Heineken verkoopt opnieuw meer bier

20 april 2017 | Roy Spijker

Door een sterke vraag in Europa en Azië heeft Heineken in het eerste kwartaal van 2017 meer bier kunnen verkopen. Dat het heeft de brouwer laten weten in een handelsbericht. Analisten hadden in eerste instantie een afzetdaling verwacht, maar het geconsolideerde volume zwol aan van 43,5 miljoen hectoliters naar 44 miljoen hectoliters.

De groei werd met name gerealiseerd in Azië en Europa, volgens de Amsterdamse brouwer is het met name een uitdaging om ook in Afrika, het Midden-Oosten en Europa te groeien. Daar werd in afgelopen kwartaal een lagere afzet gerealiseerd. De Verkoop in Noord- En Zuid-Amerika was in principe goed, maar door een lagere afzet in Brazilië daalde het volume in deze regio met 0,7 procent.

Heieneken liet verder weten dat de nettowinst steeg van 265 miljoen euro naar 293 miljoen euro. Ook wil de brouwer gebruik gaan maken van het distributienetwerk van de biertak van Japanse Kirin in Brazilië. In februari kondigde Heineken al aan dat het de bieractiviteiten wil overnemen. De Heineken-activiteiten werden tot die tijd verspreijd door een bottelaar van Coca-Cola.

Meer lezen over Heineken? Klik hier!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Rotterdam
Nieuwe Rotterdamse hotspot Williams Canteen biedt gast all day concept

Sinds vorige week heeft het Witte de With kwartier in Rotterdam er met Williams Canteen een uitstekende publiekstrekker bij. Dit all day concept van Kim Riekwel, Jamil Sancha en zijn vrouw Stefanie - bekend van Supermercado - biedt niet alleen een uitstekende dinerkaart met culinaire hoogstandjes en...

Amsterdam Opening
Michiel van der Eerde opent Bar BAUT op permanente plek

Op 13 januari 2020 opent Michiel van der Eerde permanent 'Bar BAUT' aan de stadionweg in Amsterdam Zuid. Ruim 7 jaar geleden maakte Michiel van der Eerde naam als pop-up goeroe van Amsterdam. Na zes succesvolle rondreizende edities is het tijd voor een nieuwe dimensie binnen het horeca conce...

Bier Achtergronden
Koninklijke Grolsch stimuleert verantwoord alcoholgebruik

?Koninklijke Grolsch gaat al haar klanten met een focus op sport- en studentenverenigingen én evenementen helpen om een gezonder alcoholbeleid te voeren. Barvrijwilligers kunnen sinds deze maand via de Enschedese brouwer een face-to-face Instructie Verantwoord Alcohol schenken (IVA) training ...

Columns Blog
Hoe makkelijk maak je het de gast om voor jou te kiezen?

Heb je je weleens afgevraagd waarom gasten überhaupt bij je reserveren of binnenstappen? Het kan niet zijn omdat je de enige plek bent waar ze wat kunnen eten of drinken. Zoals heel vroeger toen je als reiziger blij was dat je een dak boven je hoofd had en een warme maaltijd kreeg. De 'herb...

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Een groter terras op een warme dag? Soms mag het!

De herfst is inmiddels in volle gang, de winter is in zicht en zelfs de jaarwisseling laat niet lang meer op zich wachten. De zomer lijkt alweer lang geleden. Dat betekent niet dat we niet kunnen terugblikken. Graag zelfs! De afgelopen zomer kende de warmste dagen ooit gemeten. Ook de terrassen prof...

Amsterdam Opening
Pop-up lunchcafé volledig gerund door vrouwen met vluchtelingenachtergrond

A Beautiful Mess opent op donderdag 12 december een pop-up lunchcafé in het 17-eeuwse Cromhouthuis aan de Herengracht in Amsterdam. Vrouwen tussen de 35 en 65 jaar met een vluchtelingenachtergrond gaan de nieuwe locatie volledig runnen. Ook het menu is door de vrouwen ontwikkeld en geïns...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: