Haagse strandondernemer heeft dé oplossing voor 'social distancing' bij strandpaviljoens

20 mei 2020 | Thijs Jacobs

Een jaar geleden lag het idee al klaar bij zeilschooleigenaar Wouter van Raaij. Een idee dat in eerste instantie alleen voor extra omzet en exposure zou zorgen bij strandpaviljoenhouders, is nu een noodzaak geworden voor het probleem waar horeca ondernemers mee kampen.  

Nu er een gedeeltelijke heropening aankomt, wordt er druk omgebouwd en geschoven met de inrichting om weer veilig aan het werk te kunnen. Maar de vraag blijft hoe social distancing gaat uitpakken voor een sector die drijft op social gathering. Door de 1,5 meter-regeling, kunnen strandpaviljoenhouders veel minder gasten ontvangen.

Voldoende ruimte

“Het strand biedt wel voldoende ruimte om afstand te houden, maar gasten missen de beleving van luxe. De vraag is: hoe geef je badgasten een goed gekoelde wijn of lunch in je favoriete strandpaviljoen, maar dan 100 meter verder op het strand? Dit gemak kun je met je zelf meegesjouwde koelbox en plastic bekertjes niet evenaren", zegt Wouter van Raaij.

Bij het online platform strandpicknick.nl kunnen badgasten een picknick bestellen bij hun favoriete strandpaviljoen. Dit ‘luxe take-away concept’ heeft extra aandacht voor beleving, service, gemak en aankleding. Strandpaviljoens geven hun eigen invulling aan de picknick. Het is wel belangrijk dat de strandpicknick het gevoel van luxe van eten en drinken bij de strandpaviljoens evenaart. Duurzaam werken draagt hier aan bij. Het gebruik van plastic is daarom ook uit den boze en er zullen zoveel mogelijk ‘no waste’ oplossingen worden bedacht wat betreft de verpakking van de strandpicknick. Aanbieders van de beste, duurzame en verantwoorde picknick krijgen een betere plaats in de ranking.

Het gevoel van luxe zit in de verzorging. Gekoelde dranken worden koel geserveerd en warme gerechten zijn warm. De afwas hoef je niet te doen. Na de picknick, breng je de mand met vuile afwas weer terug.

Strandpicknick.nl is een online platform voor de plaatsing en acceptatie van maaltijd- en drankbestellingen. De basis is het afhalen van picknickmanden/-kratten bij strandpaviljoens om deze vervolgens op het strand te nuttigen. Het reserveringssysteem is eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Horecaondernemers kunnen zich aanmelden via de website en verschillende producten aanbieden. Bijvoorbeeld een ontbijtmand, een lunchmand en/of een borrelmand.

Foto: Damaris Verkijk

Blijf je graag op de hoogte?

Inschrijven voor twee keer per week al het hotelnieuws in je mailbox? Klik dan hier. Voor cafénieuws in je mailbox, klik hier om je in te schrijven. Voor restaurantnieuws, klik hier, voor lunchroomnieuws, klik hier en voor nieuws over B&B's, klik hier.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Liveblog 2: Yessss! Wij gaan weer open!!

Niet alleen in Utrecht hoorde je een zucht van verlichting. Maar ook in en op andere plaatsen in Nederland slaakte de horeca een vreugdekreet(je). We mogen weer. We zijn er klaar voor en nu maar hopen dat de gasten komen. Want ook onder horecaondernemers is er de zorg of gasten niet eerst even de ka...

Coronacrisis
Liveblog 1: Yesss!! Wij gaan weer open!!

Liveblog. Wij hebben er zin! Wij zijn er klaar voor! Dat is wat Utrechtse horecaondernemers ons vanochtend vol enthousiasme vertelden. De redactie van Lunchroom, De RestaurantKrant en de CaféKrant is vandaag in het land en doet verslag van de eerste dag dat de horeca na maanden weer open mag. Ti...

Coronacrisis
Laat ons jouw horecazaak zien: ben jij al 'coronaproof' ingericht?

Na een verplichte sluiting van 10 weken mag de horeca aanstaande maandag dan eindelijk weer open. Terrasstoelen worden uit het plastic gehaald, tapsystemen worden schoongemaakt en alle reserveringen worden keurig in tabellen opgenomen. De horeca is klaar voor een herstart. Hoewel de mogelijkheden...

Opening Coronacrisis
Grootste terras van Hoofddorp klaar voor heropening

Het grootste terras van Hoofddorp bij het Novotel Amsterdam Schiphol Airport opent op 1 juni weer haar deuren. General Manager Floris Licht hoopt vooral dat locals het terras vanaf deze dag weer weten te vinden. Novotel Amsterdam Schiphol Airport heeft een prachtig terras, waar tot wel zeventig m...

Koffie & thee Utrecht
30ml Coffee & Food maakt een feestje van de heropening op 1 juni

De afgelopen maanden was het rustig in de ‘huiskamers’ van 30ml. Alle vestigingen waren open voor TO GO, maar de gezelligheid die de zaken normaliter zo typeert hebben de medewerkers echt gemist. Gelukkig openen ook zij vanaf 1 juni om 12:00 uur weer de deuren voor het nuttigen ter plaat...

Economie Coronacrisis
Horeca al in eerste kwartaal zeer zwaar getroffen door de crisis

De horeca is een van de zwaarst getroffen sectoren door de maatregelen tegen de verspreiding van het coronavirus. De omzet nam in het eerste kwartaal van 2020 met 14 procent af ten opzichte van het voorgaande kwartaal, meldt het CBS. Dit was de eerste omzetdaling in 7 jaar tijd. Het volume, de voor...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: