Rob Geus' keurmerk is oplichterij?

6 januari 2015 |
Rob Geus' keurmerk is oplichterij?

Rob Geus moet het ontgelden. En terecht, naar het schijnt. Televisieprogramma Rambam heeft het 'keurmerk' van Geus eens onder de loep genomen en
kwam tot de conclusie dat de felbegeerde sticker te koop is. Het prijskaartje voor de sticker is niet misselijk: 2700 euro.

Felle reactie
Op 3FM reageerde Geus vanmorgen fel op de beweringen, maar wist de scepsis niet weg te nemen. Integendeel: tegen betaling zal er in dezelfde gemeente niet een ander restaurant binnen hetzelfde segment een keurmerk ontvangen. Kwestie van marketing en ondernemersgeest, dat wel. Maar niet helemaal netjes. Bovendien is het keurmerk behoorlijk overbodig, aangezien de NVWA belast is met hygiënecontroles in Nederland.

Heftige reactie
In de uitzending is te zien hoe een restaurant, dat eerder geen 'OK-sticker' kreeg van Geus in het programma De Smaakpolitie, nu wel een sticker krijgt van Geus' bedrijf. Uiteraard moet het restaurant hiervoor diep in de buidel tasten. En dit terwijl de situatie niet beter is geworden... Gezien de heftige reactie van Geus op de nationale radio, is het denkbaar dat hij zich bewust is van de consequenties die de uitzending zal hebben.

Kritisch
Eerder lieten wij ons al kritisch uit over de praktijken van Geus. Gelukkig is daar nu nationale aandacht aan geschonken, want de horeca heeft het al zwaar genoeg.
Thijs Jacobs

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Interview Longread
Mens, Bedrijf & Visie: Peter Hein van Mulligen (CBS)

In de rubriek Mens, Bedrijf & Visie portretteert de redactie van De CaféKrant vooraanstaande personen in en rondom de horecabranche. De coronacrisis dendert als een donderwolk door de sector. In deze rubriek zetten we de mens, de visie en het bedrijf centraal. In deze aflevering een ge ...

Drinks
Talkshow voor foodies: De Nederlandse “Sherry Show”

Geïnspireerd op de bekende dagelijkse talkshows, start de door Europa gefinancierde campagne voor beschermde oorsprongsbenaming Sherry wijnen op de Nederlandse markt met een exclusieve “Sherry Show”. Deze dynamische kick-off wordt live uitgezonden vanuit de Balie in Amsterdam op ...

Corona
Fieldlab Cafés van start

Het Fieldlab evenement voor de horeca is gisteren van start gegaan in Utrecht. Vijf cafés in de Domstad doen mee aan het proefevenement, waarbij TNO kijkt of en hoe de gasten en het personeel zich houden aan de maatregelen en afspraken. Het proefevenement duurt tot en met aanstaande zaterdag ...

Interview Longread
Deze café-eigenaar verkoopt nu tapasboxen, bierpakketten en chocolade

Roy Spekhorst is eigenaar van Pelle’s in Deurningen, een dorp dat ligt onder de rook van Hengelo. Spekhorst houdt de moed erin tijdens deze coronacrisis en heeft allerlei initiatieven ontplooid om de boel draaiende te houden: “E-commerce wordt voor ons nu steeds belangrijker; wie had dat ...

Columns
Met Pasen de terrassen open werd het duidelijk niet. Joh!

En dan zeggen: “Ze horen alleen wat ze willen horen." Of: ”Als er iets uitlekt, betekent het niet dat het al zo besloten is." Ja, dat weten wij uiteraard inmiddels ook wel! Maar neem dan eens een goed besluit. "Ja, maar we zeggen toch steeds 'als, als, als' erbij? ...

Achtergronden Branded Content
Wise: het platform voor het boeken van een werkplek in de horeca

Vanaf de heropening kunnen horecaondernemers laptopgebruikers in de eigen zaak reguleren en ontvangen met Wise. Via het innovatieve platform bieden horecaondernemers werkplekken aan (thuis)werkers. Zo kunnen werkgevers, werknemers, freelancers en ondernemers geschikte werkplekken vinden, boeken en b ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: