgebouwd.

*Google*
Van den Nieuwenhof voorziet eveneens een uitbreiding van het partnership met Google. Sinds enkele jaren heeft La Place een restaurant bij het New Yorkse kantoor van het technologieconcern. Volgens hem bevalt de samenwerking zo goed dat La Place volgend jaar op vijf tot acht locaties van Google in de VS en Europa nieuwe restaurants opent.

~Christel Tuin~

Overig nieuws