Krat is de ster in nieuwe Heineken campagne

9 september 2019 | Thijs Jacobs

In de nieuwe Heineken® campagne, die vandaag live gaat, staat de Nederlandse vindingrijkheid, pragmatisme en een gezonde dosis zelfspot centraal. En waar komt dat beter tot uiting dan in de ‘ster’ van de nieuwe campagne: het Heineken krat.

Josefien Olij, Marketing Manager Heineken: “Als Nederlands merk willen we graag écht connectie maken met iedereen in Nederland. In de nieuwe reclame laten we op ludieke wijze zien hoe Heineken en het krat altijd al onderdeel zijn geweest - en nog steeds zijn - van de Nederlandse samenleving. Nederland is bij uitstek een ‘krattenland’, er zijn maar liefst 4.6 miljoen Heineken kratten in omloop en het krat is onze meest verkochte en duurzame verpakking. Het is uniek hoe wij Nederlanders ons kratje gebruiken. Iedereen zal het herkennen. Het krat wordt niet alleen gebruikt om bier in te vervoeren, maar zie je bijvoorbeeld ook terug als bijzettafel in de huiskamer of als fietsmand. Lekker pragmatisch.”

Ook Biertje? is terug van weggeweest en onderdeel van de nieuwe campagne. David Lette, Marketing Directeur Heineken Nederland: “Biertje? nodigt uit om met een frisse blik naar de wereld te kijken en juist daar staan Nederlanders om bekend. Met een biertje maken we connectie, doen we nieuwe ideeën op of maken we een lastig gesprek wat luchtiger. Het is mooi om daar met ons product, of dat nu alcoholhoudend of alcoholvrij is, een rol in te kunnen spelen.”

De campagne, ontwikkeld door Cloudfactory en Publicis, gaat live via de social media kanalen van Heineken en is vanavond ook voor het eerst te zien op de Nederlandse televisie. Bekijk de commercial hier:

KRATLOT

Vanaf oktober wordt het Heineken krat ook letterlijk meer dan een krat. Op het krat is een ‘kratlot’ te vinden, door een prijsvraag te beantwoorden maken Heineken kopers kans op mooie prijzen, zoals kaarten voor Champions League wedstrijden, concerten en natuurlijk de Heineken Dutch Grand Prix 2020 in Zandvoort.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Tech Coronacrisis
Horecaplatform Nocto biedt oplossing voor de anderhalvemetersamenleving

De horeca behoort tot één van de industrieën die zwaar getroffen is door COVID-19. Na 81 dagen gesloten te zijn geweest, mocht de horeca 1 juni weer open. Verschillende regels moeten dan wel worden nageleefd. Terwijl ongeduldig wordt gewacht op versoepelingen, komt Rotterdamse sta...

KHN Coronacrisis
Clubs & Nightlife bedrijven pleiten voor heropening per 1 augustus

De versoepelingen die vanaf vandaag ingaan, bieden voor veel sectoren weer enige ruimte om te ondernemen, maar voor de Clubs & Nightlife bedrijven is er nog steeds geen perspectief; zij moeten tot tenminste 1 september de deuren gesloten houden. Dit is niet langer uit te leggen. In Den Haag word...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Bezorgen van drankpakketten door horeca mag niet meer

Vanaf woensdag 1 juli mogen horecaondernemers in de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid geen drankpakketten, met daarin licht alcoholische dranken, meer bezorgen, zo lezen we op de website van De Gelderlander. Tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis werd er voor de horeca een uitzondering gemaakt, m...

Drinks Achtergronden
Nederlanders drinken steeds vaker caloriearme frisdranken

Uit de jaarlijkse monitoringscijfers van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) blijkt dat frisdrankproducenten voorlopen op de afspraken uit het Nationaal Preventieakkoord. Staatssecretaris Paul Blokhuis meldde vorige week in een brief aan de Tweede Kamer dat de industrie al in...

Economie Coronacrisis
Horeca positief over omzetverwachting, vooral logiesverstrekkers positief gestemd

In juni waren er voor de tweede maand op rij minder ondernemers in de op consumenten gerichte branches pessimistisch over de verwachte omzet, personeelssterkte en het economisch klimaat dan een maand eerder. Na het afkondigen van ingrijpende maatregelen tegen het coronavirus, werd in april per saldo...

Coronacrisis
Aantal 'coronaboetes' in horeca staat bijna overal op nul

Het AD heeft onderzocht in hoeverre de gemeenten handhaven met betrekking tot de coronamaatregelen in de horeca. Wat blijkt? In de meeste gemeenten staat de teller op nul; er wordt dus een oogje toegeknepen. Steekproef Wel merken de gemeenten dat de anderhalve meter afstand staads vaker niet w...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: