Ontdek de rijkheid van onze biercultuur

14 februari 2017 | Thijs Jacobs

Van 11 mei tot en met 21 mei vindt de Week van het Nederlandse Bier voor de zesde keer plaats. Tijdens deze jaarlijks terugkerende week kunnen consumenten kennis maken met de rijkheid van de Nederlandse biercultuur. Ze proeven de verscheidenheid aan Nederlandse bieren tijdens bierproeverijen en festivals, ze ontdekken de mogelijkheden van bier & spijs bij speciale biermenu’s in de horeca en kunnen genieten van tal van andere activiteiten die rondom Nederlands bier worden georganiseerd door heel Nederland. De week is een initiatief van de Stichting Week van het Nederlandse Bier. Voor meer informatie over alle activiteiten zie www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Traditiegetrouw start de Week met het Nederlands Bierproeffestival in de Grote Kerk in Den Haag (11 tot en met 13 mei) waar bezoekers kunnen genieten van meer dan 150 soorten Nederlandse bieren gepresenteerd door 43 brouwerijen. Op 19, 20 en 21 mei wordt de Week afgesloten met de Nederlandse Brouwerijdagen. In dit weekend openen de Nederlandse brouwerijen hun deuren voor publiek. 

Henri Reuchlin, voorzitter Stichting Week van het Nederlandse Bier: 

“Bier is in Nederland ongekend populair. Zo telt ons land op dit moment meer dan 425 brouwerijen die gezamenlijk vele honderden verschillende bieren brouwen. Dit is ook terug te zien in de horeca waar bier een steeds prominentere plaats op de menukaart inneemt. De Week van het Nederlandse Bier is een mooi moment om de grote variëteit aan smaken en mogelijkheden onder de aandacht te brengen!”

Globaal programma

11 mei: Officiële opening van de Week van het Nederlands Bier

11 mei t/m 13 mei: Nederlands Bierproeffestival in Den Haag

19, 20 en 21 mei: Nederlandse Brouwerijdagen

Gedurende hele Week: tal van activiteiten door heel het land

Aanmelden activiteiten

Horecagelegenheden, brouwerijen, slijterijen, retail (etc.) die iets willen doen tijdens de Week van het Nederlandse Bier 2017 kunnen hun activiteit eenvoudig aanmelden via de website en kunnen hiermee tevens rekenen op extra promotie.

Stichting Week van het Nederlandse bier

De Week van het Nederlandse Bier is een initiatief van Stichting Week van het Nederlandse Bier. In de stichting heeft de Nederlandse biersector zich verenigd met als doel het bier van eigen bodem te promoten en Nederland kennis te laten maken met de diversiteit van bier. In de Stichting Week van het Nederlandse Bier zitten afgevaardigden van: Nederlandse Brouwers, CRAFT, Alliantie van Bier Tapperijen, Mitra Slijterijen, de niet-gebonden onafhankelijke brouwers, Bier&cO, Bierburo, Birdy Publishing / Bier! magazine en Bier Consumenten vereniging PINT. Voor meer informatie over de Stichting Week van het Nederlandse Bier zie: www.weekvanhetnederlandsebier.nl.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Video
Op reportage: Eetcafé De Poort

Net buiten het centrum van Utrecht staat het gezellige eetcafé De Poort. Iedereen die in Utrecht woont kent dit café en komen er ook regelmatig. De Poort zorgt voor een uniek huiskamergevoel waar je kan uitrusten, bijkletsen en lekker eten en drinken. "Onze naam komt doordat ...

Bier Brouwerijen
Vier brouwerijen sluiten zich aan bij Nederlandse Brouwers

Brouwerij Two Chefs Brewing, Kompaan Dutch Craft Beer Company, Brouwerij Noordt en Brouwerij Duvel Moortgat Nederland zijn per februari 2020 lid bij Nederlandse Brouwers. Hiermee telt de vereniging Nederlandse Brouwers voortaan veertien leden, die samen ruim 95 procent van de bierproductie in Nederl...

PUZO bar opent haar deuren in Amsterdam

PUZO maakt uitsluitend gebruik van duurzame producten van hoogstaande kwaliteit. Geen junkfood, maar fusion recepten bereid met natuurlijke ingrediënten. Zo puur mogelijk, zonder onnodige extra’s. Goed voor jou en de wereld om je heen. PUZO’s zijn driehoekige rijstpakketjes met daa...

Columns Bier
Column Richard Moerkerk: Vader Jacob ...

Het mooie aan bier is dat het verweven zit in veel van ons dagelijks leven. Bijvoorbeeld in (straat)namen, kinderliedjes of uitdrukkingen in de Nederlandse taal. Metten zijn ochtendgebeden van monniken. Het woord stamt af van het Latijnse matutinus, dat ‘ochtend’ betekend. De metten z...

Opening Rotterdam
Maritiem museum gooit het roer om met eigen horeca

Het Maritiem Museum Rotterdam opent een gloednieuw café op zaterdag 22 februari. Vanaf dat moment baat het museum zijn horeca zelf uit om de bezoekerservaring nog beter te maken, nadat eind vorig jaar ook de museumwinkel in eigen beheer is genomen. Het café draagt de naam ‘Het La...

Events Brouwerijen
Heineken terug als hoofdsponsor van SAIL

Heineken verbindt zich als hoofdsponsor aan de jubileumeditie van SAIL, van 12 tot en met 16 augustus voor de 10e keer in Amsterdam. De brouwer was in 1975 al betrokken bij de start van SAIL, toen vanwege het 700-jarig bestaan van Amsterdam. Als Nederlands icoon met de wortels in Amsterdam wil Heine...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: