Zet jij Pokémon Go al in om traffic te genereren?

15 juli 2016 | Thijs Jacobs

Opeens is het overal om ons heen. Pokémon Go, het op Geo-locatie gebaseerde augmented reality spel, is in een paar dagen een wereldwijde hit geworden. Sinds de lancering vorige week is de beurswaarde van Nintento met meer dan 7 miljard omhoog geschoten. Ook retailers, restaurants en hotels spelen hierop in.

In winkelstraten, parken en gebouwen duiken ze op. Je ziet jong en oud gebukt met hun blik op het schermpje van de mobiel. Ze zijn op zoek naar Pokémons.  

Weer een bewijs van de kracht van de locatie 
Immers, dit spel speelt zich af in jouw omgeving, jouw straat, jouw stad, en zelfs bij ons thuis. 

Traffic generator?
Een hotel/restaurant kan een half uur een PokéStop worden. Je koopt dan wat Lures (rond €1,-) en vergroot zo het aantal Pokemons rond en op locatie. De kans is groot dat je vestiging wordt overspoeld door gretige Pokémonjagers. Althans, dat blijkt zo te zijn in de USA de afgelopen dagen. Kortom, ik zou er wat meer over lezen. Een goed verhaal vind je op Inc.com >

Boost je local F&B
Dit fenomeen spreekt vooral zo aan omdat het perfect aansluit bij de visie van het belang van de lokale markt rond een hotelvestiging. De digitale communicatie kun je ook hier gericht voor inzetten. Met de iConneqt Geo Targeting technologie communiceer je lokaal, maar dan vanuit een centrale regie. 
De cijfers geven het aan, er wordt aanzienlijk beter gescoord. Je bouwt aan een lokale database m.b.t. je lokale F&B-aanbod en aan je nationale database voor je hotelaanbod. 

Check deze link voor meer info: http://hospitality-marketing-automation.nl/

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Achtergronden
11 jaar geleden in De CaféKrant: Jazzcafé Wakker in Eemnes

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een interview of achtergrondverhaal uit de rijke historie van De CaféKrant. Dit keer reizen we terug naar 2010. We bezochten Jazzcafé Wakker ...

Interview Corona
Fieldlab Cafés: ''We kunnen weer doen waar we goed in zijn''

Stefan Elvers (links op de foto) is een van de gelukkige caféondernemers die deel mogen nemen aan Fieldlab Cafés in Utrecht. "Nou ja, het is helaas maar voor vier dagen, dus van korte duur." De eigenaar van Ubica is wel blij om weer wat te kunnen doen: "Het is gewoon pra ...

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is vandaag van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: