Horecava werd goed bezocht dit jaar

17 januari 2020 | Thijs Jacobs

Op de 64e editie van de Horecava was de hele horecawereld weer goed vertegenwoordigd de afgelopen vier dagen. De vele nieuwe initiatieven, waaronder The Coffee Stage, de werelden van het TrendLAB en het Start-upLAB met ruim 70 ondernemers waren goed bezocht. Veel aandacht was er voor duurzame thema’s als voedselverspilling, vegan, 0.0 dranken en het eten van de toekomst.

Maar liefst 88% van de bezoekers is van mening dat het echt zien, voelen of proeven van producten of services hen helpt bij het maken van keuzes of plannen voor hun onderneming. Horecava vond plaats van 13 tot en met 16 januari in RAI Amsterdam.

In totaal bezochten 75.000 foodservice professionals de nationale vakbeurs. Dit is een groei van ruim 6% ten opzichte van 2019. Het aantal bedrijven dat Horecava heeft bezocht is gestegen met 9%. Dit ligt in de lijn met het stijgende aantal horecaondernemers in Nederland.

Nieuw in schijnwerpers

Uit de reacties van de bezoekers blijkt dat de Horecava vooral geassocieerd wordt met ‘nieuw’: nieuwe producten, nieuwe ideeën, nieuwe contacten, nieuwe concepten en nieuwe ontwikkelingen die hen inspireren. Een greep uit de reacties: ‘De Horecava is een mooie spiegel voor je onderneming’. ‘Fijne middag gehad, leuke mensen ontmoet waarmee mogelijk zaken gedaan kan worden in de toekomst.’ ‘De Horecava laat zien dat werken in horeca meer is dan alleen een vak. De horeca is een leefstijl en alle ingrediënten daarvoor zijn aanwezig op de Horecava.’

Horecava 2021

Horecava blijft door ontwikkelen en innoveren, zowel als fysiek evenement als online platform. De volgende Horecava vindt plaats van maandag 11 tot en met donderdag 15 januari 2021 in RAI Amsterdam, met een pop-up restaurant verzorgt door THE ENTOURAGE GROUP. Het online platform wordt in de eerste helft van 2020 gelanceerd. 

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Overig nieuws

Horeca naar de stembus deel 4; de SP

Op 17 maart gaat Nederland naar de stembus voor de Tweede Kamerverkiezingen. In aanloop naar die verkiezingen analyseert de redactie van De CaféKrant wat de grote politieke partijen voor ondernemend Nederland in hun verkiezingsprogramma hebben staan. Het zijn roerige tijden voor horecaonderne ...

Interview Corona
''Op 16 maart gaat ons terras open als er geen versoepelingen komen''

Gilles Harthoorn is eigenaar van Hotel-Café-Restaurant Duinzicht op Schiermonnikoog. Gisteren zetten veel horecaondernemers in Friesland de terrassen op de kop als ludieke actie vanwege de sluiting van de horeca, maar op 16 maart wil deze hotelier zijn terras daadwerkelijk openen. “Als ...

Financieel Horeca & Belasting
4 keer investeringsvoordeel voor uw cafébedrijf!

Waarschijnlijk kijkt u verbaasd op bij het lezen van de titel van dit artikel. In deze crisistijd investeren in mijn horecazaak, dat kan toch niet de bedoeling zijn? Toch kan het fiscaal voordelig kunnen zijn om uw investeringen niet uit te stellen. De Belastingdienst heeft namelijk de Baangerelatee ...

Corona
De terrasactie van 2 maart in beeld

Eemhof Watersport & Beachclub uit Zeewolde plaatste dit bericht vanmiddag op Instagram met de tekst: "Wat zouden we het terras weer graag gevuld hebben! Wij zijn ervan overtuigd dat wij als horeca dit op een veilige en verantwoorde manier kunnen doen." Foto: Instagram Eemhof Watersport & Beachclub. ...

Interview Corona
Terras toch niet open: ''Er zou een onveilige situatie ontstaan''

Elsemiek Platschorre van Café de Pineut op het Museumplein in Ede wilde oorspronkelijk haar terras vandaag openen, maar zag daar vanaf toen bleek dat er wel heel veel reserveringen en reacties binnenkwamen. "De belangstelling was overweldigend; meer dan 500 bevestigde reserveringen, tall ...

Food Branded Content
Royal Smilde verstevigt haar positie in de borrelcategorie met overname The Tapas Factory

Royal Smilde heeft per 1 januari 2021 The Tapas Factory overgenomen. De overname van deze productielocatie zorgt voor een stevigere positie van Royal Smilde binnen het borrelsegment met hartige (deeg)snacks. Bij The Tapas Factory in Rotterdam worden voornamelijk empanadas geproduceerd. Royal Smil ...

Meer nieuws

Schrijf gratis in voor de nieuwsbrief

Ontvang wekelijks de nieuwsbrief!

Nieuwsbrief ontvangen

Copyright 2021 - Uitgeverij PS

Uitgave door: