Focus op kinderen en ouders

5 november 2014 |
Focus op kinderen en ouders<

In de horeca is het verstandig om een doelgroep te kiezen. De doelgroep 'jonge gezinnen' is er daar een van. Als de kinderen kunnen spelen, hebben de ouders
immers tijd om wat lekkers te nuttigen. Met het aanbod van horeca en in winkels onder één dak, zien we direct ook het shop-in-shop principe terugkomen. Een concept dat populair is. In Amsterdam hebben ze het goed bekeken: vanaf 15 november is Amsterdam-Zuid een conceptstore rijker. Ouders en kinderen uit de buurt en omstreken kunnen gaan genieten van ontbijt, lunch en taart, een uitgebreide speelplek, kleding, cadeaus voor kinderen en volwassenen, de kinderkapper, kinderfeestjes en workshops. Na het succes van MiniMarkt in Bloemendaal, waar jonge ouders, opa’s en oma’s en oppassen deze plek al goed weten te vinden, opent het tweede filiaal op de Beethovenstraat haar deuren.

Te weinig van dit soort plekken
Josien Broekhuis, eigenaresse van MiniMarkt, weet waar ouders en kinderen behoefte aan hebben. “Er zijn weinig plekken waar je als ouder rustig kunt zitten terwijl je kinderen blij zijn en zich vermaken; hier kun je als ouder zelf ook genieten.” In de nieuwe conceptstore wordt dit gerealiseerd door onder andere een legomuur, treintafel en een goed gevulde speelhoek. De kinderen zijn lekker bezig terwijl volwassenen rustig kunnen rondlopen in de winkel. MiniMarkt verkoopt originele dingen voor klein en groot. Van accessoires tot cadeautjes en kinderkleding van onder andere Ferm Living, House Doctor, Rice, Janod, Jewel Rocks, Mini Rodini en Gray Label.

Creatief
MiniMarkt organiseert in de winkel workshops gericht op moeders, creatieve bezigheden voor kinderen van 4-10 jaar en verjaardagsfeestjes voor kinderen op maat. Circusfeestjes, schilder-, knutsel- en nagellakfeestjes; alles kan geregeld worden van speciale uitnodiging tot goodie bag.

Food & Horeca
In het horecadeel van MiniMarkt wordt alles vers bereid in eigen keuken. Onder het genot van koffie, een homemade taartje en een biologische appelsap met rietje, ontmoeten ouders en kinderen elkaar. Ook voor ontbijt en lunch houdt MiniMarkt rekening met alle leeftijden en staan veelal biologische producten op de kaart.

Kapper
Elke woensdag en zaterdag is de kinderkapster aanwezig van 10.00-17.00 uur.

Opening
15 november openen de deuren van MiniMarkt op de Beethovenstraat. “We kijken ernaar uit Amsterdamse gezinnen kennis te laten maken met ons concept en hopen dat we ouders de fijne combinatie van de verschillende aspecten van MiniMarkt kunnen laten ervaren.” MiniMarkt is maandag tot en met vrijdag open van 9.00-17.30 uur en zaterdag en zondag van 10.00-17.00 uur. Adres: Beethovenstraat 5a. www.minimarkt-store.com (under construction; meer info op MiniMarkt Facebook), tel: 06-24426526.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Awards Café
Drachtster Kafee 8 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020 

Het Drachtster café Kafee 8 is maandag 20 januari 2020 uitgeroepen tot het Café van het jaar 2020. De uitreiking was in Studio’s Aalsmeer. Eind vorig jaar was het café al uitgeroepen tot beste café van Smallingerland en Friesland, daar kwam maandag de landelijke pri...

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: