Heineken verkoopt opnieuw meer bier

20 april 2017 | Roy Spijker

Door een sterke vraag in Europa en Azië heeft Heineken in het eerste kwartaal van 2017 meer bier kunnen verkopen. Dat het heeft de brouwer laten weten in een handelsbericht. Analisten hadden in eerste instantie een afzetdaling verwacht, maar het geconsolideerde volume zwol aan van 43,5 miljoen hectoliters naar 44 miljoen hectoliters.

De groei werd met name gerealiseerd in Azië en Europa, volgens de Amsterdamse brouwer is het met name een uitdaging om ook in Afrika, het Midden-Oosten en Europa te groeien. Daar werd in afgelopen kwartaal een lagere afzet gerealiseerd. De Verkoop in Noord- En Zuid-Amerika was in principe goed, maar door een lagere afzet in Brazilië daalde het volume in deze regio met 0,7 procent.

Heieneken liet verder weten dat de nettowinst steeg van 265 miljoen euro naar 293 miljoen euro. Ook wil de brouwer gebruik gaan maken van het distributienetwerk van de biertak van Japanse Kirin in Brazilië. In februari kondigde Heineken al aan dat het de bieractiviteiten wil overnemen. De Heineken-activiteiten werden tot die tijd verspreijd door een bottelaar van Coca-Cola.

Meer lezen over Heineken? Klik hier!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Awards Cocktails
Super Lyan beste hotelbar van Amsterdam

Super Lyan is uitgekozen tot beste hotelbar van Amsterdam. De prijs werd zaterdag voor de zevende keer uitgereikt door de Belvedere Best Hotel Bar Awards tijdens de jaarlijkse Hotelnacht. De prijs werd in ontvangst genomen door Bar Manager Dan Garnell, Director of F&B Jos van Hunen en hoteldirec...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: