Barista Moniek Smit naar Doppio

21 juni 2018 | Thijs Jacobs

Koffiemarktspecialist, adviseur en barista van het eerste uur Moniek Smit (41) zet haar carrière voort bij franchise-onderneming Doppio Espresso. Smit zal per 1 juli 2018 de functie van Regio Regisseur op zich nemen en hiermee de franchisenemers van Doppio Espresso ondersteunen en versterken.

Espressobar

Smit begon haar koffiecarrière als barista in 2001 bij een espressobar in Haarlem. Vervolgens werkte ze bij start up MobiCcino en begon ze haar eigen bedrijf Barista Company. Als één van de eerste barista’s in Nederland kreeg ze de kans om honderden koffietrainingen te geven en een sterk netwerk in de branche op te bouwen. De afgelopen jaren werkte Smit zelfstandig als adviseur en coach voor ondernemers in de koffiemarkt en als marketeer onder de vlag van Smit Prins Amsterdam Agency. Naast haar werk voor Doppio Espresso zal Smit actief blijven als adviseur voor projecten in de koffiemarkt.

Smit: “Ik heb in mijn werk voor multinationals en voor eenpitters mogen werken. Ik heb duizenden mensen mogen trainen en nog veel meer cappuccino’s mogen serveren. Ik heb veel geleerd en ervaren en weet waar ik goed in ben en ook wat mij energie geeft. Bij Doppio Espresso kan ik al mijn kennis en ervaring inzetten, voor de organisatie en de franchisenemers en hun teams. Ik kijk er naar uit om aan de slag te gaan.”

Doppio Espresso werd in 2007 door Peter van Eijl en Jonathan Teoh gestart in Groningen. Inmiddels zijn er 33 vestigingen in Nederland en blijft de onderneming groeien. De formule won verschillende awards van o.a. De AD Koffietest, Misset Koffie Top 100, Allegra European Coffee Awards.

Blij

Michiel Plazier namens Doppio Espresso: “Wij zijn heel blij met de komst van Moniek. Met al haar ervaring en kennis zijn wij er van overtuigd dat ze een zeer waardevolle bijdrage gaat leveren in het nog verder verbeteren van onze producten en dienstverlening. Met het ondersteunen van onze franchisenemers zal Moniek met haar ervaring als ondernemer een gesprekspartner van niveau zijn zodoende er ruimte wordt gecreëerd om te excelleren. We kijken uit naar een zeer plezierige samenwerking!”

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: