Heineken verkoopt opnieuw meer bier

20 april 2017 | Roy Spijker

Door een sterke vraag in Europa en Azië heeft Heineken in het eerste kwartaal van 2017 meer bier kunnen verkopen. Dat het heeft de brouwer laten weten in een handelsbericht. Analisten hadden in eerste instantie een afzetdaling verwacht, maar het geconsolideerde volume zwol aan van 43,5 miljoen hectoliters naar 44 miljoen hectoliters.

De groei werd met name gerealiseerd in Azië en Europa, volgens de Amsterdamse brouwer is het met name een uitdaging om ook in Afrika, het Midden-Oosten en Europa te groeien. Daar werd in afgelopen kwartaal een lagere afzet gerealiseerd. De Verkoop in Noord- En Zuid-Amerika was in principe goed, maar door een lagere afzet in Brazilië daalde het volume in deze regio met 0,7 procent.

Heieneken liet verder weten dat de nettowinst steeg van 265 miljoen euro naar 293 miljoen euro. Ook wil de brouwer gebruik gaan maken van het distributienetwerk van de biertak van Japanse Kirin in Brazilië. In februari kondigde Heineken al aan dat het de bieractiviteiten wil overnemen. De Heineken-activiteiten werden tot die tijd verspreijd door een bottelaar van Coca-Cola.

Meer lezen over Heineken? Klik hier!

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Bier Rotterdam
Luxor Theater Rotterdam kiest voor nieuwe partner Bierbrouwerij AB InBev

Luxor Theater Rotterdam kiest voor Bierbrouwerij AB InBev als nieuwe bierpartner. De brouwer gaat tenminste de komende vijf jaar zowel het oude als het nieuwe Luxor Theater van bier voorzien. Bud komt op alle locaties als hoofdmerk op tap. Daarnaast zetten de partners in op een breed aanbod alcoholv...

Bier Achtergronden
Bavaria pleit voor Nobelprijs voor de Vrede voor carnaval

Ook dit jaar maakt Bavaria een duidelijk statement rond carnaval; namelijk dat carnaval de Nobelprijs voor de Vrede verdient. Het feest brengt mensen dichter bij elkaar, ongeacht leeftijd, opleiding, religie, geaardheid, huidskleur of politieke voorkeur. Zelfs de grootste vijanden zijn de vrolijkste...

Economie
Horecaondernemers zijn positiever dan een jaar geleden

De horeca kijkt met vertrouwen naar 2020, zo blijkt uit het nieuwe SRA-BiZ-visierapport ‘2020 in Zicht, de verwachtingen van Nederlandse ondernemingen’. De consumentenbestedingen zullen waarschijnlijk op peil blijven en buitenlandse toeristen weten ons land nog steeds goed te vinden. Er ...

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: