Haagse strandondernemer heeft dé oplossing voor 'social distancing' bij strandpaviljoens

Auteur: Thijs Jacobs
Corona 20 mei 2020
Haagse strandondernemer heeft dé oplossing voor 'social distancing' bij strandpaviljoens

Een jaar geleden lag het idee al klaar bij zeilschooleigenaar Wouter van Raaij. Een idee dat in eerste instantie alleen voor extra omzet en exposure zou zorgen bij strandpaviljoenhouders, is nu een noodzaak geworden voor het probleem waar horeca ondernemers mee kampen.  

Nu er een gedeeltelijke heropening aankomt, wordt er druk omgebouwd en geschoven met de inrichting om weer veilig aan het werk te kunnen. Maar de vraag blijft hoe social distancing gaat uitpakken voor een sector die drijft op social gathering. Door de 1,5 meter-regeling, kunnen strandpaviljoenhouders veel minder gasten ontvangen.

Voldoende ruimte

“Het strand biedt wel voldoende ruimte om afstand te houden, maar gasten missen de beleving van luxe. De vraag is: hoe geef je badgasten een goed gekoelde wijn of lunch in je favoriete strandpaviljoen, maar dan 100 meter verder op het strand? Dit gemak kun je met je zelf meegesjouwde koelbox en plastic bekertjes niet evenaren", zegt Wouter van Raaij.

Bij het online platform strandpicknick.nl kunnen badgasten een picknick bestellen bij hun favoriete strandpaviljoen. Dit ‘luxe take-away concept’ heeft extra aandacht voor beleving, service, gemak en aankleding. Strandpaviljoens geven hun eigen invulling aan de picknick. Het is wel belangrijk dat de strandpicknick het gevoel van luxe van eten en drinken bij de strandpaviljoens evenaart. Duurzaam werken draagt hier aan bij. Het gebruik van plastic is daarom ook uit den boze en er zullen zoveel mogelijk ‘no waste’ oplossingen worden bedacht wat betreft de verpakking van de strandpicknick. Aanbieders van de beste, duurzame en verantwoorde picknick krijgen een betere plaats in de ranking.

Het gevoel van luxe zit in de verzorging. Gekoelde dranken worden koel geserveerd en warme gerechten zijn warm. De afwas hoef je niet te doen. Na de picknick, breng je de mand met vuile afwas weer terug.

Strandpicknick.nl is een online platform voor de plaatsing en acceptatie van maaltijd- en drankbestellingen. De basis is het afhalen van picknickmanden/-kratten bij strandpaviljoens om deze vervolgens op het strand te nuttigen. Het reserveringssysteem is eenvoudig en gebruiksvriendelijk. Horecaondernemers kunnen zich aanmelden via de website en verschillende producten aanbieden. Bijvoorbeeld een ontbijtmand, een lunchmand en/of een borrelmand.

Foto: Damaris Verkijk

Blijf je graag op de hoogte?

Inschrijven voor twee keer per week al het hotelnieuws in je mailbox? Klik dan hier. Voor cafénieuws in je mailbox, klik hier om je in te schrijven. Voor restaurantnieuws, klik hier, voor lunchroomnieuws, klik hier en voor nieuws over B&B's, klik hier.

Overig nieuws