Kop van Oost officieel geopend

21 november 2018 | David Bakker

Bar-restaurant De Kop van Oost heeft officieel haar deuren geopend. Deze nieuwe hotspot in Amsterdam Oost heeft een spraakmakend interieur, een fantastisch terras met uitzicht op het water en de molen van Brouwerij ’t IJ en een menukaart vol klassiekers met een twist. 

De Kop van Oost is een transparante, lichte zaak met een prominente bar met love seats, een aangebouwde serre en een groot terras in de zon aan het water. Het indrukwekkende interieurontwerp kwam in samenwerking met designer Rein Rambaldo van De Horeca Fabriek tot stand. Een plek in Amsterdam Oost waar gasten elkaar ontmoeten voor borrel en diner. In de weekenden wordt er een uitgebreide lunch geserveerd. Tevens een plek die zich uitstekend leent als smaakvolle locatie voor een zakelijke lunch met een uitstekende bereikbaarheid en parkeergelegenheid. 


Klassieke Franse keuken met een moderne twist

Op de menukaart staan klassiekers met een twist voor verrassend toegankelijke prijzen. Er is veel aandacht voor fine dining, het borrelmoment en cocktails. Zo vertelt chefkok Nick Holter: “De gerechten van De Kop van Oost zijn verrassend en voor een breed publiek toegankelijk. Dat wil zeggen dat fijnproevers hun hart kunnen ophalen, maar dat iemand die spontaan uit eten wil ook volop keuze heeft. De basis van de gerechten is de klassieke Franse keuken met internationaal invloeden en moderne twist, elk gerecht heeft de signatuur van Nick. Deze signatuur maakt de gerechten spannend waardoor je keer op keer terug wilt komen.”



De knappe koppen van Oost

De Kop van Oost is het concept van drie jonge ondernemers: Eshwin Boetting, Pieter Bas den Burger en chef-kok Nick Holter, en mede-initiators Boudewijn Siliakus en Tjebbel Maris. Een deel van het team was al eerder betrokken bij de locatie. Zij startten hier het pop-up restaurant Schnitzel & Weizen en ontdekten al snel de potentie van deze unieke plek in Amsterdam aan het water. Er werden ambitieuze plannen gemaakt en na een rigoureuze verbouwing is de nieuwe hotspot een feit.

 

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Wet- en regelgeving Horeca & Recht
Blurring 2.0: goed geregeld?

Consumenten winkelen steeds vaker online en zijn minder vaak in winkelstraten te vinden. Tijdens een dagje uit is het winkelend publiek op zoek naar een 'totaalbeleving' en wordt de keuze voor een horecagelegenheid in toenemende mate bepaald door de sfeer, de beleving en het aanbod. Als hore...

Economie Wijn
2018 uitzonderlijk wijnjaar

Wijnmakers hadden niets te klagen in 2018, het was een prachtjaar. De wijnprijs zal hierdoor omlaag gaan in Spanje en Italië, zo lezen we op NU.nl. Maar geldt dit ook voor Nederlandse wijn? De zomer van 2018 was de warmste zomer sinds minimaal 1706, dit kwam goed uit voor wijnbouwers, temper...

Bier Personalia Brouwerijen
Peer Swinkels directievoorzitter Swinkels Family Brewers

Swinkels Family Brewers kondigt vandaag het vertrek aan van Jan-Renier Swinkels, die na ruim twaalf jaar het directievoorzitterschap overdraagt aan zijn neef, Peer Swinkels. Jan-Renier geeft de familiebrouwerij hiermee ruimte voor doorstroming en vernieuwing. Onder zijn leiding is invulling gegev...

Personeel Video
Horecazaak maakt soap om personeel te vinden

Goed personeel vinden is binnen de horeca een levensgroot probleem. Restaurant De Drie Koningen in Groede maakte daarom een heuse 'soap'. Het filmpje is op Facebook inmiddels goed bekeken en er is de nodige media-aandacht. Misschien ook voor jouw zaak een leuk idee? ...

Achtergronden Tech
E-mailmarketing: gouden marketinginstrument voor de horeca

Geslaagde e-mailmarketingcampagnes vragen om kennis over het samenstellen van goed verzorgde e-mails, het proces eromheen en de mogelijkheden. Hoe je als horecaprofessional hierin succesrijk kunt zijn, leer je in de training die HM Academy aanbiedt op 11 maart aanstaande (in Bunnik, centraal gelegen...

Economie Bier Brouwerijen
Alcoholvrije bier boost Heineken-verkopen

In 2018 heeft met name het eigen merk van bierbrouwer Heineken het goed gedaan. De groei van bijna 8 procent betekent volgens topman Jean-François van Boxmeer de beste prestatie van het merk Heineken in het afgelopen decennium. De inmiddels in 38 landen beschikbare 0.0-variant heeft hierbij f...

Meer nieuws

Nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2019 - Uitgeverij PS

Uitgave door: