Zet jij Pokémon Go al in om traffic te genereren?

15 juli 2016 | Thijs Jacobs

Opeens is het overal om ons heen. Pokémon Go, het op Geo-locatie gebaseerde augmented reality spel, is in een paar dagen een wereldwijde hit geworden. Sinds de lancering vorige week is de beurswaarde van Nintento met meer dan 7 miljard omhoog geschoten. Ook retailers, restaurants en hotels spelen hierop in.

In winkelstraten, parken en gebouwen duiken ze op. Je ziet jong en oud gebukt met hun blik op het schermpje van de mobiel. Ze zijn op zoek naar Pokémons.  

Weer een bewijs van de kracht van de locatie 
Immers, dit spel speelt zich af in jouw omgeving, jouw straat, jouw stad, en zelfs bij ons thuis. 

Traffic generator?
Een hotel/restaurant kan een half uur een PokéStop worden. Je koopt dan wat Lures (rond €1,-) en vergroot zo het aantal Pokemons rond en op locatie. De kans is groot dat je vestiging wordt overspoeld door gretige Pokémonjagers. Althans, dat blijkt zo te zijn in de USA de afgelopen dagen. Kortom, ik zou er wat meer over lezen. Een goed verhaal vind je op Inc.com >

Boost je local F&B
Dit fenomeen spreekt vooral zo aan omdat het perfect aansluit bij de visie van het belang van de lokale markt rond een hotelvestiging. De digitale communicatie kun je ook hier gericht voor inzetten. Met de iConneqt Geo Targeting technologie communiceer je lokaal, maar dan vanuit een centrale regie. 
De cijfers geven het aan, er wordt aanzienlijk beter gescoord. Je bouwt aan een lokale database m.b.t. je lokale F&B-aanbod en aan je nationale database voor je hotelaanbod. 

Check deze link voor meer info: http://hospitality-marketing-automation.nl/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Opening Internationaal
Deus Ex Machina brengt uniek retail- en restaurantconcept naar Nederland

Deus Ex Machina is meer dan alleen een merk. Het brengt een lifestyle voor alle riders, bikers, creatieven, foodfanaten en artistiekelingen tot leven. Met hun recent geopende ‘tempel’ genaamd The Wat of Why aan de Amsterdamse Herengracht start ook in de lage landen de jacht naar plezier....

Bier Rotterdam
Stadshaven Brouwerij Rotterdam opent eind 2020

Stedelijke herontwikkeling in Merwe-Vierhavens (M4H Rotterdam) maakt de komst van Stadshaven Brouwerij Rotterdam met restaurant mogelijk. De brouwerij wordt gerealiseerd in een voormalige havenloods aan de Merwehaven. De horeca op locatie wordt geëxploiteerd door de Bierfabriek. Gemeente Rot...

Koffie & thee Achtergronden
Het Grote Koffiebar Onderzoek: zo drinkt Nederland koffie in een koffiebar

Specialty coffee is in de afgelopen jaren steeds populairder geworden in Nederland. Uit onderzoek van Koffietje.nl blijkt dat ongeveer de helft van de koffiedrinkers één of meerdere keren per week een koffiebar bezoekt. Per bezoek bestellen we gemiddeld 2 drankjes, met een sterke voor...

Bier
Horecaconcern IQ Creative stapt over op Bud

IQ Creative, een van de belangrijkste spelers in de Amsterdamse horeca, maakt vandaag bekend te kiezen voor Bierbrouwerij AB InBev. Het bedrijf van Bert van der Leden en ’s werelds grootste brouwer zijn al sinds de introductie van Bud in Nederland in gesprek. De samenwerking wordt vandaag door...

Ondernemen
Mis geen extra omzet: download de HorecaMarketingKalender

Hij is er weer! Je kunt de HorecaMarketingKalender 2020 nu gratis downloaden via deze link! De HorecaMarketingKalender is hét overzicht van feestdagen, vakanties en evenementen in Nederland en omgeving. Heb je je ooit weleens afgevraagd wat al die Duitsers ineens in je zaak deden? Dat kwam...

Interview
Maggie Blue: All-day (and night) concept in Alphen aan den Rijn [video]

Van lunch tot dj’s en livemuziek op de vrijdag- en zaterdagavonden: Maggie Blue in Alphen aan den Rijn heeft het allemaal. Sinds 24 juli 2017 zijn de deuren van Maggie Blue geopend. Sindsdien hebben ze erg veel gedaan om uniek te zijn, maar ook aanspreekbaar en inspirerend voor gasten. Mike, (...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: