iPhone helpt horecagast op weg

29 april 2010
iPhone helpt horecagast op weg

Het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC) lanceert een Holland-layer in de Layar- applicatie voor iPhones en Android-telefoons. Met deze applicatie kan de binnen- en buitenlandse bezoeker toeristische informatie opvragen en ontvangen op de plek waar hij staat. De toerist kan zo van zo’n 17.000 locaties, bezienswaardigheden en informatie raadplegen in negen talen.

*Holland wordt toegankelijker*
Het gebruik van internet via mobiele telefoons blijft toenemen, zo ook de verkoop van smartphones. Hier op inspelen ligt daarom voor de hand. “De mobiele telefoon wordt steeds vaker gebruikt bij het zoeken naar toeristische informatie. Door de Holland-layer te introduceren maken wij dit voor onze doelgroep makkelijker toegankelijk. De (internationale) bezoeker kan alle relevante toeristische informatie in zijn of haar omgeving in een handomdraai vinden en zo Nederland op een nieuwe manier ontdekken.”

*Ook voor de horeca?*
Het is nog niet helemaal duidelijk of de informatie op de Holland-layer alleen bestaat uit musea en andere bezienswaardigheden of dat ook de horeca gelegenheden genoemd worden. Voor de horeca is deze innovatie erg interessant.

~Nienke van Haasteren~

Overig nieuws