De Horeca Fabriek lanceert opnieuw spraakmakend concept in Amsterdam

Auteur: David Bakker
1 februari 2018
De Horeca Fabriek lanceert opnieuw spraakmakend concept in Amsterdam

Terwijl de roze rook rondom ultieme hotspot MaMa Kelly Amsterdam nog geenszins is opgetrokken, komt ontwerpbureau De Horeca Fabriek opnieuw met een op z’n zachtst gezegd spraakmakend design. Voor de Rebel Horeca Groep creëerde ontwerper Rein Rambaldo het sexy interieur voor The Closet. Een secret bar in wederom Amsterdam. Deze prikkelende hotspot is geheel gehuld in pretty panterprint met een subtiele ‘touch of gold’. Geheel in de traditie van de speakeasy bars wordt de locatie van The Closet geheim gehouden. Of, zoals de Facebook-pagina van de zaak mysterieus meldt: 'Hidden. Secret. And just something you want to experience for yourself. But don't tell everyone. We won't either'.

Secret bar

The Closet is een secret bar, geinspireerd op een speakeasy bar. Speakeasy bars zijn ontstaan tijdens de Amerikaanse drooglegging in de jaren twintig. Deze ‘fluisterbars’ kenmerkten zich door mysterieuze locaties, entree door middel van wachtwoorden en het schenken van verboden alcoholische dranken. The Closet schenkt volkomen legale drankjes, maar houdt de spanning graag nog even binnendeurs. Toegang wordt alleen verkregen met een wachtwoord en op reservering.

Overig nieuws