Nederlands grappigste barman gaat op quarantaine-kroegentocht

20 april 2020 | Thijs Jacobs

Nu de de horeca gesloten is wilde cabaretier en barkeeper Arjan Kleton iets ondernemen om de horeca een hart onder de riem te steken. Op vrijdag 13 maart trad hij nog op en vervolgens gingen ook alle theaters defintief dicht en werd zijn theatertour ook uitgesteld.

Zijn voorstelling 'Met de fles grootgebracht' is een cabaretvoorstelling waarvoor zijn horecaachtergrond als inspiratie diende. In plaats van werkloos op de bank neer te ploffen besloot deze creatieveling e.e.a. te combineren en zo onstond de YouTube serie 'Kletoni's Kroegentocht'. Hierin gaat 'Nederlands grappigste barman' naar verschillende steden om te kijken hoe verschillende horecaondernemers omgaan met de corona-quarantaine. Hoe redden zij dit financieel, welke alternatieven hebben ondernemers bedacht om toch wat omzet te genereren en in contact te bkijven met de gasten?

Een tip voor thuis

Nu we niet meer op stap of uit eten kunnen, heeft de barkeeper annex cabaretier iedere aflevering een tip voor thuis. Hoe maak je zelf de perfecte mojito, waarom zit er een limoentje in je mexicaanse biertje en wat is cachaca? Dat dit soms ook met de nodige humor gepaard gaat, zal je niet verbazen. Arjan Kleton is inmiddels  meer cabaretier als barkeeper.

Het programma word goed bekeken inspireert horeca-ondernemers door het hele land en laat compleet verschillende horeca bedrijven zien, zoals een restaurant in Amersfoort, een feestcafe op de Arnhemse Korenmarkt en in de nieuwste aflevering bezoekt Arjan Kleton een vrij nieuwe horecazaak in Amsterdam West. Eigenaar Balthazar Breij legt uit hoe hij omgaat met de quarantaine en verteld over de virtual tastings die hij nu vanuit zijn pas geopende zaak, Rum Barrel West verkoopt.

Er is inmiddels ook al kroegentocht in Den Bosch opgenomen bij borrelcafe Jij & Ik en Arjan Kleton gaat in Amsterdam nog langs bij Flying Dutchmen Cocktails, die zelfs cocktails bezorgen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Amsterdam Café
Nedstede koopt vastgoed en exploitatie café De Vergulde Gaper in de Jordaan

Nedstede heeft het vastgoed en de exploitatie van café De Vergulde Gaper gekocht. Het beroemde café ligt middenin de Jordaan, aan de Prinsenstraat 30, op de hoek van de Prinsengracht. De Vergulde Gaper is geliefd onder zowel Amsterdamse locals als toeristen, niet alleen vanwege zijn...

Tech Coronacrisis
Horecaplatform Nocto biedt oplossing voor de anderhalvemetersamenleving

De horeca behoort tot één van de industrieën die zwaar getroffen is door COVID-19. Na 81 dagen gesloten te zijn geweest, mocht de horeca 1 juni weer open. Verschillende regels moeten dan wel worden nageleefd. Terwijl ongeduldig wordt gewacht op versoepelingen, komt Rotterdamse sta...

KHN Coronacrisis
Clubs & Nightlife bedrijven pleiten voor heropening per 1 augustus

De versoepelingen die vanaf vandaag ingaan, bieden voor veel sectoren weer enige ruimte om te ondernemen, maar voor de Clubs & Nightlife bedrijven is er nog steeds geen perspectief; zij moeten tot tenminste 1 september de deuren gesloten houden. Dit is niet langer uit te leggen. In Den Haag word...

Wet- en regelgeving Coronacrisis
Bezorgen van drankpakketten door horeca mag niet meer

Vanaf woensdag 1 juli mogen horecaondernemers in de Veiligheidsregio Gelderland-Zuid geen drankpakketten, met daarin licht alcoholische dranken, meer bezorgen, zo lezen we op de website van De Gelderlander. Tijdens het hoogtepunt van de coronacrisis werd er voor de horeca een uitzondering gemaakt, m...

Drinks Achtergronden
Nederlanders drinken steeds vaker caloriearme frisdranken

Uit de jaarlijkse monitoringscijfers van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) blijkt dat frisdrankproducenten voorlopen op de afspraken uit het Nationaal Preventieakkoord. Staatssecretaris Paul Blokhuis meldde vorige week in een brief aan de Tweede Kamer dat de industrie al in...

Economie Coronacrisis
Horeca positief over omzetverwachting, vooral logiesverstrekkers positief gestemd

In juni waren er voor de tweede maand op rij minder ondernemers in de op consumenten gerichte branches pessimistisch over de verwachte omzet, personeelssterkte en het economisch klimaat dan een maand eerder. Na het afkondigen van ingrijpende maatregelen tegen het coronavirus, werd in april per saldo...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: