Pop-up bar 'De Vlieg’ opent deuren

2 december 2016 | Jorien Slager
Pop-up bar 'De Vlieg’ opent deuren

Het bekende Amsterdamse restaurant d’Vijff Vlieghen en de Schiedamse Nolet Distillery hebben de handen ineengeslagen voor een unieke samenwerking: Bar de Vlieg. De pop-up bar is vanaf 1 december vier maanden lang geopend en is in de bekwame handen van The Fabulous Shaker Boys. Op de drankenkaart is een mooie selectie uit het assortiment van de 325 jaar oude distilleerderij te vinden, met bijpassende bites van d’Vijff Vlieghen.

De naam van de pop-up, Bar De Vlieg, is een verwijzing naar d’Vijff Vlieghen, haar oprichter Nicolaas Kroese en zijn bijzondere methode om het restaurant onder de aandacht te brengen van het publiek: met een koperen kooi met vijf bronzen vliegen in zijn hand. Restaurant d’Vijff Vlieghen, onderdeel van NH Hotel Group, kent een rijke historie waarin onder andere beroemdheden als Winston Churchill, President Roosevelt, Gorbatsjov, Bruce Springsteen en Walt Disney te gast waren.

De samenwerking van d’Vijff Vlieghen met de even zo beroemde distilleerderij uit Schiedam, Nolet Distillery, kon niet uitblijven: beide Nederlandse merken hebben een rijke historie en zijn al jaren succesvol bij zowel nationaal als internationaal publiek. Bar de Vlieg wordt gerund door The Fabulous Shaker Boys, beroemd én befaamd in de Nederlandse cocktailscene.

De bar kent een drankenkaart met een smakelijke selectie uit het assortiment van de Schiedamse distilleerderij: KETEL 1 Jenever, KETEL 1 Matuur, Ketel One Vodka en Nolet’s gin. De diverse cocktails, kopstootjes en mixers worden geserveerd met bijpassende bargerechtjes. Bar de Vlieg is vanaf 1 december vijf dagen per week geopend van 17.00 tot 24.00 uur en bevindt zich aan de Spuistraat 294, aan de voorzijde van restaurant d’Vijff Vlieghen. Hier kunnen gasten indien gewenst ook genieten van een speciaal dinermenu geïnspireerd door de gecombineerde historie van het restaurant en de distilleerderij

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Columns Drinks
Column Richard Moerkerk: Daten met een bier

Bij ons, in Proeflokaal De Boom, wordt veel gedate. Normaal gesproken dan, uiteraard. Maar dat we nu gesloten zijn, wil natuurlijk niet zeggen dat er op het moment helemaal niet gedate wordt natuurlijk. Wandelen is helemaal hot en ik denk dat aankomende stelletjes sneller thuis afspreken, waar ze an ...

Economie Corona
2670 nieuwe horecaondernemingen sinds eerste lockdown

Coronacrisis of niet, het aantal horecaondernemingen stijgt. Sinds de eerste lockdown, in maart 2020, zijn er 2670 horecazaken bij gekomen. Hiermee heeft de verwachte kaalslag in de horeca dus niet plaatsgevonden. Cijfers van de Kamer van Koophandel (KvK) maken inzichtelijk dat er nu ruim 74.000 ...

Columns
Column: licht aan het einde van de tunnel…

Het lijkt het nieuwe mantra te zijn van Mark en Hugo, maar volgens mij hebben we nog heel veel bochten te nemen voordat we het licht aan het verre einde kunnen zien. Tot nu toe ga ik nog op de tast door het leven en duurt het heel lang voordat we ‘we zijn er bijna’ mogen zingen. De du ...

15 jaar De CaféKrant
13 jaar geleden in De CaféKrant: Café de Beyerd

De CaféKrant bestaat dit jaar 15 jaar. Om dit 'porseleinen jubileum' kracht bij te zetten, besteden we iedere week aandacht aan een interview of achtergrondverhaal uit de rijke historie van De CaféKrant. Dit keer reizen we terug naar 2008, het jaar waarin Spanje het EK Voetb ...

Corona
Verspreiding Britse coronamutatie slecht nieuws voor de horeca?

Het Outbreak Management Team (OMT) laat weten zich zorgen te maken over de verspreiding van de Britse coronamutatie in ons land. In meest recente advies worden deze zorgen gedeeld. Ook worden strengere maatregelen niet uitgesloten. Welke dat zijn, is nog niet bekend, alhoewel de avondklok al besprok ...

Achtergronden Gastronomie
Horecaondernemer Han Ji over de horecatrends in 2021

2020 was voor horecaondernemers een onstuimig jaar, om het zacht uit te drukken. De komst van het coronavirus zorgde ervoor dat de horeca meerdere malen de deuren moest sluiten, ondernemers inkomsten misliepen, en creativiteit en support van de (lokale) consument een must was om te overleven. Wat st ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: