Wat is er te doen op de BBB?

19 januari 2012 |
Wat is er te doen op de BBB?

Een bezoek aan de BBB staat niet alleen garant voor het opdoen en onderhouden van contacten. Ook kan men er terecht voor inspiratie en kennisverrijking. Onder andere de uitgebreide programma’s van het BBB Theater, Columbus Plein en Stichting Europa Culinair dragen hieraan bij.

BBB Theater
Het BBB Theater heeft dit jaar zijn primeur. Diverse partners bieden er gedurende de gehele dag een uitgebreid programma rondom belangrijke onderwerpen in de hotel-, restaurant-, café/bar/discotheek- en fastservicesector. Horecaondernemers zullen er ‘getriggerd’ worden om over hun bedrijfsformule na te denken!

Columbus Plein
Het Columbus Plein is een smeltkroes van creativiteit en inspiratie. Opmerkelijke concepten, waaronder die van de vier finalisten van de Columbus Trofee 2012, trekken er de aandacht. Gedurende de vier beursdagen vinden hier Catwalk Shows, (besloten) bijeenkomsten en netwerkborrels plaats. Ook de opening van deze 58e editie van de BBB vindt plaats op het Columbus Plein. Tijdens de opening geeft de bekende schrijver Ronald Giphart een presentatie over ‘eten, drinken en slapen bij grote sterrenkoks’. Daarnaast vraagt hij René Hanssen (Algemeen Directeur MECC Maastricht) en Lodewijk van der Grinten (Directeur Koninklijke Horeca Nederland) naar hun ervaringen op dit gebied en hun visie voor het komende jaar.

Stichting Europa Culinair
Voor alweer het 33e jaar op rij organiseert Stichting Europa Culinair (SEC) ‘Le Grand Concours Culinaire International Maastricht’. Niet alleen kunnen deze kook- en serveerwedstrijden bepalend zijn voor de loopbanen van de deelnemers. Ook beursbezoekers weten het kookpodium in groten getale te vinden. Niet voor niets scouten vooraanstaande chefs hier hun nieuw talent. Zien en gezien worden is dan ook het motto!

De wedstrijden gaan dagelijks rond 10.00 uur van start op het SEC-kookpodium. Rond 16.30 uur vindt de prijsuitreiking plaats in het BBB Theater.

Op het kookpodium van SEC wordt gestreden om de volgende prijzen:
Maandag 30 januari 2012
Tuscho Wisseltrofee, internationale kookwedstrijd ‘A-La-Minute’ & serveerwedstrijd voor leerlingen van horeca dagvakscholen.
Dinsdag 31 januari 2012
Ecolab Wisseltrofee, internationale kookwedstrijd ‘A-La-Minute’ & serveerwedstrijd voor leerlingen in de praktijk.
Woensdag 1 februari 2012
Lebouille Valkenburg Grand Prix Wisseltrofee, Cuisine Internationale en serveren gastheer / gastvrouw
Oester Trofee, premier Nederlands Kampioenschap ‘Oesters Openen’. Aanvang 15.00 uur.
Donderdag 2 februari 2012
Daily Fresh Food B.V. Wisseltrofee, internationale kookwedstrijd ‘A-La-Minute’ & serveerwedstrijd voor leerlingen van VMBO gastheer / gastvrouw opleidingen.

Maandag 30 januari 2012
Bierproeverij onder leiding van bierspecialist en Proost!-journalist Sander van Werkhoven
Dinsdag 31 januari 2012
Ochtend:
Baristaworkshop door barista en koffiegek Jeroen Veldkamp (Douwe Egberts)
Middag
Workshop cocktails maken, verzorgd door Mikael Eman (oprichter en eigenaar van Cocktail & Cocktail)
Woensdag 1 februari 2012
Ochtend
Baristaworkshop door barista en koffiegek Jeroen Veldkamp (Douwe Egberts)
Middag
Workshop cocktails maken, verzorgd door Mikael Eman (oprichter en eigenaar van Cocktail & Cocktail)
Donderdag 2 februari 2012
Netwerkbijeenkomst (voor relaties)

Koninklijke Horeca Nederland
Met ‘Grenzeloos Gastvrij’ als centraal thema verzorgt Koninklijke Horeca Nederland (KHN) dagelijks sessies in het BBB Theater. De volgende onderwerpen komen aan bod:
- Social Media, waaronder Hyves, Twitter en Foursquare o.a. door KLM, Hyves.
- Alcohol en Jeugd
- Ondernemersdossier
- Domeindiscussie

De meerwaarde van Biologisch en Streekproducten op de menukaart
Inspirator, doener en denker Eric van Veluwen brengt, aan de hand van actuele gebeurtenissen en voorbeelden, onderstaande onderwerpen op humoristische wijze ter sprake:
• Bezieling en de kansen die er zijn met het gebruik van biologische producten en streekproducten (transparantie, smaak, herkenbaar, gezondheid en eerlijk betaald)
• Het gebruik en de aandacht voor streekproducten en biologische ingrediënten in de keuken.
• De voor- en nadelen van streekproducten en de manier waarop men zichzelf moet blijven ontwikkelen en trainen om met positiviteit en creativiteit invulling te geven aan een duurzame bedrijfsvoering.
• De mythe dat biologisch en streekgebonden inkopen duurder is, wordt ontkracht.
• Tegen welke problemen lopen de chefs van nu tegen bij hun zoektocht naar streekproducten.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

KHN
KHN in actie! #BlackMonday: final sale horeca

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) lanceert de landelijke campagne #BlackMonday, die op maandag 7 december van start gaat. Onder de noemer #BlackMonday worden horecaondernemers opgeroepen deel te nemen aan de landelijke actie. Met de campagne wil KHN duidelijk maken dat als de overheid niet per omga ...

Corona
"Honderden miljoenen voor horeca en cultuur"

Haagse bronnen melden aan de NOS dat sectoren die flink geraakt zijn door de coronacrisis en daardoor een zeer groot omzetverlies lijden, kunnen rekenen op honderden miljoenen steun vanuit Den Haag. Volgens de NOS zet het kabinet de komende dagen de puntjes op de i. Bedrijven die meer dan 70 proc ...

Interview Digitaal Ondernemen
Horecamarketing op socials: influencers als spin in het web

Bij een goede marketingstrategie mag social media niet ontbreken. Wil je verzekerd zijn van een groot bereik, dan kun je haast niet om ‘influencers’ heen. Die influencers vind je op Youtube, op hun eigen blogs, Facebook, Instagram, Snapchat of TikTok. Wie een influencer inzet, meestal te ...

KHN Corona
Deel van de horeca dreigt op 17 januari open te gaan, ondanks maatregelen

Vorige week kondigden verschillende horecaondernemers aan om hun zaken op 17 januari te willen openen, ongeacht de dan geldende maatregelen. Zij hebben zojuist verkondigd tegenover Omroep Brabant dat ze het vertrouwen in het kabinet hebben opgezegd en hoe dan ook zullen openen op 17 januari. Omd ...

Economie Corona
Horeca na kunst en cultuur meest pessimistisch over economische vooruitzichten

De vooruitzichten van het Nederlandse bedrijfsleven over de eigen verkopen op de korte termijn zijn sinds de zomer sterk verslechterd. De economie zal naar verwachting tijdelijk weer een stap terug moet doen. Vooral de commerciële dienstverlening heeft pessimistischere verwachtingen voor de kom ...

Corona
Horeca Alliantie demonstreert 7 december op Malieveld

Géén enkel horecabedrijf mag nog kopje onder gaan door gebrek aan coronasteun van de overheid. De steunmaatregelen mogen niet verder worden afgebouwd, maar moeten gemaximaliseerd worden! Juist nú, nu de horeca alle reserves heeft opgebruikt en niet langer overleven kan. Dit is d ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: