KHN initieert nieuw reserveringsplatform: BookDinners

19 september 2017 | Roy Spijker
KHN initieert nieuw reserveringsplatform: BookDinners

Koninklijke Horeca Nederland (KHN) heeft op Gastvrij Rotterdam bekend gemaakt dat zij het initiatief heeft genomen voor een nieuw reserveringsplatform: BookDinners. BookDinners is een branche-initiatief van, voor en door restaurants. KHN werkt hierin samen met de Samenwerkende Horeca Ketens, BookDinners, TheNext Table, Stardekk, Bonchef, Formitable, WeReserve, Resengo, CPI (Centrum voor Publieke Innovatie) en HorecaDNA. Met dit platform krijgen restaurants zelf de regie over de relatie met hun gasten, de gastgegevens en marketingacties. Begin 2018 lanceren we BookDinners richting de Nederlandse consument.

Robèr Willemsen, voorzitter van KHN: “De bestaande reserveringsplatforms hebben zich de afgelopen jaren ingespannen om nieuwe gasten voor restaurants te vinden. Daar zijn veel horecaondernemers blij mee. Maar we zien ook dat er een sterke concentratie plaatsvindt op het gebied van online reserveringsplatforms en dat daarmee de positie van de restaurants verandert. Het is voor de restaurants steeds belangrijker om klaar te zijn voor een nieuwe generatie gasten; mensen die zich steeds meer online oriënteren, online een tafel reserveren en erg gericht zijn op promoties of specials. Daarom is dit wat mij betreft hét moment om als horeca met elkaar weer de regie te pakken. Dat doen we met BookDinners: het nieuwe reserveringsplatform van, voor en door restaurants.”

Pak de regie over je reserveringen
Robèr Willemsen: “De kracht van BookDinners zit ‘m in het feit dat het als horecaondernemer (weer) om jouw restaurant gaat. Je kunt zelf bepalen waar je restaurant voor staat, welke marketingacties je gaat doen en wanneer. Bovendien kan je zelf rechtstreeks communiceren met je (toekomstige) gasten. Ik ben er van overtuigd dat dit een belangrijke voorwaarde is om nu en in de toekomst succesvol te zijn als horecaondernemer.”

BookDinners: van, voor en door restaurants
Restaurants die deelnemen, kunnen dat tot halverwege 2018 gratis doen. Vanaf dat moment betalen deelnemers een vast laag bedrag per maand. Restauranthouders kunnen de data die zij via BookDinners verzamelen, zelf benutten om hun band met de gast te versterken en op die manier hun horecazaak nog succesvoller te maken.

Onze gezamenlijke ambitie is dat er halverwege 2018 minimaal 3.000 restaurants aangesloten zijn. Daarom werken we nu hard aan het bundelen van krachten om zoveel mogelijk horecaondernemers en relevante partners te verbinden. Iedereen kan en mag nu gratis meedoen.

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Digitaal Ondernemen
Digitaal ondernemen in het café

De horeca is dicht. Dat betekent niet dat er niets gebeurt. Afhalen, bezorgen, pakketten samenstellen, online kookcursussen en bierproeverijn organiseren: De horeca staat verre van stil. Het digitale landschap geeft de horeca op dit moment de tools in handen om omzet te genereren. Nu fysiek conta ...

Economie Coronacrisis
Horecapersoneel slachtoffer van coronacrisis

Horeca- en cateringbedrijven ervaren pittige tijden. Tegen de stroom in proberen ze omzet te draaien en bezoekers aan te trekken. Dit blijkt uit onderzoek van Foodservice Community en GROUP7 onder bijna 600 horeca-, fastservice- (dit zijn broodjeszaken en frituren) en cateringprofessionals, dat tuss ...

Achtergronden
Zonder horeca blijven er maar weinig openbare toiletten over

Op 19 november was het Wereld Toiletdag. Een dag waarop de app HogeNood samen met de Maag Lever Darm Stichting in kaart brengt wat de meest toiletvriendelijke gemeenten van Nederland zijn. De jaarlijkse ranking laat drastische verschillen zien met en zonder horeca, want zoals jullie weten is de hore ...

Columns Column Thijs Jacobs
Het nieuws? Er is even geen nieuws

Het nieuws? Binnen onze geliefde cafébranche is er al een tijdje geen nieuws. Voor ons gevoel al een hele lange tijd. Zicht op heropening van de horeca is er nog even niet, zeker niet met de coronacijfers zoals we die nu zien. Ja, er is wel aandacht voor de restaurants die heel misschien kunn ...

Drinks Bier
Bavaria doopt nieuwe brouwinstallatie voor nieuwe 0.0% die smaakt als pils 

Vandaag onthult brouwerij Bavaria, onderdeel van Swinkels Family Brewers, haar nieuwste 0.0% brouwinstallatie voor alcoholvrij en alcoholarm bier. Deze brouwinstallatie, genaamd Fenix, stelt Bavaria in staat om een nieuw alcoholvrij bier te brouwen dat schuimt, ruikt én smaakt als een alcohol ...

Financieel Ondernemen
Aftrekbare kosten in de horeca

Als ondernemer maakt u het hele jaar door kosten. Van de meeste kosten is het duidelijk dat u deze kunt aftrekken van uw winst. Denk bijvoorbeeld aan de huur van de ruimte voor uw restaurant. Er zijn echter ook kosten waarbij dit minder voor de hand ligt, zoals de kosten voor werkkleding of een maal ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Lees Nu
Horeca & Recht
Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2020 - Uitgeverij PS

Uitgave door: